تحریریه

تحریریه

معنی کلمه تحریریه در فرهنگ معین

(تَ یِّ ) [ ع . ] (ص نسب . ) مؤنث تحریری (منسوب به تحریر ). ،~هیئت ~: هیئت نویسندگان یک روزنامه ، یک مجله و مانند آن .

معنی کلمه تحریریه در فرهنگ فارسی

( صفت ) مونث تحریری ( منسوب به تحریر ). یا هیئت تحریریه . هیئت نویسندگان یک روزنامه یک مجله و مانند آن .

معنی کلمه تحریریه در دانشنامه عمومی

تحریریه به مکان و مرکزی گفته می شود که در آن خبرنگارها - گزارشگرها، ویراستارها و تهیه کننده های تلویزیونی به همراه دیگر کارکنان مشغول دریافت خبر برای نشر در روزنامهها، روزنامه های آنلاین و مجلهها یا برای پخش در رادیو یا تلویزیون هستند.

معنی کلمه تحریریه در ویکی واژه

~هیئت ~: هیئت نویسندگان یک روزنامه، یک مجله و مانند آن.

جملاتی از کاربرد کلمه تحریریه

استقلال تحریریه مقوله‌ای است که پیش‌تر آزمایش شده‌است، نمونه بارز آن روزنامه‌ای است که ممکن است مقالات منفور یا غیر همسنگ در خصوص مشتریان تبلیغاتی خود داشته باشد.
پس از انقلاب سیدنا با توجه به تخصص در ساخت نمایش‌نامه‌ها و لطیفه‌های کوتاه به رادیو پیوست و برای مدتی بعنوان نویسنده برنامه «صبح جمعه» رادیو فعالیت نمود . در مقطعی نیز با مجله طنز فکاهیون به سردبیری ابوالقاسم صادقی در کنار برخی از اعضای هیأت تحریریه سابق مجله توفیق در کنار جواد علیزاده، بهمن عبدی، احمد عربانی، خسرو شاهانی، محمد پورثانی و اسماعیل آتشی فعالیت نمود.
بخش عمدهٔ ترجمه‌های ادوارد هاخوردیان پیش از انتشار در نشریاتی چون مجلهٔ ادبی گارون، نشریهٔ گراگان ترت، نشریهٔ مهر (نشریهٔ رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان) منتشر شده‌است. او عضو هیئت تحریریهٔ هفته‌نامهٔ «آخبیور» (به معنای چشمه) است. این مجله تنها مجله‌ای است که برای کودکان در ارمنستان منتشر شده و در مدارس توزیع می‌شود.
روزنامه گاردین پس از فشار شدید امنیتی بر تحریریه خود، در ۲۳ اوت (۱ شهریور) در وبگاه خود اعلام کرد که قصد همکاری با نیویورک تایمز برای انتشار اسناد افشاگرانه اسنودن را دارد. در این روز، گاردین فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا، به گوگل، یاهو! و مایکروسافت نیز پول داده‌است. به نقل از روزنامهٔ ایندیپندنت، فشار دولتی علیه گاردین، مستقیماً از سوی دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا هدایت می‌شد.
حسین یاغچی و محمدجواد روح از اعضای تحریریه این هفته‌نامه نیز در روزهای بعد بازداشت شدند.
این سرویس ازجمله سرویس‌های تحریریه در رسانه‌ها و مطبوعات است که بیشترین سطح تعامل و ارتباط را با مخاطبان خود به سبب حوزه‌هایی که در آن وجود دارد برقرار می‌کند. این سرویس موضوعاتی همچون آموزش و پرورش، حقوقی و قضایی، رفاه اجتماعی، انتظامی و حوادث، محیط زیست، مسائل و مشکلات شهری، میراث فرهنگی، اخباری در حوزه رسانه، پزشکی و بهداشت و درمان، سفر و گردشگری و موضوعاتی دربارهٔ زنان، خانواده و جوانان را پیگیری می‌کند.
استقلال تحریریه از اوایل قرن بیستم در کشورهای غربی، طرف توجه انجمن‌ها و اتحادیه‌های شغلی قرار گرفته است. در دهه‌های اخیر، برخی از سازمان های بین المللی و منطقه ای، مانند «یونسکو»، «شورای اروپا» و «اتحادیه اروپایی»، برای تحقق «استقلال تحریریه ای» روزنامه نگاران، کوشش های فراوانی کرده اند و در بسیاری از تصمیمات و مصوبات خود، بر ضرورت آن تأکید گذاشته اند.
بندورا در چندین انجمن علمی عضو بود و عضو هیئت تحریریهٔ ۱۷ مجلهٔ علمی بود.
در تیر ۱۳۸۲ اسماعیل جمشیدی هنگامی که دبیر تحریریه روزنامه آسیا بود، و برادرش ایرج جمشیدی سردبیر این روزنامه، پس از چاپ عکسی از مریم رجوی در این روزنامه بازداشت شدند. اسماعیل ۵۴ روز در بازداشت موقت بود. هر دوی آنها چاپ این عکس را ناشی از اشتباه خواندند. اما دادگاه به جرم اقدام علیه امنیت ملی او را به شانزده ماه زندان محکوم کرد. در تیر ۱۳۸۵ با قطعی شدن حکم او، دادگاه انقلاب تهران وی را احضار و با پایان دادن به قرار وثیقه‌اش، او را به زندان فرستاد.
طی ۱۹۶۶–۱۹۶۷ میلادی عملیات اولیهٔ ساخت بنای جدید روزنامه، که از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، آغاز شد. این ساختمان مدرن، که مجهز به کلیه تأسیسات و امکانات رفاهی بود، در مجاورت چاپخانه و هیئت تحریریه، در دو طبقه و یک طبقه نیمه همکف بنا شد و با ساخت آن هیئت تحریریه، انتشارات، حسابداری، دفاتر، کتابخانه، تالار اجتماعات و چاپخانه به محل ساختمان جدید انتقال یافت.