تریان

معنی کلمه تریان در لغت نامه دهخدا

تریان. [ ت َ / ت ِ ] ( اِ ) طبقی بود که از بید بافند بر مثال سله. ( لغت فرس اسدی چ اقبال ص 327 ). چیزی باشد از شاخ بید بافته بر مثال طبقی. ( حاشیه همین کتاب ). چپینی باشد بر مثال طبقی ازبید. ( فرهنگ اسدی نخجوانی ). طبقی بافته که از شاخ بید بافند. ( صحاح الفرس ). ترنیان. ( فرهنگ جهانگیری ) ( انجمن آرا ) ( آنندراج ) ( فرهنگ رشیدی ) ( ناظم الاطباء ). طبقی را نیز گویند که از شاخ بید بافند. ( برهان ). طبقی که از شاخه های بید بافند. ( فرهنگ رشیدی ) ( از انجمن آرا ) ( آنندراج ). و چپین نیز گویند. ( فرهنگ رشیدی ).چیزی باشد مثال طبقی از شاخ درخت بافند. ( اوبهی ). سبدی که از شاخه های بید سازند. ( ناظم الاطباء ). ترینان. ( فرهنگ رشیدی ) ( انجمن آرا ) ( آنندراج ) :
بیرون شد پیرزن سوی سبزه
و آورد پژند چیده بر تریان.
اسماعیل رشیدی ( از لغت فرس اسدی چ اقبال ص 327 ).
برای مطبخت از کشتزار چرخ آرند
بقول بر طبق مه بصورت تریان.فخری ( از انجمن آرا ).|| طبق چوبین. ( برهان ) ( ناظم الاطباء ). و رجوع به ترنیان و ترینان شود.
تریان. [ ت ُ ] ( اِخ ) دهی از دهستان چهار اویماق است که در بخش قره آغاج و شهرستان مراغه و 38 هزارگزی قره آغاج و 27 هزارگزی جنوب شوسه مراغه به میانه قرار دارد. کوهستانی و سردسیر است و 113 تن سکنه دارد. آب آن از رودخانه و محصول آنجا غله است.شغل اهالی زراعت و صنایع دستی آنان جاجیم بافی است وراه مالرو دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 4 ).

معنی کلمه تریان در فرهنگ معین

(تَ یا تِ ) (اِ. ) ۱ - طبق چوبین . ۲ - طبقی که از شاخ بید بافند.

معنی کلمه تریان در فرهنگ عمید

= ترنیان

معنی کلمه تریان در فرهنگ فارسی

ترنیان
( اسم ) ۱- طبق چوبین . ۲- طبقی که از شاخ بید بافند.
دهی از دهستان چهار اویماق است که در بخش قره آغاج شهرستان مراغه و ۳۸ هزار گزی قره آغاج و ۲۷ هزار گزی جنوب شوسه مراغه به میانه قرار دارد کوهستانی و سردسیر است و ۱۱۳ تن سکنه دارد آب آن از رودخانه و محصول آنجا غله است شغل اهالی زراعت و صنایع دستی آنان جاجیم بافی است و راه مالرو دارد .

معنی کلمه تریان در ویکی واژه

طبق چوبین.
طبقی که از شاخ بید بافند.

جملاتی از کاربرد کلمه تریان

همچنین می‌توانید همین شرکت دستگاه شماره گیر تهیه کنید و شماره مشتریانتان را ثبت کنید و به آنها پیام دهید.
شیخ هارون سال‌ها پیش خود را یک «شفادهنده» معرفی کرده و در استرالیا به «شفای» مشتریان می‌پرداخت. او متهم شده بود که در جریان جلساتی که با مشتریان داشته، در چندین مورد به آن‌ها تعرض جنسی کرده و بدن آن‌ها را به شکل نامناسبی لمس کرده‌است.
به حرص مشتریانم ز تیربازاری نهند گرده امسال در ترازوی پار
براون در سال ۱۸۵۴ با رهنمایی یک استاد دانشگاه هاروارد، وارد نیویورک شد، (جاییکه برای وی به دلیل فرصت‌های تجاری رو به رشد آن نسبت به شهرک کوچک زادگاهش امیدوارکننده بود) او به عنوان منشی کارش را با شرکت براون (غیرمرتبط با اسم ادیسون براون)، حال (شهردار وقت نیویورک) و وندرپول آغاز کرد. او در نیویورک با وکلای دیگر نیز آشنا شد، در مورد وکالت چیزهای بیشتر آموخت، برای آزمون وکالت نیویورک آمادگی گرفت و در فوریهٔ سال ۱۸۵۵ در آزمون کامیاب شد. در همان سال اقدام به تشکیل مجموعه کوچکی از مشتریان خودش کرد و به درآمد خود به عنوان نوازندهٔ ارگ و کارگردان ارکستر در کلیسای اسقفی نیوتون جزیرهٔ لانگ افزود.
آرکادی خاچاتریان (ارمنی: Արկադի Խաչատրյան؛ زادهٔ ۲۹ ژانویهٔ ۱۹۷۵ در ایروان) سیاست‌مدار اهل ارمنستان است؛ که از تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۹ نماینده دوره هفتم مجلس ملی جمهوری ارمنستان از حوزه انتخابیه استان شیراک می‌باشد. وی فارغ‌التحصیل دانشگاه دولتی ایروان می‌باشد. میناسیان عضو ارمنستان روشن می‌باشد
وی همچنین در تیم ملی فوتبال تیم ملی فوتبال زنان ارمنستان بازی کرده‌است. خاچاتریان نخستین بازی ملی خود در چهارچوب مقدماتی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۱ در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۹ در ایروان در مقابل فنلاند انجام داده‌است.
مشتریان کرده مزین رسوم گوهریان کرده مرصع دمن
در سه دهه گذشته، اشپتی‌ها به محلی برای گردهمایی یا پاتوق ساکنان محله‌ها تبدیل شده‌اند. بسیاری از اشپتی‌ها دارای نیمکت‌های در بیرون از فروشگاه خود هستند که به مشتریان این امکان را می‌دهد نوشیدنی‌های الکلی خود را با هم‌محل‌ها بنوشند.
باز گفت این پرند را پریان بسته‌اند از برای مشتریان
یکی از مهم‌ترین موارد استفاده مفهوم ارزش طول عمر مشتری برای بخش‌بندی مشتریان است. این بخش‌بندی با دانستن این مسئله آغاز می‌شود، که تمامی مشتریان دارای ارزش یکسانی برای شرکت نیستند. تقسیم مشتریان بر اساس متریک ارزش طول عمر به شرکت‌ها اجازه می‌دهد، که سودده‌ترین گروه‌های مشتریان خود را پیش‌بینی کرده و به جای تمرکز بر مشتریان کمتر سودده، بر روی آنان متمرکز شوند.
هر چند بدین سعتریان درنگرم من حقا که به چشمم ز همه خوبتر آیی
در حقیقت در برندسازی تلاش بر این است که مشخصه‌های برند را که در قسمت بالا هم به آن اشاره شد، به نحوی در ذهن مشتریان جایگذاری شود و بتواند جایگاه خوش حسی برایشان داشته باشد. به زبان دیگر می‌توان برندسازی را اینگونه تعریف کرد: «جایگاه ذهنی یک برند در ذهن مشتریان و بازار هدف آن کسب‌وکار.»
از مشتریان برج آن ماه صد زهره نشست گرد خرگاه
چه فخر باشد مر عشق را ز مشتریان چه پشت باشد مر شیر را ز ثعلب‌ها
مارک‌های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آن‌ها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.
وز بیع سست مشتریانم همیشه هست ز افکار خویش نفرت وز اشعار خویش عار
وَ مَنْ أَظْلَمُ و کیست افزونی جوی‌تر و ستم کارتر مِمَّنِ افْتَری‌ عَلَی اللَّهِ کَذِباً از آن کس که دروغ سازد بر خداوند خویش، أُولئِکَ یُعْرَضُونَ عَلی‌ رَبِّهِمْ مفتریان ایشان‌اند که فرداشان عرضه میکنند بر خداوند ایشان، وَ یَقُولُ الْأَشْهادُ و گویند گوایان اللَّه، هؤُلاءِ الَّذِینَ کَذَبُوا عَلی‌ رَبِّهِمْ اینان ایشانند که دروغ گفتند بر خداوند خویش، أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی الظَّالِمِینَ (۱۸) آگاه باشید و بدانید که لعنت خدا بر ظالمان است.
مشتریان یکسره خامش چو تو گوهریان جمله سخن همچو من
مشتریان جمله یکی مشتریست جز که یکی رستهٔ بازار نیست
در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه شرکت‌ها می‌باشد و شرکت‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند. یکی از مهم‌ترین معیارهای وفاداری به برند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.