جستی

معنی کلمه جستی در فرهنگستان زبان و ادب

{gusty} [علوم جَوّ] دارای جَست ناکی

معنی کلمه جستی در ویکی واژه

دارای جَست‏ناکی .

جملاتی از کاربرد کلمه جستی

همچنین علاوه بر این مراکز، مکاتبی نیز جهت آموزش و تقویت مسلک وجود دارند که به مکاتب مسلکی معروف هستند. از این مکاتب حربی شونجی، مکتب لجستیک، مکتب کوماندو، مکتب درایوری، مکتب استخبارات، مکتب عقیدتی- فرهنگی، مکتب صحیه و مکتب مهندسی و … فعال هستند. گفته می‌شود مدت هر کورس تربیوی دو ماه است.
پیش بینی می کند. احتمال با تابع لجستیک
وی در ۲۸ مارس ۲۰۱۶ به درجه سرلشکری ارتقاء یافت و در ۲۲ ژوئیه سمت خود را به عنوان رئیس اداره فناوری و لجستیک به عهده گرفت. در نوامبر ۲۰۱۷، او برگزاری دروس تورات را که در خارج از کمپ آریل شارون برگزار می‌شد، ممنوع کرد، اقدامی که اعتراض صدها سرباز را برانگیخت که به رئیس ستاد، گادی آیزنکوت مراجعه کردند. در ۲ می ۲۰۱۸، او پست خود را به پایان رساند. وی در ۲۱ می ۲۰۱۸ به عنوان سرپرست ریاست عملیات منصوب شد. در ژانویه ۲۰۲۱، پس از حملات فراوان به پایگاه‌های ارتش اسرائیل و سرقت سلاح‌ها در مقیاس وسیع، برای پاسخگویی در برابر کمیته امور خارجه و جنگ قرار داد. هالیوا سمت خود را در ۹ ژوئن ۲۰۲۱ به پایان رساند.
مصرف همزمان آکاربوز با سایر داروهای کاهنده قند خون ممکن است باعث بروز کمی قند خون شود. مصرف همزمان آکاربوز با فراورده‌های حاوی آنزیم‌های گوارشی (مانند پانکرآتین و دایجستیو) یا مواد جاذب (مانند زغال فعال و دایمتیکون) ممکن است باعث کاهش اثرات درمانی آن شود.
شیخ گفتش تو غلط کردی مگر کانچه جستی یافتی جان پدر
ز عیش رستی و افراختی بر و کوپال ز جای جستی و نشناختی تو پای از سر
دل از مردی درو هم راه جستی در و دیوار او در هم شکستی
ما از او غیر او نمی جستیم آشنا دید و خویش را بخشید
اگرچه در جریان جنگ افغانستان، هیچ‌گاه نیروهای ژاپنی در این کشور مستقر نشدند اما نیروی دریایی ژاپن برای پشتیبانی لجستیکی از نیروهای ارتش ایالات متحده آمریکا به مدت هشت سال در این جنگ مشارکت کردند. با قدرت‌گرفتن حزب دموکرات در سال ۲۰۰۹، یوکیو هاتویاما نخست‌وزیر وقت به دلیل مغایرت این مأموریت با اصل نهم به کلیه کشتی‌ها دستور بازگشت داد.
کر تو ز وجود خود برون جستی پاک شاید صنما بجای تو هستم من
شاهزاده چون کلام او شنید مدّتی در علم می‌جستی مزید
چراجستی از برتری کمتری ببد گوهر و ناسزا داوری
به زخم سم چو سنگ خاره خستی ز هر ماه نوش سیاره جستی
افرادی مانند هانیبال بارکا، الکساندر کبیر و دوک ولینگتون در منابع تاریخی به عنوان نوابغ لجستیک مطرح هستند.
ور یاری از ضمیرش جستی کجا شدی از لقمه ی کسوف سیه منظر آفتاب
در سدهٔ ۱۹ میلادی راهبرد نظامی را همچنان به عنوان یکی از اجزای سه‌گانهٔ «هنرها» یا «علوم» که جنگ‌ها را هدایت می‌کردند می‌شناختند؛ دیگر اجزاء شامل تاکتیک یا اجرای طرح‌ها و تحرکات نیروها در نبرد و لجستیک یا پشتیبانی از یک ارتش بود. این دیدگاه از دوران روم باستان تا آن زمان پابرجا مانده بود و مرز بین استراتژی و تاکتیک تا حدودی تاریک گشته و گهگاه دسته‌بندی یک تصمیم نظامی بر اساس نظرات افراد مختلف تفاوت می‌کرد. کارنوت در زمان جنگ‌های انقلابی فرانسه معتقد بود که راهبرد نظامی تنها شامل تمرکز یگان‌ها است.
بنادر بزرگ امارات متحده عربی عبارتند از: بندر خلیفه، میناء زاید، بندر جبل علی، پورت‌رشید، بندر خالد، بندر سعید و بندر خور فکان. امارات به‌طور فزاینده‌ای در حال توسعهٔ لجستیک و بنادر خود برای مشارکت در تجارت بین اروپا و چین و آفریقا است.
مدیریت لجستیک به عنوان نقشی در زنجیره تأمین است که وظیفه‌دار طراحی، نحوه اجرا، کنترل و افزایش بهره‌وری کلیه فرایندهای مرتبط با ذخیره‌سازی کالا و جریان‌های جلو برنده یا عقب رونده مؤثر، ارائه سرویس‌ها یا اطلاعات مرتبط از محل تولید تا نقطه مصرف به طوریکه نیازهای مشتریان را برآورده سازد، است.
دگر آنک جستی همی آشتی بسی روز با پند بگذاشتی
در 12 سپتامبر 2020 وزارت دفاع انگلیس در تجهیزات لجستیکی این بندر سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار پوندی داشت.