جودیت

جودیت

معنی کلمه جودیت در دانشنامه عمومی

جودیت (فیلم ۱۹۶۶). جودیت ( انگلیسی: Judith ) فیلمی به کارگردانی دنیل من است که در سال ۱۹۶۶ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به سوفیا لورن، پیتر فینچ، جک هاوکینز، فرانک ولف و آندره مورل اشاره کرد.

معنی کلمه جودیت در ویکی واژه

نام یکی از سه کتاب به زبان‌آرامی احتمالا منسوب به دانیال نبی. بخش دوم اصطلاح مزبور در گویش بهاری به عبارت دِی-یِت یعنی گفته، اظهار نموده، بیان کرده‌است.

جملاتی از کاربرد کلمه جودیت

آدمی موجودی جامع این هر دو عالم است. چه تن وی نمونه ای از عالم خلق است و روحش از عالم امر. خداوند تعالی فرمود: «ویسالونک عن الروح قل: الروح من امردبی » روان آدمی در آغاز قبل از موجودیت دیگر موجودات در دریای حقیقت به عنایات ازلی شناور بود.
با اوج‌گیری انقلاب در سال ۱۳۵۶، موسوی اردبیلی به همراه گروهی از روحانیان سیاسی نزدیک به روح‌الله خمینی به فکر تأسیس گروهی سیاسی برای انسجام بیشتر روحانیت بودند. گویا مرتضی مطهری و محمد حسینی‌بهشتی برای چنین کاری پیش‌قدم شدند و علی خامنه‌ای، علی مشکینی، محمدجواد باهنر، محمد مفتح و عبدالکریم موسوی‌اردبیلی نیز به آنان پیوستند و گروهی با نام «جامعه روحانیت مبارز تهران» را تشکیل دادند. در پنجم آبان ۱۳۵۶ این گروه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت درگذشت مصطفی خمینی رسماً اعلام موجودیت کرد.
اداره کل موشکی کره شمالی (کره‌ای: 미싸일총국) بر توسعه موشک‌های ارتش خلق کره نظارت می‌کند.[الف] این اداره ابتدا با رونمایی پرچم خود در محل برگزاری نشست بزرگ کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران کره که در ۷ فوریه ۲۰۲۳ برگزار شد، اعلام موجودیت کرد و احتمالاً در نوامبر سال ۲۰۲۲ تأسیس شده‌است.
اتحادیه‌های اعتباری مازاد کافی را برای پوشش مخارج ایجاد می‌کنند، در غیر اینصورت، مثل بیشتر تجارت‌های دیگر آن‌ها نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند. آن‌ها محجور می‌شوند و دست از موجودیت برمی‌دارند؛ تأثیرگذاری بر آن‌ها با وجوه پس‌انداز شده بین حوزه‌های قضائی متفاوت است.
پیش این مردم تَعَیُّن چون به موجودیت است گر رسد دستت، به هر قیمت بُوَد، موجود باش
آلکساندر خاتیسیان (Ալեքսանդր Խատիսեան؛ ‏ ۱۷ فوریهٔ ۱۸۷۴ – ۱۰ مارس ۱۹۴۵) یک روزنامه‌نگار و سیاست‌مدار اهل ارمنستان بود. آلکساندر خاتیسیان بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۷ شهردار تفلیس بود. در طی تأسیس اولین جمهوری ارمنستان او به عنوان عضو شورای ملی ارامنه تفلیس در شورای ملی ارامنه و بعداً در هیئت رئیسه دائمی انتخابی از سوی کنگره ارامنهٔ شرق خدمت نمود. بعد از اعلام موجودیت اولین جمهوری ارمنستان او به عنوان وزیر خارجه خدمت نموده و پیمان باتومی را با امپراتوری عثمانی امضا نمود او از ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۰ نخست‌وزیر ارمنستان بود.
اصول اپیدمیولوژی کتابی از جودیت. س مازنز و آنیتاک بان با ترجمهٔ حسین ملک افضلی و کیومرث ناصری است که در سال ۱۳۶۳ منتشر و در مراسم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.
مردم ترک آذربایجانی در پیرانشهر امروزه از عناصر استحاله‌یافته در جمعیت شهر و شهرستان پیرانشهر محسوب می‌شوند. آنها امروزه زبان ترکی آذربایجانی را بر طاق نسیان نهاده، زبان کردی را به عنوان زبان اول پذیرفته و با داشتن آگاهی از اسلاف و افتخار ورزیدن به ریشهٔ آذربایجانی خود، به هویت اتنیکی-اجتماعی خود موجودیت می‌بخشند.
او در سال ۱۸۸۲م موفق شد به دانشگاه کشاورزی مسکو وارد شود، دیگر چهره برتر حزب یعنی سیمون زاواریان نیز در آنجا مشغول تحصیل بود. از این پس رابطه‌ای نزدیک میان زاواریان و رُستوم به وجود آمد. وقتی که او به تفلیس بازگشت، دیگر حزب داشناک اعلام موجودیت کرده بود و او وارد حزب شد و با تلاش فراوان توانست خیلی زود وارد هیئت مرکزی حزب شود.
ولی از حیث موجودیت این بد باو موجود و معدومند از خود
در روایت تنخ از موجودیت این دو پادشاهی، آنان برای بیش از دویست سال به عنوان دولت‌های جداگانه به حیات خود ادامه می‌دهند. پادشاهی شمالی اسرائیل به عنوان دولتی فرعی نمایانده شده که همواره در وضعی ناپایدار به سر می‌برد و چندین بار سلسله پادشاهی‌اش تغییر پیدا کرد. در طول این زمان، منازعات مختلفی بین اسرائیل و یهودا روی می‌دهد.
اگر چه سرد وجودیت گرم درپیچید به ره کنش به بهانه بهانه را چه شدست
شما را میکنم واصل ز کرسی ز موجودیت اندر روح قدسی
از ژوئیه ۲۰۱۱،کتاب حقایق جهانی شامل ۲۶۷ موجودیت است، که می‌توان آنها را به دسته‌های زیر تقسیم کرد:
چون تو چندینی گهرداری بدست دست قوت و قوت جودیت هست