هیث

معنی کلمه هیث در لغت نامه دهخدا

هیث. [ هََ ] ( ع مص ) هَیَثان. چیزی اندک دادن. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). اندک دادن. ( تاج المصادر بیهقی ) ( ازاقرب الموارد ). || جنبیدن. || حاجت روا کردن به مال. || تباهی انداختن در مال. || کم کردن دهش را. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( اقرب الموارد ). || داخل شدن بعضی در بعض دیگر به هنگام دشمنی. ( از اقرب الموارد ).

معنی کلمه هیث در فرهنگ فارسی

هیثان چیزی اندک دادن جنبیدن

جملاتی از کاربرد کلمه هیث

۲۰۰۸ در شوالیه تاریکی فیلم کریستوفر نولان نقش جوکر توسط هیث لجر بازی شد این فیلم برنده ۱جایزه اسکار شده فیلم و بازی لجر مورد ستایش قرار گرفت و نمرات بسیار درخشانی دریافت کرد. این فیلم هم‌اکنون رتبه چهارم را در لیست ده فیلم برتر تاریخ دارد. به گفته دوستانش وی خود را مدت‌ها از دیگران جدا کرد و به تمرین نقش جوکر پرداخت. اگرچه وی به دلیل ایست قلبی ناشی از اختلال دارویی از دنیا رفت ولی پس از مرگ وی، آکادمی اسکار جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را به وی اهدا کرد.
در سال ۱۸۸۹ انفجار در معدن زغال‌سنگ در نزدیکی هاید رود منجر به مرگ ۲۳ معدنچی شد که در آردویک و نیوتن هیث زندگی می‌کردند. دو باشگاه اردویک و نیوتن هیث به دلیل کمک به صندوق کمک به بازماندگان این فاجعه یک بازی دوستانه انجام دادند.
علی‌اکبری در مبارزهٔ بعدی موفق شد با شکست دادن هیث هرینگ، مبارز آمریکایی، به مرحلهٔ نیمه‌نهایی این مسابقات راه یابد. هیث هرینگ ۳۸ ساله که سابقهٔ حضور در رشته‌های کیک‌بوکسینگ، سامبو (ورزش رسمی روسیه) و کشتی را دارد به «اسب دیوانهٔ تگزاس» معروف است. علی‌اکبری در مرحلهٔ نیمه‌نهایی با پیروزی مقابل والنتین مولدافسکی از روسیه فینالیست شد اما در رقابت پایانی مسابقات، امیر علی‌اکبری با قبول شکست مقابل میرکو فیلیپوویچ، نایب قهرمان شد. علی‌اکبری در سال ۲۰۱۷، جرونیمو دوس‌سانتوس و تایلر کینگ را شکست داد.
نیوتون حداقل پنج بار به فینال چلنج کاپ منچستر رسید و به جز یکی، بقیه را برد. در ضمن، در سال ۱۸۸۶ باشگاه شروع به بخدمت گرفتن بازیکنانی با شهرت ملی نظیر جک پاول (که بعدها کاپیتان تیم شد)، جک و راجر داوتی و تام برک کرد. در فصل ۱۸۸۶-۸۷ باشگاه برای اولین به جام حذفی وارد شد. در بازی اول مقابل فلیتوود رنجرز در وقت‌های قانونی به تساوی ۲-۲ رسید. اما کاپیتان تیم، جک پاول، از بازی کردن در وقت‌های اضافه سر باز زد و باعث شد تیم رقیب صعود کند، که این اتفاق در ادامه نیز باعث شد تا نیوتون هیث تا سال ۱۸۸۹ این مسابقات را تحریم کند.
با این حال، اکثر تاریخ‌دانان نظر مورخ اتریشی، پاول ویتک را قبول دارند که عثمانی را یک «دولت جهادی» می‌نامد که تنها هدفش گسترش اسلام بوده‌است. درحالی که برخی دیگر از مورخان نظر تاریخ‌نگار ترکیه‌ای فؤاد کوپرولو را قبول دارند که عثمانی را ادامه‌ای بر زندگی عشایری ترکان در آسیای میانه می‌داند که از شرق آسیا، از طریق آسیای میانه و سپس خاورمیانه خود را به آناتولی رساندند. این دسته از تاریخ‌نگاران بر این باورند که تقریباً تمام بخش‌های فرهنگی عثمانی از فرهنگ ایران گرفته شده‌است. اخیراً تاریخ‌نگار آمریکایی، هیث لوری، عثمانی را اتحادیه‌ای که یونانیان مسلمان شده و ترکان در آن به یک اندازه سهم داشتند، توصیف کرده‌است.
نیودی صاحب کمربندهای تگ تیم مانند شارلوت به راو درفت شدند و برای اسمکدان کمربند تگ تیم باقی نموند برایان در همان شب از کمربند دیگری به نام کمربندهای قهرمانی اسمک‌داون تگ تیم رونمایی کرد و برای اولین صاحبان آن مسابقه بین د اوسوس (جیمی و جِی اوسو) دِ اَسِنشَن (کانِر و ویکتور) امریکن آلفا (جیسون جردن و چاد گیبل) بریزانگو (تایلر بریز و فاندانگو) د هایپ بروز (زک رایدر و موجو راولی) د وودویلنز (ایدن اینگلیش و سایمون گاچ) راینو و هیث اسلیتر و د هد بنگرز (مش و ترشر) تعیین کرد.
آلتمن از نوازندگان برجستهٔ موسیقی جاز است، که توسط دان هکمن، یکی از منتقدان موسیقی سینما، در لس آنجلس تایمز به عنوان «یکی از معدود آهنگسازان فیلم با مهارت‌های اصیل جاز» مورد ستایش قرار گرفته‌است. وی در دنیای جاز با چت بیکر، پلاس جانسون، ارنی واتس، رد هالووی، کنته کاندولی، اسلیم گیلارد، باربارا موریسون ،هرب گلر، وایلد بیل دیویسون، بود فریمن، لس مک کان، پرسی هیث و بسیاری دیگر همکاری کرده‌است و گروه موسیقی بزرگ استن تریسی و گروه کر کلیسای جامع دورهام را برای آلبومی از موسیقی مقدس دوک الینگتون رهبری کرده‌است.
اندرو واتسون در سن دو سالگی به همراه خواهر بزرگترش آنتا به انگلستان رفت و در مدرسه ممتاز هیث در شهر هلیفکس واقع در یورک‌شر غربی تحصیل کرد. پس از آن در کینگز کالج لندن و همچنین دانشگاه گلاسگو به تحصیل پرداخت.
باشگاه منچستر یونایتد در سال ۱۸۷۸ با نام باشگاه فوتبال نیوتون هیث تأسیس گردید. در سال ۱۹۰۲ نامش به منچستر یونایتد تغییر یافت. این مقاله نگاهی کوتاه به تاریخچه مالکان باشگاه و مالکیت خانواده گلیزرها بر باشگاه منچستریونایتد دارد.
دیویس نام تیم را از نیوتون هیث به منچستر یونایتد تغییر داد. هم‌چنین پیراهن این تیم را از سبز و طلایی به رنگ قرمز و سفید (آنچه امروز شاهدش هستیم) درآورد.