تند کار

معنی کلمه تند کار در لغت نامه دهخدا

تندکار. [ ت ُ ] ( ص مرکب ) سریعالعمل. مقابل کندکار. ( یادداشت بخط مرحوم دهخدا ).

معنی کلمه تند کار در ویکی واژه

sbrigativo

جملاتی از کاربرد کلمه تند کار

انبیا گفتند کاری آفرید وصفهایی که نتان زان سر کشید
بنا بر مصوبه شورای عالی کار، حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ باید دست‌کم ۵۷ درصد افزایش پیدا کند. کارگران می‌گویند با توجه به موج گرانی‌ها در ماه‌های اخیر، افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران هم در قدرت خرید آنان تأثیر چندانی ندارد؛ با این حال هستند کارگرانی که یا به حقوقشان اضافه نشده یا اینکه شهرداری در سال جدید حقوق آنان را فقط ۱۰ درصد افزایش داده‌است.
گفتند کار چگونه است؟
در سال ۱۳۶۸ ناظمی از ایران به کانادا مهاجرت کرد و در ونکوور ساکن شد. در کانادا نیز وی ۶۰ برنامهٔ تلویزیونی و ۶ فیلم مستند کارگردانی و تهیه کرد. ناظمی گفته‌است که اصل عکس‌هایی که از انقلاب ایران گرفته را در کانادا نگهداری می‌کند.
طالبی‌نژاد چند فیلم کوتاه و مستند کارگردانی کرده‌است. فیلم بلند من بن لادن نیستم ساخته اوست. او به عنوان یک منتقد، اعتقاد دارد که فیلم‌های مربوط به زنان را، مردان بهتر می‌سازند. نمونه های موفق آن هم از سینمای مهرجویی و فرهادی و کامبوزیا پرتوی قابل ذکر است.
حسن و وفا هر دو بهم ساختند کار جهان جمله بسامان شدست
وقتی اکثر روزنامه‌های کشور از اعتصاب‌کنندگان حمایت کردند، گلدمن و برکمن تصمیم به ترور فریک گرفتند، عملی که انتظار داشتند کارگران را به شورش علیه نظام سرمایه‌داری تحریک کند. برکمن ترجیح داد خودش ترور را انجام بدهد و به گلدمن گفت عقب بماند، تا پس از این که به زندان افتاد، انگیزه‌های او را برای دیگران شرح دهد. برکمن مسئول «عمل» خواهد بود و گلدمن مسئول پروپاگاندا. برکمن تلاش‌هایی برای ساخت بمب کرد و موفق نشد، سپس برای خرید اسلحه و یک لباس مناسب لباس عازم پیتسبورگ شد.
آن‌ها (ایشان) برای زمانی دراز برای همان کمپانی داشتند کار می‌کرده بودند پیش از این‌که آن‌ها شغل‌شان را تغییر بدهند.
گروه دیگری از اسپایزوپیران‌ها که شامل ایندولینها یا هیتروسایکل‌های نیتروژن و ایندولینواسپایرتیاپیرانها هستند کاربردی در اشکال فیلم از مواد فتوکرومیک با استفاده از رزین های پلی استر داشته اند. از آن دسته از رزین ها با ضریب شکست بالا برای ساخت لنزهای فتوکرومیک استفاده شده است. علاوه بر این ، اسپیروپیران ها در مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند.
اثاث‌کشی خارج از کشور به فردی ملقب می‌شود که به‌طور موقت یا دائم به کشوری غیر از کشور زادگاه خود نقل مکان می‌کند. غالباً شرکت‌های بزرگ کارمندان خود را برای کارهای کوتاه مدت یا بلند مدت به خارج از کشور می‌فرستند. ممکن است افرادی که دارای تخصص خاصی هستند به‌طور مستقل در کشورهای دیگر که بومی آن کشور نیستند کار پیدا کنند.
رهروان کعبه دل بی مروت نیستند کاروان را می کنند آگاه و غافل می زنند
برفتند کاری گران سه هزار ز هر کشوری آنک بد نامدار
اما خانواده او لیستی از بهترین پزشکان تهیه نمودند و برای آمنه درمانی خارج از بیمارستان را جستجو می‌کردند زیرا بعد از تصمیم خودسرانه پزشکان برای تخلیه چشم از پزشکان و بیمارستان اعتماد خود را به کادر پزشکی بیمارستان لبافی نژاد از دست داده بودند. هر پزشکی وی را می‌دید گریه می‌کرد وحق ویزیت را هم دریافت نمی‌کرد ومی گفتند کاری نمی‌توانند بکنند.
ای بس شهات که با همه سعی و اهتمام می‌خواستند کار جهانشان شود به کام
چو دیدند رفتند کارآگهان به نزدیک بیدار شاه جهان
عشق و عاشق همه جایی هستند کار کس نیز بدین زاری نیست
اگرچه این رابط کاربری برای کاربران فتوشاپ کمی تازه و عجیب بود، اما برای افراد معمولی کاملاً قابل درک بود. در این رابط کاربری، سازندگان فتوشاپ کسانی را که می‌خواستند کارهایی ساده مانند تغییر اندازه و ویرایش تصویر انجام دهند، هدف قرار داده بود. هنوز هم بسیاری از مردم از فتوشاپ برای انجام کارهای بسیار ساده و پیش پا افتاده استفاده می‌کنند.
کار همراهی موسیقی با تصاویر روی پرده به اشکال مختلف با توجه به میزان تخصص افراد تفاوت می‌کرد. هر چه نوازندگان تبحر بیش‌تری داشتند کارایی آن‌ها در هماهنگی با تصاویر روی پرده بیش‌تر می‌شد. در بسیاری از سالن‌های نمایش در دوران صامت از دستگاه‌های بزرگ ارگ استفاده می‌شد که عموماً علاوه بر تقلید صدای بعضی از سازها، اصوات دیگری مثل صدای بوق، صدای سوت قطار و… را نیز به وجود می‌آورد. یکی از این دستگاه‌ها ارگ «ورلیتزر» بود که مدت‌ها نقش اجرای موسیقی و افکت‌ها را بازی می‌کرد. معمولاً به ندرت شانس دیدن فیلم قبل از نمایش برای نوازندگان وجود داشت و این کار را برای آنان دشوار می‌کرد اگرچه در سالن‌های بزرگ که امکان اجرای ارکستر در آن وجود داشت گاهی یک یا دو بار تمرین با فیلم انجام می‌شد.
پیراستند ملک و بینباشتند گنج افراختند تخت و برآراستند کار
آن دو تن گفتند کار دوش را قصهٔ آن بزم و نوشانوش را