تیزر

معنی کلمه تیزر در فرهنگ معین

(زِ ) [ انگ . ] (اِ. ) ۱ - آگهی کوتاه تبلیغاتی که ویژگی های جذاب کالا یا برنامه ای را در تلویزیون به نمایش گذارد، آگهی تبلیغاتی تلویزیونی . (فره ). ۲ - صحنة آغازی کوتاه و جالب توجهی از فیلم که معمولاً پیش از عنوان بندی یا همراه با آن برای جلب نظر تماشاچی ب

معنی کلمه تیزر در ویکی واژه

آگهی کوتاه تبلیغاتی که ویژگی‌های جذاب کالا یا برنامه‌ای را در تلویزیون به نمایش گذارد، آگهی تبلیغاتی تلویزیونی. (فره)
صحنة آغازی کوتاه و جالب توجهی از فیلم که معمولاً پیش از عنوان بندی یا همراه با آن برای جلب نظر تماشاچی به نمایش درآید، سرآغاز. (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه تیزر

تو پیش آه گرم رو ای پیک تیزرو کو نیز در قفای تو چون دود می‌رسد
چنان تیزرو بود گلگون سام که می‌رفت ده میل در یک مقام
به عزمی تیزرو گلگون برانگیخت بدو چون صبح با شامی در آویخت
تیزر تلویزیونی اطلاع‌رسانی شرکت ملی گاز (۱۳۹۰)
در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲، یوبی‌سافت با انتشار یک پیش‌پردهٔ ۳۰ثانیه‌ای، تأیید کرد که یکی از بازی‌های بعدی سری اساسینز کرید قرار است در دورهٔ ارباب‌رعیتی ژاپن جریان داشته باشد. در ۱۳ مهٔ ۲۰۲۴، با انتشار تیزری کوتاه، اسم بازی از نام رمز سرخ به سایه‌ها تغییر کرد. یک تریلر سینمایی برای معرفی بازی در ۱۵ مهٔ ۲۰۲۴ منتشر شد که بر روی محیط بازی و شخصیت‌های اصلی آن (نائوئه و یاسوکه) متمرکز بود؛ همچنین، بازی برای انتشار در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ تأیید شد.
این فیلم در سپتامبر ۲۰۲۰ و قبل از اکران فیلم بعد از برخورد ما (۲۰۲۰) وارد مرحله پیش تولید شد. تصویربرداری اصلی، پشت سر فیلم بعد از سقوط ما (۲۰۲۱) انجام شد. در دسامبر ۲۰۲۱، لوئیس لومبارد، کیانا مادیرا، چنس پردومو، راب استس رب استز و کارتر جنکینس تأیید شد که نقش‌های خود را از فیلم‌های قبلی تکرار کنند. اولین تیزر تریلر در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد. فیلمبرداری در بلغارستان انجام شد و در دسامبر ۲۰۲۰ تولید شد.
شرکت سونی اینتراکتیو انترتینمنت اعلام کرد که در حال ساخت یک بازی برای پلی‌استیشن وی‌آر است که بر اساس سریال چیزهای عجیب ساخته شده‌است. سونی مدتی بعد یک تیزر کوتاه از بازی منتشر کرد که در آن صحنه‌های مربوط به دیوار چراغانی که در فصل اول اتفاق افتاده بود به چشم می‌خورد.
او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی از کشور آلمان است. احسان امانی ازدواج کرده و یک دختر به نام «مروارید» و یک پسر به نام «امان» دارد. شغل اصلی او در حوزه تبلیغات و تیزر سازی است و به گفتهٔ خودش: «گهگاهی دوستان کارگردان لطف می‌کنند و از من در فیلم‌هایشان استفاده می‌کنند». وی در میان سالی وارد عرصه بازیگری شد و اغلب در نقش‌های منفی ایفای نقش می‌کند. او فعالیت خویش را به صورت جدی از سال ۱۳۸۱ در ۵۴ سالگی با فیلم «آبادان» به کارگردانی مانی حقیقی آغاز کرد.
مرکب عشق سخت تیزرو است‌ هر زمانیش منزلی ز نو است
با خیل او چو دشت بود چرخ تیزرو با تیغ او چو موم بود آهنین مجن
می خور شها که ردش ایام تیزرو بر حسب آرزوی تو رفتار می‌کند
دشمن من چاهی و تیره است و من برتر از این تیزرو روشنم
پس از پخش تیزرهای انیمیشن تهران ۱۵۰۰ در سال ۱۳۹۲ با وجود آن که مهران مدیری در نقش اول بازی کرده بود، معلوم شد که هیچ اشاره‌ای به وی نشده است. تهیه‌کننده این مجموعه در واکنش به این موضوع عنوان کرد، به دستور بازرگانی صدا و سیما، نشان دادن تصویر مهران مدیری و حتی پخش صدای او و اشاره به نامش ممنوع است.
هیونان کفک‌افگن و تیزرو به ایران فرستاد سالار نو
آن قدر سر تا قدم چون باد جلد و تیزرو
ننشستم چو تیزرو بودم که به این باده در گرو بودم
ارمیاس مغولی یا ارمیاس آرگوس (به کره‌ای :표범장지뱀، چینی :丽斑麻蜥، روسی :Монгольская ящурка)، که معمولاً به عنوان تیزروی مغولی نیز شناخته می‌شود، گونه‌ای سوسمار از خانواده سوسماران راستین است. این گونه بومی آسیا است و دو زیرگونه شناخته‌شده دارد.
تنها نماهنگ رسمی منتشر شده از حصین، چالیم ۲ به همراه «موژان وای‌زد» و «سامان پی‌آی» بوده و همچنین در تیزر آلبوم دو به شک شایع که با آهنگ زِبر میکس شده، حضور پیدا کرده‌است.
صنعت و حرفت ما هر دو تو می‌دانی چیست آن چرا تیزرو و این ز چه روی آهستست
در ۱ خرداد ۱۳۹۵، اسکات یک تیزر تریلر برای پنج شب با فردی: مکان خواهر منتشر کرد که شامل دو انیماترونیک جدید و همچنین مدل سیرکی فردی و فاکسی از این مجموعه بود. این بازی در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۵ منتشر شد و عموما با استقبال خوبی روبرو شد. سپس کاتن یک بروزرسانی شب سفارشی رایگان را در ۱۲ آذر منتشر کرد و حالت فردی طلایی به بروزرسانی اضافه شد.