بوستر

معنی کلمه بوستر در فرهنگ معین

(تِ ) [ انگ . ] (اِ. ) وسیله ای که فرکانس های رادیویی را تقویت می کند و معمولاً برای دریافت بهتر تصاویر تلویزیونی به کار می رود.

معنی کلمه بوستر در ویکی واژه

وسیله‌ای که فرکانس‌های رادیویی را تقویت می‌کند و معمولاً برای دریافت بهتر تصاویر تلویزیونی به کار می‌رود.

جملاتی از کاربرد کلمه بوستر

پس از یک تلاش لغو شده برای پرتاب در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳، بوستر ۷ و شیپ ۲۴ در ۲۰ آوریل در ساعت ۱۳:۳۳ جهانی برای اولین آزمایش پرواز مداری از زمین بلند شدند. سه موتور در طول پرتاب از کار افتادند و چندین موتور دیگر در طول پرواز از کار افتادند. فضاپیما همچنین کنترل جهت‌دهی رانش موتورهای رپتور را بعداً در پرواز از دست داد، که منجر به شروع حرکت غلتشی خارج از کنترل راکت شد. این فضاپیما به حداکثر ارتفاع ۲۴ مایل (۳۹ کیلومتر) رسید.
سرعت این موشک با در اختیار یک پیشران اصلی و چهار بوستر یا همان پیشران کمکی، به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. سان برن از سوخت جامد برای حرکت استفاده می‌کند.
در سال 2014، دفتر تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که 7.5 میلیون دلار کمک مالی را طی پنج سال به تحقیقات دانشگاهی اختصاص خواهد داد. این تحقیقات برای مطالعه سؤالات اصول اخلاق ماشینی که در مورد روبات‌های مستقل اعمال می‌شود، و کتابابرهوش: مسیرها، خطرات و استراتژی‌ها از نیک بوستروم ، انجام می‌شود. کتاب ابرهوش: مسیرها، خطرات و استراتژی‌ها، که اخلاق ماشینی را به عنوان «مهم‌ترین... مسئله‌ای که بشریت تاکنون با آن مواجه شده است» مطرح کرده‌است، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی نیویورک تایمز جایگاه هفدهم را بدست آورد.
پس از برگزاری مطالعه واکسن اسایکوژن برای دز بوستر، وزارت بهداشت ایران در دی ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که این واکسن با تاییدیه سازمان غذا و دارو و با توجه به مصوبات کمیته ملی واکسن کووید-۱۹ به عنوان نوبت سوم همه واکسن‌های موجود در ایران تایید شد. بنابر اعلام معاونت وزارت بهداشت، مجوز این واکسن برای دز بوستر در تمامی افراد بالای ۱۸ سال و زمان تزریق به فاصله حداقل سه ماه از نوبت دوم است.