لوئیس

معنی کلمه لوئیس در لغت نامه دهخدا

لوئیس. ( اِخ ) شهری به انگلستان ، دارای یازده هزار تن سکنه.
لوئیس. ( اِخ ) ماتیو گریگوری. داستان نویس انگلیسی ، مولد لندن ( 1775-1818 م. ).

معنی کلمه لوئیس در فرهنگ فارسی

پیر ( معروف به پیر ) نویسنده معروف فرانسوی ( و. گان ۱۸۷٠ - ف. ۱۹۲۵ م . ) داستان [ آفرودیت ] وی که بسال ۱۸۹۶م . منتشر شد با استقبال شگرف مردم روبرو گردید ولی او هرگز از شهرت خود استفاده نکرد . بیر لوئیس همه داستانهای خود را درمدت ۱٠ سال و پیش از سی سالگی نوشت و سپس در گوشه ای به تتبع و تحقیق پرداخت و در آخر عمر بسرودن شعر سرگرم شد . [ ترانه های بیلیتیس ] [ زن و عروسک ] [ بدنبال زن ] [ پسیشه ] و [ خانه کنار نیل ] . چند داستانی از پیرلوئیس بفارسی ترجمه شده است .
داستان نویس انگلیسی . مولد لندن

معنی کلمه لوئیس در ویکی واژه

از سامی مؤنث زبان‌های لاتین.
به صورت لوئیز، به معنی زمان یا فرصت ویژه برای کسی یا کسانی در گویش بهاری. لوئیس ممکن است با اصطلاح لوتو در دوران پادشاهی ماد قرابت داشته‌باشد‌، ولی لوح منقول لوتو را مردی جنگجو از اتحادیه قبایلی ماد می‌نامد.

جملاتی از کاربرد کلمه لوئیس

ریورز در سال ۱۹۶۸ در سنت جوزف، میشیگان به دنیا آمد. او مدرک لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه مرکزی میشیگان گرفت. پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۹۰، ریورز به عنوان معلم کلاس ششم مشغول به کار شد. در سال ۲۰۰۲ به تحصیل ادامه داد و از کالج لوئیس و کلارک با مدرک تدریس متوسطه فارغ‌التحصیل شد.
سیف‌الله لوئیس حکیمی (زاده ۱۹۳۲ در مشهد - درگذشته ۲۳ ژوئن ۲۰۰۵) ریاضیدان آمریکایی ایرانی‌تبار بود. استاد ممتاز بازنشسته در دانشگاه نورث وسترن، جایی که او ریاست بخش مهندسی برق از سال ۱۹۷۳ تا سال ۱۹۷۸ را برعهده داشت. او نیز رئیس بخش مهندسی برق در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۶ بود.
همزمان با کشف جهان جدید و شروع استعمارگری فرانسه در قاره آمریکا، فرانسوی‌ها قلعه‌ها و شهرک‌هایی را ایجاد کردند. شهرهای مانند کبک و مونترال در کانادا؛ دیترویت، گرین‌بی، سنت لوئیس، کیپ ژراردو، موبیل، بیلاکسی، بتن‌روژ و نیواورلئان در ایالات متحده؛ پورتو پرنس، کاپ-هائیتین در هائیتی؛ کاین در گویان فرانسه و سائو لوئیس در برزیل اشاره نمود.