شریک جنسی

معنی کلمه شریک جنسی در فرهنگستان زبان و ادب

{sexual partner} [علوم سلامت] هریک از افرادی که با هم در فعالیت جنسی مشارکت می کنند

جملاتی از کاربرد کلمه شریک جنسی

در دوره سنگوکو سامورایی‌ها ممکن بود سال‌های زیادی از عمرشان را دور از خانواده و در جنگ بگذرانند. طبق یکی از قوانین سامورایی‌ها و یکی از موارد ممنوعیت زنان، نزدیک شدن زنان به سامورایی در هنگام جنگ ممنوع بود. از این رو واکاشودو (شاهدبازی) در بین سامورایی‌ها رواج پیدا کرده و به نوعی سنت تبدیل شده بود. نوبوناگا بجز همسرانش با برخی از مردانی که در خدمتش بودند نیز در رابطه بود. دو تن از کوشوهای وی (منشی سامورایی) به نام‌های موری رانمارو و مائدا توشی‌ایه (در زمان نوجوانی وی) به عنوان شریک جنسی او شناخته می‌شوند.
همانند ساک‌زنی، ایروماسیو و خایه‌لیسی برای کنترل ارگاسم مرد و رسیدن به انزال استفاده می‌شود. این عمل می‌تواند به عنوان پیش آماده‌سازی برای آمیزش جنسی واژنی یا مقعدی نیز به کار رود. با این حال، اگر با ساک‌زنی کمتر تهاجمی مقایسه شود، شریک جنسی گیرنده ممکن است مشکلاتی را در هنگام ورود آلت تناسلی در دهان و گلو تجربه کند. به ویژه، حس آزار و اذیت، بروز حساسیت، نشت بزاق، بروز حرکت‌های استفراغی، دشواری در تنفس و غیره.
روش‌های غلبه بر این مشکلات برای شریک جنسی گیرنده پیشنهاد شده‌اند:
در یک پژوهش مشخص شد که زنانی که ارگاسم‌های ساختگی داشته‌اند بیش‌تر از دیگر زنان از نظر جنسی به شریکشان بی‌وفایی نشان داده و در موقعیت‌های اجتماعی با مردان دیگر لاس‌زنی می‌کرده‌اند. پژوهش‌گران این تحقیق بر این باورند که این گروه از زنان بیش‌تر ممکن است وارد روابط جنسی با کسی غیر از شریک جنسی خودشان بشوند. با این حال آنان هشدار داده‌اند که پژوهششان شامل یک نمونه کوچک بوده و این در حالی است که متغیرهای فراوانی را سنجیده‌اند.
پژوهش‌های زیادی دربارهٔ رابطهٔ اندازهٔ آلت تناسلی و رضایت شریک جنسی انجام شده و تعداد زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که تأثیر آن چندان زیاد نیست. مطالعات برخی میانگین‌ها و سازگاری‌ها را در ترجیحات زنان در آلت شریک‌های شان نشان داده است. زنان طبق تجربه‌هایشان، برای پارتنر دراز-مدت، طول ۱۶ س.م. و دور ۱۲٫۲ س.م. را ترجیح می‌دهند درحالی که برای شریک «یک-بار» رابطه، درازای ۱۶٫۳ سانتی‌متر و کلفتی (ضخامت دور آلت) ۱۲٫۷ سانتی‌متری را می‌پسندند. هرچند مهارت دست، زبان، ارتباط کلامی و پیش‌نوازش را در ارضای جنسی بهتر نیز بسیار مهم می‌دانند.
برخی مطالعات نشان می‌دهند که اولین آمیزش جنسی تجربه برجسته‌ای در زندگی فرد است، و تعهد افراد را نسبت به شریک جنسی شان افزایش می‌دهد. همچنین اگر اولین آمیزش پس از اینکه دو فرد به درجه تعهد بالاتری نسبت به هم رسیده‌اند اتفاق بیفتد، باعث افزایش عشق و نزدیکی بین دو فرد می‌شود و امکان ازدواج آن‌ها را افزایش می‌دهد.