فعالیت جنسی

معنی کلمه فعالیت جنسی در فرهنگستان زبان و ادب

{sexual activity} [علوم سلامت] هرگونه فعالیتی که ماهیت جنسی دارد

جملاتی از کاربرد کلمه فعالیت جنسی

بازی ترس شامل هر فعالیت جنسی است که با استفاده از ترس، برانگیختگی جنسی ایجاد کند. بازی ترس برخلاف تمایلات مازوخیستی، لذت و تحریک را از طریق ترشح اندورفین به افراد ارائه نمی‌کند، بلکه با ایجاد یک وضعیت روحی ترسناک که باعث ترشح آدرنالین می‌گردد دست به این اقدام می‌زند. برخی این نقش را با فیلم‌های ترسناک تشبیه کرده‌اند تا بتوانند خروجی بی‌ضرری داشته باشند که در آن احساس وحشت کنند.
بسته به موقعیت، یک فرد می‌تواند توسط عوامل مختلفی که می‌توانند فیزیکی و همچنین روانی باشند، تحریک شود. ممکن است شخصی توسط شخص دیگری یا جنبه‌های خاصی از آن شخص یا توسط یک شی غیرانسانی تحریک جنسی شود. تحریک فیزیکی نواحی شهوت خیز یا معاشقه می‌تواند منجر به برانگیختگی جنسی شود، مخصوصاً اگر با انتظارِ فعالیت جنسی قریب‌الوقوع همراه باشد. محرک‌های بالقوه برای برانگیختگی جنسی از فردی به فرد دیگر و از زمانی به زمان دیگر همانند سطح برانگیختگی متفاوت است.
البته حضور پرده واژینال اغلب نشانه‌ای از باکرگی است اما لزوماً این‌گونه نیست؛ چراکه ممکن است دخول بدون پارگی پرده واژینال انجام شود. از طرف دیگر با توجه به شکل پردهٔ واژینال، ضخامت و پوشش فوق‌العاده متغیر آن، و بودن این پرده در محل ورود واژن، پرده واژینال ممکن است از طریق راه‌هایی علاوه بر فعالیت جنسی پاره شود. همچنین گفته می‌شود برخی زنان، فاقد پرده واژینال هستند، اما برخی با توجه به تحقیقات اخیر، در این مورد شک دارند. درست است که تقریباً تمامی زنان با پردهٔ واژینال به دنیا می‌آیند، ولی لزومی ندارد که حتماً بعد در اولین رابطه جنسی واژینال تغییر قابل مشاهده‌ای در پرده بکارت تجربه کنند.
تاریخ‌نگار آمریکایی دیوید لودن نوشته است. یکی از ویژگی‌های جهانی ادیان در سراسر جهان محافظه‌کاری جنسی است. همه مذاهب رابطه جنسی قبل از ازدواج یا خارج از ازدواج را محکوم می‌کنند یا حداقل از آن جلوگیری می‌کنند و در عوض اصرار دارند که فعالیت جنسی فقط در قالبی متعهدانه و مورد تأیید مذهبی قابل قبول است. استدلال چیزی شبیه به این است: رابطه جنسی مربوط به تولید مثل است، و بنابراین شما فقط در صورتی باید در این عمل شرکت کنید که بخواهید به همسرتان کمک کنید تا فرزندانی که شما به وجود می‌آورید را رشد و پرورش دهد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که یکی از کارکردهای دین اعمال نگرش‌های محافظه‌کارانه در مورد جنسیت به منظور تشویق اعضای خود به دنبال کردن سبک زندگی مناسب برای گسترش خانواده است.