خوشبختانه

معنی کلمه خوشبختانه در لغت نامه دهخدا

خوش بختانه. [ خوَش ْ / خُش ْ ب َ ن َ / ن ِ ] ( ق مرکب ) از روی خوشبختی. از حسن اتفاق. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه خوشبختانه در فرهنگ فارسی

از روی خوشبختی از حسن اتفاق

معنی کلمه خوشبختانه در ویکی واژه

منسوب به خوشبخت؛ بنا به حوادث مساعدی که روی داده (میدهد)؛ از حُسن اتفاق.

جملاتی از کاربرد کلمه خوشبختانه

اما خوشبختانه در دهه‌های اخیر بار دیگر این روستا مورد توجه سرمایه‌گذاران و دولت قرار گرفت و با گسترش فعالیت‌های گردشگران و توجه ویژه به مناطق روستایی، نوار شمالی آذربایجان شرقی و روستای اسکانلو در حال بازیافتن موقعیت تاریخی و فرهنگی خود هستند.
اختاپوس برای طراحی سخت است—او سر بسیار عجیب و غریبی دارد. خوشبختانه، احساسات او کاملا یکنواخت است، اما دریافت احساسات بزرگ از او یک چالش است. بینی او همه‌چیز را به دو نیم تقسیم می‌کند. بنابراین همیشه اینطور است، 'خب، چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم و همچنان آن را بخوانم؟'
در اواخر فصل آنها اردوی به سمت مکانی به اسم یو اس جی می‌روند ولی تبهکاران به آنجا حمله کردند خوشبختانه آنها به دست آلمایت و بقیه نجات پیدا می‌کنند
خوشبختانه مالکین جدید باشگاه پاس نوین از ابتدای فعالیت خود به بومی‌سازی به عنوان اولین و مهم‌ترین هدف خود در امر باشگاه‌داری توجه کردند و در نتیجه شاهدیم که اولین سال فعالیت تیم فوتبال پاس نوین در لیگ دسته دوم فوتبال کشور با هدایت بخش خصوصی با حضور بیش از ۹۰ درصد از بازیکنان و کادر فنی بومی صورت گرفته‌است. این تیم در اولین حضورش در رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه ایران جام آزادگان درخشش خوبی داشت و تا هفته‌های پایانی در صدر جدول رده‌بندی گروه الف این رقابت‌ها جا داشت.
ریچارد بون قبل از اتمام فیلم، فیلم را کنار گذاشت و نقش خود را برای بازیابی توسط بازیگر دیگری دوبله کرد. در مصاحبه‌ای با کلیولند آموری در اسرائیل در ماه مه ۱۹۷۶، بون به آموری گفت: «من در بدترین تصویری که ساخته شده بازی می‌کنم. تهیه‌کننده یک نفر از اسرائیل و کارگردان ایتالیایی است و آنها صحبت نمی‌کنند. خوشبختانه این مهم نیست، زیرا کارگردان از هر دو گوش کَر است».
«در طول چهل و اندی سال دوستی از نزدیک و خوشبختانه بسیار نزدیک، هرگز ندیدم که او هنرمند راستینی، از مردم زمانه ما را به چشم انکار نگریسته باشد. در میان صدها دلیلی که به عظمت او می‌توان اقامه کرد، همین یک دلیل بس که او بر چکاد بلندی ایستاده که نیازی به انکار دیگران ندارد و این موهبتی است الهی. متجاوز از نیم قرن است که نسل‌های پی در پی عاشقان شعر فارسی حافظه‌های‌شان را از شعر سایه سرشار کردند. امروز اگر آماری از حافظه‌های فرهیخته شعردوست در سراسر قلمرو زبان فارسی گرفته شود، شعر هیچ‌یک از معاصران زنده نمی‌تواند با شعر سایه رقابت کند.»
پس از پژوهش دربارهٔ برخی آثار کاشانی، که خوشبختانه بیشتر آن‌ها در کتابخانه‌های شرق و غرب موجود است، او را ریاضی‌دانی هوشمند،
«خوشبختانه طی ۱۰ سال گذشته ورزش اسکی به سرعت در بسیاری از کشورها در حال گسترش است. بدین لحاظ تصور می‌کنیم وقت آن رسیده که یک فدراسیون بین‌المللی اسکی به ویژه برای تدوین مقررات هماهنگ برای مسابقات پرش و حل مساله آماتوریسم تشکیل شود. ما مطمئنیم که نمایندگان شما در مسابقات هولمن کول (نروژ) حضور خواهند داشت. بدین لحاظ پیشنهاد می‌کنیم که مجمع اسکی در طول مسابقات در اینجا برگزار شود.»