تریلی

معنی کلمه تریلی در فرهنگ معین

(تِ رِ ) [ انگ . ] (اِ. ) = تریلر: ۱ - کامیونی با کفة بارگیر طویل و مجزا که به پشت آن بسته می شود جهت حمل بارهای حجیم و سنگین . ۲ - وسیلة باربری چرخ داری که آن را به پشت ماشین یا تراکتور می بندند و می کشند.

معنی کلمه تریلی در ویکی واژه

تریلر:
کامیونی با کفة بارگیر طویل و مجزا که به پشت آن بسته می‌شود جهت حمل بارهای حجیم و سنگین.
وسیلة باربری چرخ داری که آن را به پشت ماشین یا تراکتور می‌بندند و می‌کشند.

جملاتی از کاربرد کلمه تریلی

این استانداردها برای به‌روز نگه‌داشتن در دو مرحله تعیین می‌شوند. هدف اصلی این است که در هزینه ۱٫۷ تریلیون دلاری سوخت در آمریکا و کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۶ میلیارد تن صرفه‌جویی گردد. ایالات متحده ممکن است مقررات را نیز مشابه استانداردهای محیط زیست تشدید کند. به عنوان مثال، کالیفرنیا استانداردهای انتشار خود را از طریق هیئت هوای آزاد کالیفرنیا تنظیم کرده و این استانداردها توسط برخی از ایالت‌های دیگر نیز به تصویب رسیده‌اند. استانداردهای انتشار، همچنین تعداد آلاینده‌های آزاد شده توسط صنایع سنگین و برق را تنظیم می‌کنند.
بدن انسان، کل ساختار انسان است که سر، گردن، تنه (سینه و شکم)، دو بازو و دست‌ها و دو ساق پا و پاها را شامل می‌شود. هر قسمت بدن از انواع مختلف سلول تشکیل شده‌است. تعداد سلول‌های بدن انسان حدود ۳۷٫۲ تریلیون تخمین زده شده‌اند. این عدد از داده‌های جزئی به‌دست آمده‌ است و به عنوان نقطه شروع برای محاسبات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عدد از تعداد همه سلول‌های اندام‌های بدن و نوع سلول‌هایشان به‌دست آمده‌ است. اجزای سازنده بدن انسان نشان می‌دهد که بدن از تعدادی عناصر خاص در نسبت‌های مختلف تشکیل شده‌ است.
اقتصاد آفریقا متشکل از تجارت، صنعت، کشاورزی و منابع انسانی این قاره است. تا تاریخ ۲۰۱۹[بروزرسانی]، تقریباً ۱٫۳ میلیارد نفر در ۵۴ کشور آفریقا زندگی می‌کردند. آفریقا یک قاره غنی از منابع است. رشد اخیر به دلیل رشد فروش در کالاها، خدمات و تولید بوده‌است. پیش‌بینی می‌شود که آفریقای غربی، آفریقای شرقی، آفریقای مرکزی و آفریقای جنوبی به‌طور خاص تا سال ۲۰۵۰ میلادی به تولید ناخالص داخلی ۲۹ تریلیون دلاری برسند.
دو شرکت ایرانی شرکت عقاب‌افشان و تیتان دیزل، نمایندگان ساخت و مونتاژ محصولات این شرکت در ایران هستند که به ترتیب به ساخت اتوبوس، موتور سنگین و تریلی تحت لیسانس این شرکت در ایران می‌پردازند.
اقتصاد دیجیتال امروز به ارزش سه تریلیون دلار است. این حدود ۳۰ درصد از شش برابر کسری تجاری سالیانه ایالات متحده یا از تولید ناخالص داخلی انگلیس بیشتر است. آنچه مهم است این واقعیت است که این ارزش کل در ۲۰ سال گذشته از زمان راه اندازی اینترنت تولید شده‌است.
استاکلی کشف کرد که ابعاد استون‌هنج مضرب واحدی معادل حدوداً ۲۰٫۸ اینچ (۵۲٫۸۳ سانتی‌متر) است. او نام این واحد را «ذرع دروئیدی»[ف] گذاشت. او همچنین نام تریلیتان[ق] (سه‌سنگ) را بر سازه‌های استون‌هنج گذارد و مسیرهایی خاکی بیرون دایرهٔ سنگی را (که به باور او میدان مسابقه بودند) کشف کرد و نام کورسوس را بر آن‌ها نهاد.
آلمان چهارمین کشور جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است و بزرگ‌ترین صادرکننده کالا (از نظر درآمد) و دومین کشور واردکننده کالا در جهان است. بر اساس آمارهای سازمان جهانی تجارت میزان صادرات آلمان در سال ۲۰۰۶میلادی ۱۳۳/۱ تریلیون دلار بود.
تولید ناخالص داخلی: ۲۶ تریلیون دلار آمریکا
بخش مصرف‌کننده نسبتاً کوچک اتحاد جماهیر شوروی کمتر از ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را در سال ۱۹۹۰ تشکیل می‌داد در حالی که بخش‌های صنعتی و کشاورزی به ترتیب ۲۲ درصد و ۲۰ درصد در سال ۱۹۹۱ میلادی سهم داشتند. کشاورزی پیش از صنعتی شدن گسترده در دوران جوزف استالین، شغل غالب در اتحاد جماهیر شوروی بود. بخش خدمات در اتحاد جماهیر شوروی از اهمیت پایینی برخوردار بود و اکثریت نیروی کار در بخش دوم اقتصاد به کار گرفته شده بودند. کل نیروی کار ۱۵۲٫۳ میلیون نفر بود. اگرچه تولید ناخالص داخلی آن در دهه ۱۹۷۰ از ۱ تریلیون دلار و در دهه ۱۹۸۰ از ۲ تریلیون دلار گذشت، تأثیرات برنامه‌ریزی مرکزی به دلیل رشد سریع اقتصاد دوم در اتحاد جماهیر شوروی به تدریج مخدوش شد.
وزرات دفاع آمریکا همچنین با افزایش هزینه‌ها چرخه حیات این جنگنده را برای بیش از ۵۵ سال ۱٫۱ تریلیون (هزارمیلیارد) دلار برآورد کرده بود. اما در برآوردهای جدید و دقیق تر این وزارتخانه هزینه چرخه حیات این جنگنده برای بیش از ۵۵ سال ۸۵۷ میلیارد دلار ذکر شده که ۲۲ درصد نسبت به برآورد قبلی کمتر است.