تونیک

معنی کلمه تونیک در فرهنگ معین

(تُ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - بلوز یا ژاکت کوتاه زنانه تا بالای ران که معمولاً با شلوار یا دامن پوشیده می شود. ۲ - داروی بهداشتی مقوی . ۳ - نت پایة یک قطعه موسیقی . ۴ - نت اول در یک گام .

معنی کلمه تونیک در فرهنگ عمید

۱. ژاکت یا بلوز زنانۀ بلند که بخش بالای ران ها را هم می پوشاند.
۲. داروی مقوی ویتامین دار.
۳. (موسیقی ) نخستین نت در یک گام.
۴. (موسیقی ) آکورد سه صدایی روی درجۀ اول.
۵. (موسیقی ) نت پایه در یک قطعۀ موسیقی.

جملاتی از کاربرد کلمه تونیک

سیارات کمی بزرگ‌تر، برای مدت طولانی‌تری گرمای داخلی و مواد مذاب در حال حرکت زیر پوستهٔ خود را حفظ می‌کنند. این ویژگی صفحات تِکتونیکی (زمین‌ساختی) سیاره را به حرکت درمی‌آورَد، که آب و مواد مغذی را وارد چرخه می‌کنند و میدانی مغناطیسی ایجاد می‌کند که بتواند سیاره را از تابش‌های مخرب خورشیدی و کیهانی حفظ کند.
هنگامی که جنگ صلیبی پروسی و جنگ صلیبی لیتوانیایی آغاز شد، اطلاعات دست اول بیشتری در مورد باورهای دینی بالت‌ها ثبت شد، اما این سوابق با تبلیغات در مورد کافران آمیخته شد. یکی از نخستین منابع ارزشمند، معاهده کریستبورگ در سال ۱۲۴۹ میان قبیله‌های پاگان پروسی و شوالیه‌های تتونیک بود.
خارها یا مژکچه‌ها در پشت فلسی موش دریا یک ویژگی منحصر به فرد است. به‌طور معمول اینها دارای درخشندگی قرمز عمیق هستند و به شکارچیان هشدار می‌دهد، اما هنگامی که نور عمود بر آنها می‌تابد رنگ سبز و آبی را در بر می‌گیرد، «نمونه‌ای قابل توجه از مهندسی فوتونیک توسط یک موجود زنده». این رنگ‌آمیزی ساختاری یک سازوکار دفاعی است و یک سیگنال هشدار دهنده به شکارچیان احتمالی می‌دهد. این اثر توسط بسیاری از استوانه‌های شش ضلعی در داخل خارها ایجاد می‌شود که «بسیار کارآمدتر از فیبرهای نوری ساخته دست بشر عمل می‌کند».
استفاده از تونیک مو می‌توانند مکمل مفیدی برای مراقبت از موی شما برای ارتقای موهای سالم باشند، اما مهم است که توجه داشته باشید که ممکن است مستقیماً ریزش مو ناشی از عواملی مانند ژنتیک، عدم تعادل هورمونی یا شرایط پزشکی خاص را درمان یا از آن جلوگیری نکنند. ماسک های مو در درجه اول با تغذیه و حالت دهنده تارهای مو عمل می کنند و ظاهر و بافت کلی آنها را بهبود می بخشند.
این شهرک در سده ۱۴ام میلادی توسط ارمنی‌ها بنیان‌گذاری شده است و تونیکاشن؛ ارمنی: Տոնիկաշեն نامیده شد. در پایان سده ۱۵ام میلادی ترکان در جریان نسل‌کشی ارمنی‌های اخراج شده از شهرک را دوباره نامگذاری کردند
تحت تأثیر اصلاحات پروتستانی، پناهگاه کاتولیک پیشین دولت شوالیه‌های تتونیک در سال ۱۵۲۵ به دوک‌نشین پروس لوتریان تغییر یافتو اختلافات دینی علاقهٔ تازه‌ای به دین پاگان پروسی به ارمغان آورد. همان موقع، دو اثر از مطالعات بنیادی فرهنگ پروسی ساخته شدند: کتاب سودوی و رویدادنامهٔ سیمون گروناو. در رابطه با نویسندگی، تاریخ و قابل اعتماد بودن کتاب سودوی بحث‌های دانشگاهی قابل‌توجهی وجود دارد.
تکنولوژی اسکنر بیوفوتونیکی بر پایهٔ روش نوری به نام طیف‌سنجی رامان است که سالها در تحقیقات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گرفت. تنها در سالهای اخیر است که از طیف‌سنجی رامان برای اندازه‌گیری در بافت‌های زنده استفاده می‌شود.
نوشیدنی مورد علاقه او یک ودکا تونیک است.
هم‌زمان گرینلند از اروپا دورتر شد که این امر باعث فراخ‌تر شدن بخش شمالی اقیانوس اطلس گشت. تحت تأثیر این روند در حوزهٔ دریای شمال نیز کشش زمین‌ساختی پیش‌آمد و صفحه تکتونیکی فروکش کرده و محل کنونی دریای شمال زیر آب رفت. در سمت جنوبی‌تر کوه‌های آلپ آغاز به شکل‌گیری کردند.