چنس

معنی کلمه چنس در لغت نامه دهخدا

چنس. [ چ ِ ] ( اِخ ) دهی است از دهات مازندران و استرآباد واقع در بیرون بشم کلارستاق. ( مازندران و استرآباد تألیف رابینو ص 145 ). دهی است از دهستان بیرون بشم بخش کلاردشت شهرستان نوشهر. در 20 هزارگزی شمال خاوری حسن کیف و 3 هزارگزی باختر شوسه تهران به چالوس واقع است. کوهستانی و هوایش معتدل است. و صدتن سکنه دارد. آبش از چشمه است. محصولش غلات و لبنیات و گردو است. شغل اهالی زراعت ، گله داری ، تهیه چوب و ذغال و صنایع دستی زنان و شال بافی است.راهش مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3 ).

معنی کلمه چنس در فرهنگ فارسی

دهی است از دهات مازندران و استر آباد واقع در بیرون بشم کلارستاق .

جملاتی از کاربرد کلمه چنس

موقعیت‌هایی که او طی حرفه اشغال نمود شامل این موارد اند: پروسور فولرتون ۱۹۲۹–۱۹۳۷؛ پروفسور فیزیولوژی در دانشگاه کمبریج ۱۹۳۷–۱۹۵۱؛ رئیس جامعه سلطنتی ۱۹۵۰–۱۹۵۵؛ مستر کالج ترینیتی در کمبریج طی ۱۹۵۱–۱۹۶۵؛ رئیس جامعه سلطنتی پزشکی ۱۹۶۰–۱۹۶۲؛ چنسلر دانشگاه کمبریج ۱۹۶۷–۱۹۷۵؛ چنسلر دانشگاه لیسستر ۱۹۵۷–۱۹۷۱. آدریان به عنوان عضو افتخاری خارجی آکادمی هنر و علوم آمریکا در ۱۹۳۸ میلادی انتخاب شد. در ۱۹۴۶ عضو خارجی آکادمی هنر و علوم سلطنتی هلند شد. در ۱۹۴۲ میلادی برنده عضویت در نشان مریت و در ۱۹۵۵ میلادی برای او در شهرستان کمبریج، عنوان «بارون آدریان کمبریج» ایجاد شد.
در سده ۱۲ میلادی گونهٔ نوینی از زبان انگلیسی که امروزه آن را با نام انگلیسی میانه می‌شناسیم در بین مردم رشد یافت. این نخستین گونه از ادبیات انگلیسی است که برای خوانندگان و شنوندگان امروزی تا حدی قابل درک است. زبان انگلیسی میانه تا دهه ۱۴۷۰ میلادی دوام آورد تا این که استاندارد چنسری[پانویس ۵] که زبان انگلیسی رایج درلندن بود گسترش یافت و صنعت چاپ این زبان را منظم ساخت. ترجمه‌های انجیل به انگلیسی میانه به خصوص انجیل ویکلیف[پانویس ۶] (بین ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۵) کمک زیادی کردند تا زبان انگلیسی به زبانی ادبی تبدیل شود.
استان آمور با جمعیت ۸۳۰٬۱۰۳ نفر (آمار ۲۰۱۰) در ۸ هزار کیلومتری خاور مسکو قرار گرفته‌است. مرکز آن «شهر بلاگووشچنسک بوده و رودهای اصلی آن آمور و زیا هستند.
وی همچنین بابت این همکاری عذرخواهی کرد. چنس د رپر نیز با صدور بیانیه‌ای همچون لیدی گاگا از سابقهٔ همکاری با آر. کلی عذرخواهی کرد و آنچه در مستند مربوط به اتهام‌های این ستارهٔ موسیقی مورد اشاره قرار گرفته‌است را به شدت محکوم کرد.
شهر آرگون (به روسی: Аргун) در کشور روسیه و در جمهوری چچنستان واقع شده‌است.
بلاگووشچنسک از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های انسانی در خاور دور است. این شهر به‌طور سنتی مرکزی برای بازرگانی و استخراج طلا بوده و است.