جنگجویان

جنگجویان

معنی کلمه جنگجویان در دانشنامه عمومی

جنگجویان (فیلم). جنگجویان ( به هندی: Kshatriya ) یا دست تقدیر فیلمی محصول سال ۱۹۹۳ و به کارگردانی جی. پی. دوتا است. در این فیلم بازیگرانی همچون سونیل دات، دهر مندرا، میناکشی سشادری، وینود کانا، سانجی دات، سانی دیول، راوینا تاندون، راکهی گولزار، دیویا بهرتی، کبیر بدی، پریم چوپرا، پانت ایثار ایفای نقش کرده اند.
این فیلم در ایران با نام دست تقدیر دوبله و پخش شده است.
| - |}

جملاتی از کاربرد کلمه جنگجویان

پس آنگاه بهرام و ایزد گشسب نشستند با جنگجویان بر اسب
به شبگیر چون بردمید آفتاب سر جنگجویان برآمد ز خواب
جمعیت این اردوگاه بر اساس آمار نیمه سال ۲۰۰۶ بالغ بر ۲۴ هزار و ۲۸۴ نفر بوده‌است که در زمینی به مساحت ۰٫۶ کیلومتر مربع احداث شد. این اردوگاه در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۰۳ با اتهام این که جنگجویان در آن پناه گرفته‌اند توسط ارتش اسرائیل مورد تهاجم قرار گرفت و سه فلسطینی کشته و تعداد زیادی مجروح شدند.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به رزهای قرمز، چهار قدم در ابرها، صلیبیون توانا، دبران، قلب و روح، جنگجویان صلیبی، شهر رنج، میهمان یک‌شبه، دکتر آنتونیو، مسالینا و میخانه سرخ اشاره کرد.
داعش به‌طور رسمی از برده‌داری دفاع می‌کرد و معتقد بود قرآن اجازه همخوابگی با زنان اسیر کافر را به مسلمانان داده‌است. همچنین اعتقادات آخرالزمانی آن‌ها نیز در این گرایش سهیم بوده‌است؛ دولت اسلامی در این زمینه به حدیثی استناد می‌کرد که پیش از وقوع آخرالزمان برده‌داری دوباره احیا می‌شود. گزارش‌های متعددی در مورد آزار جنسی و خریدوفروش زنان و دختران اسیر وجود دارد. به ویژه زنان و دختران پیرو مذهب ایزدی که به جنگجویان گروه هدیه داده شدند یا به فروش رسیدند.
چو بشنید فرهنگ از جای جست سر ره بدان جنگجویان ببست
در دانشنامه بروک‌هاوس چنین آمده: در بازه زمانی خاصی، در بیش از ۱۲۰۰ سال پیش که صلح و آرامش نسبی بر ایران حکم‌فرما بود، جنگجویان ایرانی افزار نبرد همچون گرز، کمان و سپر را برای آماده‌سازی بدن برای آینده، تبدیل به افزار ورزشی نموده و با اینها به ورزیدن تن و روان پرداختند.
زین تند خویان زین خوبرویان زین جنگجویان فروا الی الله
آشپزی و غذاها بخشی گسترده از هر فرهنگی است که حتی در کشورهایی بزرگ مانند ایران هر قومیت فرهنگ غذایی خاص خود را دارند. برخی از سبک‌های آشپزی ریشه در فرهنگ و حتی جنگ‌های ملت‌ها دارد مانند پخت پیتزا که طبق تاریخ‌نگاری‌های موجود در جنگ‌های ایران و یونان بر روی سپرهای جنگجویان با مواد در دسترس و پنیر روستایی طبخ می‌شده‌است.[نیازمند منبع]
کانر برای نجات دهکده‌اش تمام جنگجویان دهکده‌اش را که در کمین سربازان قاره‌ای نشسته‌اند، متوقف می‌کند اما هنگامی که در آخر به کانینکهاکا می‌رسد، او کانر را پرتاب کرده و با چاقو تهدیدش می‌کند. او به کانر می‌گوید که نباید به او اعتماد می‌کرده چون که او بر ضد مردمش فعالیت می‌کند و توسط نهضت واشینگتن درگیر وسوسه شده‌است. هر چند کانر ناامیدانه اصرار می‌کند که لی دروغ به خورد او داده‌است اما کانینکهاکا به او حمله می‌کند و کانر مجبور می‌شود دوستش را از بین ببرد.
از پدر شد بساط صلح جویان سپاه جنگجویان را مخیم
همه جنگجویان پرخاشگر به خون عدو تنگ بسته کمر
ابا کوس و پیل و سپاه گران همه جنگجویان و کندآوران
که پرسد که این جنگجویان کیند ازین تاختن ساخته بر چیند
کس از جنگجویان گیتی ندید که از کشتگان خاک شد ناپدید
نهادند بر اسب آنگاه زین همه جنگجویان مغرب‌زمین