تلفنی

معنی کلمه تلفنی در لغت نامه دهخدا

تلفنی. [ ت ِ ل ِف ُ ] ( ص نسبی ، ق ) با تلفن. چنانکه گویند: این موضوع را تلفنی به فلان کس خبر دادند. و پیدا است که کلمه ٔتلفناً در تداول عامه غلط است. رجوع به تلفن شود.

معنی کلمه تلفنی در فرهنگ معین

( ~. ) [ فر - فا. ] ۱ - (ص نسب . ) منسوب به تلفن : پیغام تلفنی . ۲ - (ق . ) با استفاده از تلفن ، به وسیلة تلفن .

معنی کلمه تلفنی در فرهنگ فارسی

با تلفن . چنانکه گویند : این موضوعی تلفنی به فلان کس خبر دادند . و پیداست که کلمه تلفنا در تداول عامه غلط است .

معنی کلمه تلفنی در ویکی واژه

منسوب به تلفن: پیغام تلفنی.
با استفاده از تلفن، به وسیلة تلفن.

جملاتی از کاربرد کلمه تلفنی

او در سال ۱۹۹۳ مایکل را تهدید کرده بود که در صورت نپرداختن پول، اتهامی را علیه او مطرح می‌کند که دیگر نتواند به حرفه‌اش ادامه دهد. مایکل خواستهٔ او را برآورده نساخت و ایوان نیز قولش را عملی کرد. طی تحقیقات نوار صوتی ضبط شده‌ای مربوط به مکالمهٔ تلفنی ایوان چاندلر به دست آمد که می‌گفت نقشه‌ای در سر دارد که اگر عملی شود، کار مایکل تمام خواهد بود.
روزنامه‌های گاردین انگلیس، واشینگتن پست آمریکا و ایندیپندنت بریتانیا شیوه‌های مؤسسهٔ امنیت ملی آمریکا را برای شنود مکالمات تلفنی و الکترونیکی که اسنودن فاش کرده‌است، منتشر کردند.
در این مدت تلاش‌هایی برای نشان دادن عدم قهر احمدی‌نژاد وجود داشت. خبرهایی دربارهٔ گفت‌گوی تلفنی احمدی‌نژاد با رئیس‌جمهور ترکمنستان در این راستا منتشر شد که پس از تکذیب دوباره بر آن تأکید شد. در مدت غیبت، محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد چندین نوبت حامل پیام‌های رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس برای یکدیگر و مسئول رایزنی با مجلس بود. برخی رسانه‌های داخلی دلیل غیبت احمدی‌نژاد را بیماری وی عنوان کردند و از استراحت وی خبر دادند.
در پایان کامران با همسرش فریبا تلفنی صحبت می‌کند و می‌گوید حوالی ظهر به اصفهان می‌رسد.
عقلی یُبشر أنَّ الحبَ یتلفنی علام نفسی أراکِ الیومَ فی کسل
ماهرخ غلامحسین پور، نویسنده و روزنامه‌نگار، در توییتر گفت: «نوید افکاری را به بند عبرت عادل آباد منتقل کردند. بندی که دسترسی به بیرون و تلفن ندارد و جای نگهداری اعدامی هاست. وحید و حبیب را هم به بند ارشاد یا بند تنبیه مجرمان عادل آباد منتقل کرده‌اند. تلفن زندان قطع شده و تماس‌های تلفنی ضروری از زندان فقط در حد ۲۰ ثانیه ممکن است.»
کتاب‌های زیادی در حوزه جنایت واقعی ادعا می‌کنند. که شرت چندین بار در اواسط دهه ۱۹۴۰ به لس آنجلس سر زده‌است؛ مثلاً گیلمور در کتاب جدا شده می‌گوید او در سالن غذاخوری هالیوود کار می‌کرده‌است. هارنیش این مطلب را رد کرده و می‌گوید شرت تنها پس از بسته شدن این سالن در سال ۱۹۴۵ به لس آنجلس آمد. بعضی از دوستان شرت و نویسنده‌ها و روزنامه‌نگارها می‌گویند اودر دوران اقامتش در لس آنجلس فاحشه یا دختر تلفنی بوده اما هارنیش بیان می‌کند هیئت منصفه ای در عصر حاضر ثابت کرد که شواهدی مبنی بر تن‌فروشی او در دست نیست. هارنیش ادعا می‌کند که این شایعات از رمان جان گرگوی دان به نام اعتراف‌های واقعی (۱۹۷۷) نشئت گرفته‌اند که تا حدی بر اساس این جنایت نگارش شده‌است.
اعتراضات ۱۷ اکتبر که معمولا به انقلاب ۱۷ اکتبر شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از اعتراضات مدنی در لبنان در سطح کشوری در پاسخ به عدم موفقیت حکومت در یافتن راه حل برای بهبود بحران اقتصادی است که طی یک سال گذشته فراگیر شده است. احتمالات مبنی بر این است که محرک مستقیم اعتراضات اعمال مالیات روی بنزین، دخانیات و تماس‌های تلفنی آنلاین از طریق واتس‌اپ می‌باشد. اعتراضات گسترده در سراسر کشور درست پس از مذاکرات در کابینه پیرامون مسائل مالیاتی آغاز شد، مالیات‌ها قرار بود از ۲۲ اکتبر اعمال شوند. در روز ۲۹ اکتبر سعد حریری از نخست‌وزیر استعفا داد و استعفای وی توسط میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، پذیرفته شد.
سپس او سعی می‌کند با تلفنی که پیدا کرده تماس بگیرد اما تلفن یک‌طرفه است و فقط تماس های ورودی را دریافت می‌کند. سپس او ماجرای ربوده شدن خود را به یاد می‌آورد که در یک پارکینگ توسط چهره‌ای با نقاب‌خوک بازگو می کند. آدام ربوده شدن خود را زمانی به یاد می‌آورد که به خانه بازگشته بود.