تبهکاران

تبهکاران

معنی کلمه تبهکاران در دانشنامه عمومی

تبهکاران (فیلم ۱۹۵۰). تبهکاران ( ایتالیایی: I fuorilegge ) یک فیلم درام جنایی ایتالیایی است که در سال ۱۹۵۰ منتشر شد.
• ویتوریو گاسمن
• ماریا گراتسیا فرانچا
• اومبرتو اسپادارو
• جووانا گالتی
• تینو بواتسلی
• ویرجینیا بالیستریری
• آتیلیو دوتزیو
• لئوناردو د میتری
• اِرمانو راندی

جملاتی از کاربرد کلمه تبهکاران

کمیسر کارن بعد از بمب‌گذارهای متعدد تبهکاران به مردم شهر بمبئی قول می‌دهد که شهر را از شرر تبهکاران پاک کند. کبیر سرکرده تبهکاران قصد کشتن کمیسر کارن را توسط یک تیرانداز حرفه ای (آمیتاب باچان) می‌کند تا اینکه و…
انترتینمنت ویکلی این رمان ۳۵٫۰۰۰ کلمه‌ای را «نمایشی بزرگ از توانایی مارتین در دراماتیک‌کردن پیچیدگی‌های لغزندهٔ قدرت» دانست: «چگونه شر باعث قهرمانی می‌شود، و چگونه قهرمانان به تبهکاران تبدیل می‌شوند». پرنسس و ملکه در سال ۲۰۱۴ نامزد دریافت جایزه لوکس شد.
از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به آلومای دریاهای جنوب، این، دنیای تبهکاران، گناهان پدران، خیابان‌های شهر و راه شیری اشاره نمود.
آل کاپون به عنوان یکی از مشهورترین تبهکاران قرن بیستم سوژهٔ چندین فیلم و سریال، مقاله، کتاب، آثار هنری و ادبی بوده‌است.
او در سال ۱۹۵۷ به خاطر بازی در فیلم پل رودخانه کوای در نقش کلنل نیکلسون، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. او پیش از آن در سال ۱۹۵۲ نیز برای نقش‌آفرینی در فیلم تبهکاران لاوندر هیل، نامزد این جایزه شده‌بود. گینس جایزه افتخاری اسکار را برای یک عمر دستاورد در سال ۱۹۸۰ به‌دست‌آورد. او همچنین در سال ۱۹۸۸ نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به‌خاطر بازی در دوریت کوچک شد.
دولت این کشور از سال ۲۰۰۹ که سرکوب تبهکاران را آغاز کرده چهار هزار نیروی ارتش را برای تقویت پلیس به خیابان‌ها اعزام کرده‌است. السالوادور در سال ۲۰۱۱ بیشترین آمار قتل‌ها را پس از جنگ داخلی با چهار هزار و ۳۰۸ نفر داشت.
او در بزرگسالی وارد شغل قاچاق می‌شود با وجود ورشکستگی همچنان پولدار است و تبهکاران زیادی را دور خود دارد.
از میان آثار وی می‌توان به پرتقال کوکی (۱۹۶۲)، عیسی ناصری (۱۹۷۷)، قدرت‌های زمینی (۱۹۸۰)، امپراتوری تبهکاران (۱۹۸۵) و تصویری از برج‌ها و باروها (۱۹۶۵) اشاره کرد.
بگو که نامهٔ ناهید را تبهکاران سبب شدند که شیرازه‌اش ز هم پاشید
از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به برنج تلخ، شکار غم‌انگیز، تبهکاران، دیوارهای مالاپاگا، مسیر نفرت و جذام سفید اشاره کرد.
آلن تامپسون یک عاملِ سردستهٔ تبهکاران و یک تاجر و ناخدای کشتی بریتانیایی-آمریکایی در ماجراهای تن‌تن و میلو است.