جمله ۱

معنی کلمه جمله ۱ در ویکی واژه

عبارات و سخنانی که شخصیت‌های نمایش یا فیلم بیان می‌کنند

جملاتی از کاربرد کلمه جمله ۱

مقالات هوفر، از جمله ۱۳۱ دفترچه یادداشتی که در جیب می‌گذاشت، در سال ۲۰۰۰ به دست آرشیو مؤسسه هوور افتاد. کاغذها ۷۵ فوت (۲۳ متر) فضای قفسه را اشغال می‌کردند. از آنجا که هوفر سبک کلام قصار را دنبال می‌کرد، دفترچه‌های منتشرنشده (تاریخ ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۷) حاوی آثار بسیار مهمی هستد و اگرچه حداقل از سال ۲۰۰۳ برای مطالعه علمی در دسترس قرار گرفته‌اند، اما محتوای چندانی از آنها منتشر نشده است. منتخبی از پنجاه کلمهٔ قصار، با تمرکز بر رشد استعدادهای انسانی محقق‌نشده از طریق خلاقیت، در مجله هارپر (شمارهٔ ژوئیهٔ ۲۰۰۵) منتشر شده است.
او از جمله ۱۵ فعال سیاسی و مدنی بود که در بهمن ۱۳۹۶ با تأکید بر «اصلاح‌ناپذیری» نظام جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری همه‌پرسی تحت نظارت سازمان ملل متحد برای «گذار مسالمت‌آمیز» از حکومت کنونی «به یک دموکراسی سکولار پارلمانی» شد.
حداقل ۸ نفر از سنین ۱۴ تا ۲۷ ساله در این حادثه جان خود را از دست دادند، ۲۵ نفر دیگر به بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند، از جمله ۱۱ نفر که در وضعیت ایست قلبی قرار گرفته بودند. در مجموع، بیش از ۳۰۰ نفر به دلیل جراحات در یک بیمارستان صحرایی در محل تحت درمان قرار گرفتند. شهردار سیلوستر ترنر گفت که بیشتر صدمات در یک محدوده خاص رخ داده‌است.
در سال ۱۵۶۲، آلبرتو دیل کانتو، در سن ۱۶ سالگی، از جمله ۱۷۰ سربازی بود که برای جستجوی ثروت در معادن زکاتیکاس توسط فرانسیسکو دی ایبارا با تأیید لوئیس د ویلاسکو ورویز د الرکان و برای تسخیر شمال شرق اسپانیای جدید در هم‌دستی با ساکنین زکاتیکاس استخدام شد.
اعدام در عربستان سعودی یک مجازات قانونی است. نحوه اجرای اعدام در عربستان معمولاً با گردن زدن با شمشیر یا گاهی با تیراندازی در ملاء عام انجام می‌شود. عربستان سعودی علیرغم امضای پیمان‌نامه حقوق کودک، مجرمانی را که در زمان جنایت نوجوان بودند تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ اعدام کرد. در ژانویه ۲۰۲۲، حداقل ۴۳ زندانی، از جمله ۱۲ خردسال، تهدید به اعدام شدند.
رستمی از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد.
تا ۱۴ دسامبر، پیش از اکران فیلم در آمریکا، باکس آفیس پرو آخر هفته افتتاحیه آن را در ایالات متحده و کانادا بین ۱۴۵ تا ۱۷۹ میلیون دلار و با مجموع درآمد نهایی داخلی ۵۷۴ تا ۸۰۳ میلیون دلار پیش‌بینی کرد. این فیلم در روز اول اکران ۵۳٫۲ میلیون دلار از جمله ۱۷ میلیون دلار از پیش‌نمایش‌های پنجشنبه شب به دست آورد. این فیلم در نخستین آخر هفته خود به فروش ۱۳۴٫۱ میلیون دلاری دست یافت که تقریباً دو برابر افتتاحیه اولیه ۷۷ میلیون دلاری بود و رتبه اول گیشه را به خود اختصاص داد.
کمیسیون ویژه دولتی شوروی توانست معین کند که بیش از ۲۰۰٬۰۰۰ تن در جریان تاریخچه عملیات اردوگاه، در یانوفسکا کشته شدند. خاکستر مخلوط با استخوان‌های خرد شده در عمق چند متری زمین در مکان‌های مختلف به خاک سپرده شد. لئون ولیسکر ولز به کمیسیون گفت که میان ۶ ژوئن و ۲۰ نوامبر ۱۹۴۳، «تیم وی بیش از ۳۱۰٬۰۰۰ جسد را سوزاند»؛ از جمله ۱۷۰٬۰۰۰ جسد در مجاورت اردوگاه و ۱۴۰٬۰۰۰ یا بیشتر در منطقه لیسینیخی در شرق لووف. ولیسکر ادعای «چند صد هزار کشته» را در دادگاه آدولف آیشمن در سال ۱۹۶۱ تکرار کرد. ولیسکر همچنین در خاطرات خود به نام تیپ مرگ (جاده یانوفسکا) (۱۹۷۸) کار خود را به عنوان بخشی از دستور ویژه ۱۰۰۵ توصیف کرد.
آذر نفیسی پس از انتشار بیانیه ۱۴ کنشگر زن در ایران که در آن خواستار استعفای علی خامنه‌ای و گذار از نظام جمهوری اسلامی شده بودند و از جمله ۱۴ فعال زنی بود که در خارج از ایران با انتشار نامه‌ای از این زنان حمایت کردند.
آهنگرانی از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد.