جیسون

جیسون

معنی کلمه جیسون در دانشنامه عمومی

جیسون (کشتی). جیسون ( کشتی ) ( به انگلیسی: Jason ( ship ) ) یک کشتی نروژی است که طول آن ۱۴۷ فوت ( ۴۵ متر ) می باشد. این کشتی در سال ۱۸۸۱ ساخته شد. این کشتی در یکی از سفرهای اکتشافی به قطب جنوب که توسط کارل آنتون لارسن رهبری می شد مشارکت داشت.

جملاتی از کاربرد کلمه جیسون

بر اساس اسطوره‌ها، اودیسئوس (اولیسز)، در هنگام گذر از تنگه با هیولای سیلا مواجه گردید و برای عبور از تنگه مجبور شد تا میان از دست دادن تنها چند ملوان، یا خطر از دست دادن کل کشتی در گرداب مرگباری که سیلا پدید آوره بود، یکی را انتخاب کند. جیسون و ارگونات‌ها، به خاطر کمکی که هرا بدان‌ها می‌کرد، توانستند بدون هرگونه حادثه‌ای از تنگه بگذرند، در حالی که آئنیاس برای آن که خود را از دسترس هیولا نجات بخشد، مجبور به دور زدن تنگه مرگبار گردید.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به خلیج، هنوز آلیس، پل جاسوس‌ها و جیسون بورن اشاره کرد.
او در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۱۱ که در باکو برگزار شد موفق به کسب سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۱۲ شد. او در اولین مسابقه خود در یک سی و دوم جیسون مونروی کلمبیایی را با نتیجه دوازده بر ده پیروز شد. در دومین مسابقه خود در یک شانزدهم مقابل بهرام مظفر از ترکیه به برتری هجده بر دوازده دست یافت و به مرحله یک چهارم صعود کرد. وی در مسابقه بعدی خود در مقابل عادل‌بک نیازیمبتوف قزاقستانی قرار گرفت که در پایان با نتیجه سیزده بر ده شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی این مسابقات بازماند.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به نقشه‌های ستاره‌های سینما، اتاق، ماده تاریک، جیسون ایکس و سرگذشت ندیمه اشاره کرد.
در ژانویه سال ۲۰۱۴ جیسون کانری، فرزند شان کانری، به عنوان کارگردان فیلم اعلام شد.
کمی بعد یک بازیگر هالیوودی، مارینا گِرِگ و شوهرش جیسون رَد به دهکده محل زندگی خانم مارپل،سنت مری مِید، نقل مکان می‌کنند.
در این فیلم بازیگرانی همچون جنی سلیت، دیوید کراس، جیسون لی، جاستین لانگ، متیو گری گابلر، جسی مک‌کارتنی، آلن تودیک، ایمی پولر، آنا فاریس، کریستینا اپل‌گیت، اندی باکلی ایفای نقش کرده‌اند.
تولید در تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۲ آغاز شد. مکان‌های فیلمبرداری شامل لس آنجلس و والنسیا، کالیفرنیا (کالج کانیون‌ها) بود. این فیلم به کارگردانی اسکات استوارت، و تهیه شده توسط جیسون بلوم، ژانت برل، و کوپر ساموئلسون است. فیلمنامه این فیلم، که توسط استوارت نوشته شده است، حدود شش هفته طول کشید.
در سال ۲۰۱۲، هیرش سری آبشار جاذبه را برای کانال دیزنی ساخت. این انیمیشن که در شهر خیالی آبشار جاذبه، اورگان سپری می‌شود، در ژوئن ۲۰۱۲ با صداپیشگی جیسون جیسون ریتر در نقش دیپر، کریستین شال در نقش میبل و خود او ساخته شد.
میستر گلوبال حال جیسون برتفلین از هند است.