جلسات

معنی کلمه جلسات در فرهنگ عمید

=جلسه

معنی کلمه جلسات در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع جلسه

جملاتی از کاربرد کلمه جلسات

در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی (۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ خورشیدی)، ۲۵۰ صهیونیست در موزه وقت تل‌آویو به آدرس «پلاک ۱۶، بلوار روتشیلد»، جلسه‌ای را تشکیل داده و تصمیماتی را اتخاذ کردند که آن جلسه را به یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین جلسات قرن بیستم تبدیل کرد. الیعزر کاپلان یکی از اعضای شورای دولت موقت و از ۳۷ امضاکننده منشور استقلال اسرائیل بود.
در اواخر ۱۳۵۶ (خورشیدی) و بهار و تابستان ۱۳۵۷ (خورشیدی) با دوستان دیگرش مانند ناصر میناچی، عبدالکریم لاهیجی و فتح‌الله بنی‌صدر با تشکیل جلساتی در تهیه پیش‌نویس قانون‌اساسی نظام بعدی اقدام کردند. پیش‌نویس تدوین شده به دستور سید روح‌الله خمینی به حسن حبیبی که او هم از فرانسه شروع به تدوین متن دیگری کرده بود، تحویل داده شد.
وی که از همراهان سید روح‌الله خمینی در دوران تبعید در عراق بود، از سال ۱۳۶۰ به نمایندگی او در سوریه و لبنان جهت ساماندهی امور مذهبی و زیارتی منصوب شد، وی در طول این سال‌ها به ترویج اسلام و مذهب جعفری اقدام کرده و اقامهٔ نماز و ایراد سخنرانی در سالیان متمادی در حرم زینب کبری در دمشق، تدریس در حوزه‌های علمیه دمشق، برپایی جلسات درس برای تربیت شاگردان و طلبه‌های علوم اسلامی از اقصی نقاط جهان از جمله فعالیتهای علمی – فرهنگی او است.
اس‌اس از یک واحد کوچک نگهبانی (حفاظت) دائمی از داوطلبان نشأت گرفت که وظیفه تأمین امنیت جلسات حزب نازی در شهر مونیخ را برعهده داشت. این گروه در اواخر سال ۱۹۲۰ شکل گرفت و تحت عنوان سال-شوتز شناخته می‌شد. بعدها بین سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۴۵ و تحت رهبری هاینریش هیملر، شوتز-شتافل به اس‌اس تغییر نام پیدا کرد و ضمن رشد و گسترش، از یک گروه شبه‌نظامی کوچک به یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین سازمان‌ها در آلمان نازی تبدیل شد.
در ۲۱ می ۲۰۱۹، منکن گفت که تا آن زمان دیزنی چراغ سبز نشان نداده‌است، زیرا نویسندگان هنوز «در تلاش برای درست کردن فیلمنامه بودند.» در ۲۸ فوریه ۲۰۲۰، شوارتز گفت که جلساتی دربارهٔ این فیلم در لندن برگزار شده‌است و اعلام کرد که شنکمن یکی از نویسندگان فیلم خواهد بود. در دسامبر ۲۰۲۰، در روز سرمایه‌گذار دیزنی، شان بیلی، رئیس بخش تولید استودیو دیزنی، رسماً دنباله را اعلام کرد. بر اساس گزارش‌ها، این وظیفهٔ بریجیت هیلز—آخرین نویسنده این پروژه—بود که پس از ۱۴ سال چراغ سبز دنباله را دریافت کرد.
حبیب اسیود، فعال قومی عرب اهوازی، تحت شدیدترین انواع شکنجه‌ها مجبور به اعترافات اجباری شده‌است. وی در این اعترافات با طرح اتهاماتی علیه خود و دیگر اعضای حرکه النضال می‌گوید که در زمانی با سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی جلسات متعدد داشته‌است. حبیب چعب با نسبت دادن مسئولیت چندین حادثه صورت گرفته در اهواز از جمله سرقت بانک صادرات، سرقت از یک شرکت پیمان‌کاری، حمله به رژه اهواز اتهاماتی را متوجه خود و دیگر اعضای حرکه النفصال می‌کند.
هنگامی که شخص در مراحل شدید این اختلال قرار دارد، جلسات روان‌درمان ممکن است که روی وی مؤثر نباشد (زیرا توانایی درک و پذیرش صحبت منطقی را ندارد) و فقط از طریق مصرف دارو قابل کنترل است.