تصمیم گرفتن

معنی کلمه تصمیم گرفتن در لغت نامه دهخدا

تصمیم گرفتن. [ ت َ گ ِ رِ ت َ ] ( مص مرکب ) اتخاذ تصمیم.اراده کردن. قصد نمودن : مگر تصمیم نگرفته اند که نژاد بشر نابود شود؟ ( سایه روشن هدایت ص 19 ).

معنی کلمه تصمیم گرفتن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) آهنگ انجام دادن کاری کردن اراد. کاری کردن .

معنی کلمه تصمیم گرفتن در ویکی واژه

تصمیم داشتن؛ قصد کردن برای انجام دادن یا ندادن کاری.

جملاتی از کاربرد کلمه تصمیم گرفتن

براساس گفتهٔ وارن‌ها این عروسک در سال ۱۹۷۰ میلادی به یک دانشجوی پرستاری داده شد. پس از برخی از رفتارهای عجیبش، یک واسطهٔ روحی به صاحبانش گفت که روح دختری مرده به نام آنابل در درون این عروسک زندگی می‌کند. دانشجوی پرستاری و هم‌اتاقیش تصمیم گرفتند که عروسک را با همین شرایط بپذیرند اما آنابل بارها رفتارهای خصمانه و وحشتناک از خود نشان می‌داد. در این برههٔ زمانی بود که با وارن‌ها تماس گرفتند و آن‌ها عروسک را به موزهٔ خود منتقل کردند و اعلام کردند که این عروسک توسط یک موجود شیطانی به نام آنابل تسخیر شده است.
او و برادرش شارل دوک ماین تصمیم گرفتند که در مجارستان علیه امپراتوری عثمانی تحت فرمان آلفونسو دوم استه، با گروهی متشکل از ۳۵۰ سرباز، جنگ صلیبی کنند. در سپتامبر ۱۵۶۸ او به بالاترین قدرت خود رسید، درست زمانی که گیز با پذیرش مجدد عمویش در شورای خصوصی به مرکز سیاست فرانسه بازگشت.
پس از انقلاب مشروطه عده‌ای از خان‌ها بختیاری تصمیم گرفتند که پسرانشان را برای ادامه تحصیل و دیدن فرهنگ غربی به فرانسه بفرستند و میرزا زیرک را به دلیل آشنایی به زبان فرانسه و به عنوان بزرگ‌تر همراه آن‌ها فرستادند. میرزا نیز پسر بزرگش غلامحسین را همراه خود برد. پس از آنکه غلامحسین از فرانسه بازگشت درباه مفاهیمی چون دموکراسی و ناسیونالیسم که در غرب دیده بود با احمد صحبت کرد و این ایده‌ها و عقاید تأثیر عمیقی را در آینده زندگی سیاسی احمد بر جای نهاد
از لحاظ تاریخی، نام آذربایجان برای اشاره به منطقه واقع در جنوب رود ارس (امروزه به نام آذربایجان ایران در شمال غربی ایران) به کار می‌رفته‌است. منطقه شمال رود ارس که امروزه جمهوری آذربایجان نامیده می‌شود تا سال ۱۹۱۸ در محدوده جغرافیایی آذربایجان قرار نداشت. تاریخ‌نگاران و جغرافی‌دانان معمولاً منطقه شمال رود ارس را آران می‌نامند. در ۲۸ مه ۱۹۱۸، در پی فروپاشی امپراتوری روسیه، گروهی از فعالان سیاسی در آران تصمیم گرفتند نام منطقه خود را با نام جمهوری خلق آذربایجان به آذربایجان تغییر دهند. مورخان و پژوهشگران استدلال کرده‌اند که برنامه پان‌ترکیسم باعث این تغییر نام شد.
دی گوایتا پس از خواندن آثار الیفاس لوی مجذوب آثار او شده بود. الیفاس لویی نویسنده علم غیب پرآوازهٔ فرانسوی بود که در سال ۱۸۵۴ در دوران حضورش در لندن با معرفی ادوارد بولور لیتن عضو چلیپای گلگون شده بود او همچنین در ۱۴ مارس ۱۸۶۱ عضو ماسون گراند اوریان شده بود. همچنین دی گوایتا با خواندن رمانی از جوزفین پالادان که در مورد چلیپای گلگون و علوم خفیه بود به علوم خفیه علاقه‌مند شد. در سال ۱۸۸۴ دی گوایتا پالادان را در پاریس ملاقات کرد این دو نویسنده تصمیم گرفتند که انجمن برادری چلیپای گلگون را دوباره احیا کنند و در این راه از جرارد انکوزس نیز کمک گرفتند (انکوزس پزشک و عالم علوم خفیهی فرانسوی بود که کتاب‌هایی در مورد جادو، کابالا و تاروت نوشته بود).
آنها که از داشتن قدرت حفاظت از فرزندان خود باقی مانده ناامید شده بودند اما مایکل که نمی‌خواست دوباره فرار کند، برای حفاظت از فرزندان خود فکر دیگری داشت. مایکل و استر تصمیم گرفتند تا با استفاده از سحر و جادو از صدمه دیدن دوباره فرزندان خود، جلوگیری کنند.
اما تقریباً یک دهه بعد، نیکاراگوئه اعتراضات خود را علیه مشروعیت این توافق دوجانبه آغاز کرد و پس از آنکه دو طرف نتوانستند اختلافات خود را در این زمینه حل کنند، تصمیم گرفتند داوری در این زمینه را به دولت آمریکا واگذار کنند و واشینگتن نیز پیمان امضاشده قبلی را تأیید کرد.
این آشنایی در دوره‌ای رخ داد که موسیقی پاپ ایران برای اولین بار پس از انقلاب ۱۳۵۷ رشد می‌کرد. هر دو به این فکر افتادند که چه موقعیتی بهتر از این و تصمیم گرفتند تا فعالیت خود را در این زمینه با شیوه و سبکی متفاوت آغاز کنند. نخستین گام در این راه تشکیل گروه موسیقی پاپ با نام «گروه آریان» بود. آریان اولین گروه در این سبک و نوع بعد از انقلاب ۱۳۵۷ بود و از این جهت اولین گروه موسیقی رسمی پس از انقلاب ۱۳۵۷ به‌شمار می‌رفت.
هدلی و همینگویی در بازگشت به پاریس تصمیم گرفتند جداگانه تصمیم بگیرند و در ماه نوامبر هادلی رسماً درخواست طلاق نمود.
با وجود این که شخصیت گرین ارو از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ در سریال اسمالویل حضور داشت، تهیه‌کنندگان این مجموعه تصمیم گرفتند تا بازیگر جدیدی برای این کار پیدا کنند.