تیدا

معنی کلمه تیدا در فرهنگ اسم ها

اسم: تیدآ (دختر) (فارسی) (تلفظ: tida) (فارسی: تیدآ) (انگلیسی: tida)
معنی: تیدا، دختر خورشید، زاییده خورشید، دهتر زیبارو، مرکب از تی به معنای خورشید و دا به معنای زاییده

معنی کلمه تیدا در ویکی واژه

(تی در پهلوی به معنی خورشید، فروغ، بخشنده + دا = زاده) 1- روی هم به معنای زاده و آفریده‌ی درخشان.

جملاتی از کاربرد کلمه تیدا

اعتبارات از تیدال اقتباس شده‌است.
و اما اشکالی دیگر رقص است و آن مسلم است. در اخبار آمده است که وقتیداود‑‑زبور می‌خواند حالتی بر وی غالب شد. برپای خاست و گرد برگشت.

دمتیا فارغ‌التحصیل مدرسه عالی هنری استیداسکول و دانشگاه گوته فرانکفورت، در شهر فرانکفورت آم ماین، آلمان، با مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات کیوریتوری و انتقادی می‌باشد.

جزئیات برگرفته از تیدال و یادداشت‌های بودن است.
گونه‌هایی از سردهٔ ازتوباکتر نیز در زیستگاه‌های آبی، از جمله آب شیرین و مرداب‌های شور یافت می‌شوند. چندین عضو این سرده با گیاهان مرتبط هستند و در ریزوسفر یافت می‌شوند و روابط خاصی با گیاهان دارند. برخی از سویه‌ها نیز در شفیره‌های کرم خاکی ایزینیا فتیدا یافت می‌شوند.
پس از این که فیلیپ، پوتیدایا را در ۳۶۵ پیش از میلاد تسخیر کرد این خبر را دریافت کرد که اسبش در بازی‌های المپیک پیروز شد، و پارمنیون، ایلیری‌ها را مغلوب کرد. سپس خبر متولد شدن اسکندر را دریافت کرد. غیب گویان به او گفتند پسری که تولد او با سه پیروزی مصادف شده باشد همیشه پیروز خواهد بود. هنگامی که اسکندر جوان سمند بوکفالوس را رام کرد، پدرش خاطرنشان کرد که مقدونی برایش به اندازه کافی بزرگ نخواهد بود.
دانوان با نوازندگان بومی استرالیایی مانند فرانک یاما، پسر عموی او کیسی دونوان، آرچی روچ و روبی هانتر، کریان کاکس، کریستین آنو، تیداس، یوتو ییندی و جیمی لیتل آواز خوانده و اجرا کرده‌است. او همچنین با پل کلی، اورسولا یوویچ و شلی موریس اجرا داشته‌است.
آلوگلیپتین یک مهارکننده دی پپتیدیل پپتیداز-4 است که قند خون را مانند دیگری کاهش میدهد.
همان گبر و ترسا و تیداک را مجوس و نصاری شمر با جهود
در خبر است که وقتیداود‑‑آمد و چیزی می‌گفت. یکی برخاست و جامه پاره کرد.جبرئیل‑‑آمد و گفت یاداودحق تعالی می‌گوید که آن را بگوی که دل را در دوستی ما پاره کنی بهتر از آنکه جامه برآوازداود.
اطلاعات زیر از سرویس تیدال استخراج شده‌است.
آلخاندرو دومینگز کار خود را به عنوان مدیر شرکت تولید تاپاس کرونا آتلانتیدا از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ آغاز کرد. او مدیر کل روزنامه لناشن پاراگوئه از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴ بود و ریاست گروه ناشن دکامونکسیونیس از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ را بر عهده گرفت، جایی که روزنامه کورونیکا و رادیو ۹۷۰ را تأسیس کرد. او یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن مطبوعات بین آمریکایی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ و در آنجا معاون پاراگوئه کمیسیون آزادی بیان بود.
آمیلین به‌عنوان بخش درون‌ریز در لوزالمعده عمل می‌کند و به کنترل قند خون کمک می‌کند. پپتید از جزایر لانگرهانس به گردش خون ترشح می‌شود و توسط پپتیدازها در کلیه پاک‌سازی شده و در ادرار یافت نمی‌شود.