جایگزینی

معنی کلمه جایگزینی در فرهنگ فارسی

عمل و حالت جایگزین

معنی کلمه جایگزینی در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:جانشانی

جملاتی از کاربرد کلمه جایگزینی

-تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی یا یک فرایند فیزیولوژیک
در مه ۲۰۰۸ کارمند پیشین شرکت ای‌تی‌اندتی، ادعا کرد که این شرکت با آژانس امنیت ملی، برای نصب سخت‌افزار ناروس و جایگزینی آن با کارنیور (برنامه اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)) برای نظارت بر شبکه‌های ارتباطاتی، از جمله ارتباطات بین آمریکایی‌ها همکاری کرده است.
ارتش ایران در طول جنگ حدود ۴۸ هزار کشته داد و به ناوگان نیروی زمینی و هوایی ارتش ایران آسیب زیادی وارد آمد. در سال‌های پس از جنگ به علت تحریم‌ها اعمال شده علیه ایران، جایگزینی این تجهیزات با مدل‌های روز ممکن نبود و ارتش ایران کوشید برخی از این تجهیزات را بومی‌سازی کند و با نگهداری مناسب هنوز تجهیزات باقی مانده از قبل از انقلاب در ارتش در حال خدمتند.
دو کلمه دلخواه در الفبای الگوریتم هستند (که به ترتیب سمت چپ و سمت راست در فرمول جایگزینی نامیده می‌شوند) به‌طور مشابه فرمول جایگزینی نهایی کلماتی هستند به شکل
جایگزینی: بعد از ترکیب کلید هر قطعه داده به هشت بخش ۶
غرب آسیا در ایران به عنوان جایگزینی برای خاورمیانه هم به کار می‌رود.
اساسنامه آن در سال ۱۷۱۰ که اقدامی از پارلمان بریتانیا بود، قانون کپی رایت را برای جایگزینی سیستمی از دستور خصوصی که توسط شرکت استیشنرها اجرا می‌شد، ایجاد کرد. اساسنامه آن استفاده غیرمجاز قانونی از مطالب محافظت شده توسط کپی رایت را فراهم نکرد.
اولیه می‌تواند پس از آن با جایگزینی حذف شود. برای مثال، داده شده با این محدودیت
غالباً در شرق، جایی که زمین در کنترل حاکم باقی مانده بود، تسلط پاتریمونیال غالب بوده‌است. با این حال، در غرب فرمانروا کنترل زمین‌هایی را از دست داد که به اشراف داده شده بود که به گفته وبر دلیل اصلی جایگزینی فئودالیسم، پدرمونالیسم بود.