توریسم

معنی کلمه توریسم در فرهنگ معین

[ فر. ] (اِمص . ) مسافرت به منظور تفریح و تجارت و بازدید و غیره ، گردشگری ، ج هانگردی . (فره ).

معنی کلمه توریسم در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:گردشگری

معنی کلمه توریسم در ویکی واژه

مسافرت به منظور تفریح و تجارت و بازدید و غیره، گردشگری، ج هانگردی. (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه توریسم

وی یکی از شاعران مطرح جنبش فوتوریسم لهستان مابین سال‌های ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۳ میلادی بود.
به عبارت دیگر معادل فارسی «طبیعت‌گردی» هر نوع گردشگری در طبیعت است و لزوما اکوتوریسم نیست. در طبیعت‌گردی طبیعت برای استفادۀ انسان آماده و تجهیز می‌شود ولی در اکوتوریسم انسان خود را برای حضور صحیح و خردمندانه در طبیعت آماده می‌سازد.
واحد پول آنتیگوا و باربودا، دلار کارائیب شرقی با واحد جزء (سینت) نام دارد. توریسم از مهم‌ترین صنایع آنتیگوا و باربودا محسوب می‌شود. آنتیگوا و باربودا از اعضای کشورهای مشترک‌المنافع می‌باشد.
پس از آشنایی با فیلیپو تومازو مارینتی، او به یک فوتوریسم پرشور تبدیل شد. با این حال، او هرگز کاملاً از نظر ایدئولوژیک با جنبش همسو نبود و با این گروه بر سر دخالت ایتالیا در جنگ جهانی اول مخالفت کرده و درگیری داشت، با این حال او پس از ورود به ارتش در سال ۱۹۱۶ مدت کوتاهی را در خط مقدم گذراند. "دوره فوتوریسم" او (تقریباً دهه ۱۹۱۰) دوران بسیار پرباری بود و مجموعه آثاری که در این دوران منتشر کرد باعث تثبیت شهرت او شد.
همچنین در اواخر این دهه تحول چشمگیر دیگری حادث شد. افت ارزش پزوتا سبب شد که اسپانیا مقصد خوبی برای گردشگران شود. ارزانی نرخ اسکان، گردشگران زیادی را جذب کرد. توریسم گروهی در این ایام به شدت رونق گرفته بود و میدان آن‌ها در پی افزایش فرصت‌های گردشگری و کاهش نرخ‌ها در کشورهای دیگری بودند که استاندارد زندگی در آن‌ها پایین‌تر باشد. اما نقاط فقیر دنیا که در آن ایام شاهد جذب گردشگر بودند با رشد استانداردهای زندگی مواجه شدند و از قبل توریسم سود سرشاری کسب کردند.
همچنین توریسم یکی از صنایع درآمدزای استان است.
با توجه به پیشرفت صنعت توریسم در منطقه و کشیده‌شدن فعالیت‌های کشاورزی به دامنه‌های آتیتلان و با توجه به سابقهٔ فوران‌های انفجاری این آتشفشان، فعال‌شدن دوبارهٔ آن می‌تواند خطراتی را برای اهالی منطقه ایجاد کند.
مطالب مورد علاقه روث استین، یهودستیزی، توریسم جهادی، یهودیان و معبد سوم و به دست آوردن هویت یهودی هستند.
همه ساله ایرانگردان، کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت، بخصوص در فصل بهار، این منطقه بکر و دست نخورده را مقصد خود قرار می‌دهند. لازم بذکر است که اخیراً تورهای گردشگری نیز، در این منطقه تورهایی را برگزار می‌کنند و همین علت، باعث رونق صنعت توریسم در روستا گردیده‌است.
اگر چه توریسم در استان چندان رشدی نداشته اما شهر سانتا روزا (مرکز استان) و پارک ملی لیوئه کالل در شمار جاذبه‌های جهانگردی استان می‌باشند.