زودانزالی

معنی کلمه زودانزالی در فرهنگستان زبان و ادب

{premature ejaculation, early ejaculation} [علوم سلامت] الگوی دائم یا راجعۀ انزال در فعالیت جنسی که در آن انزال در محدودۀ یک دقیقه بعد از دخول و قبل از تمایل فرد رخ می دهد متـ . انزال زودرس

معنی کلمه زودانزالی در ویکی واژه

اختلالی جنسی که در آن انزال با حداقل تحریک جنسی رخ می‌دهد.

جملاتی از کاربرد کلمه زودانزالی

وایانگ با یک نگاه عاشق دختری از خاندان «تای» به نام «یوژیانگ» می‌شود. یوژیانگ که در ابتدا می‌خواهد با «لین» دوست وایانگ ازدواج کند؛ با دیدن استعداد او در نقاشی، با او ازدواج می‌کند. ترس یوژیانگ از شب زفاف، با کوتاهی صفت مردانه وایانگ و زودانزالی وی، بی اثر می‌شود؛ اما او که عاشق وایانگ است، روزها به تکرار رابطه شان بدون ارضاء شدن با او ادامه می‌دهد.
پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضایت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتی‌که با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زودانزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند.
در ایالات متحده آمریکا، تا نسخهٔ دوم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (دی‌اس‌ام-۲) در سال ۱۹۶۸ میلادی، خودارضایی یک بیماری روان‌پزشکی محسوب می‌شد. انجمن پزشکی آمریکا در سال ۱۹۷۲ میلادی با اجماع متخصصان، خودارضایی را عملی طبیعی اعلام کرد. خود ارضایی موجب کاهش یا تخلیه انرژی بدن (تحلیل قوای جسمانی) یا زودانزالی نمی‌شود.
وایانگ با یک نگاه عاشق دختری از خاندان «تائوئیست» به نام «یوژیانگ» می‌شود و با او ازدواج می‌کند. در حالی که راهب و پدر شوهرش از او می‌خواهند که از راه‌های فاسقانه خود دست بردارد و راه بودایسم را دنبال کند و فردی شایسته‌تر باشد؛ اما وایانگ هر دوی آنها را نادیده می‌گیرد. وایانگ که از کوتاهی صفت مردانه اش و زودانزالی رنج می‌برد؛ با یک راهزن، «سایکونلون» برخورد می‌کند و با او برادر قسم خورده می‌شود. سایکونلون، وایانگ‌شنگ را با «تیانجی ژنرن»، یک جادوگر «تائوئیست» آشنا می‌کند؛ و با جراحی آلت تناسلی ویانگ‌شنگ و پیوند دادن آن با آلت تناسلی سگ باعث بزرگ‌تر شدن و «قوی‌تر شدن» آن می‌شود.