تاریکا

معنی کلمه تاریکا در لغت نامه دهخدا

تاریکا. ( اِ ) در تداول عامه ، تاریکی و ظلمت.

معنی کلمه تاریکا در فرهنگ معین

(حامص . ) (عا. ) تاریکی ، ظلمت .

معنی کلمه تاریکا در ویکی واژه

(عا.)
تاریکی، ظلمت.

جملاتی از کاربرد کلمه تاریکا

ازدواج همجنس در کاستاریکا از ۲۶ مه سال ۲۰۲۰ به دنبال حکم دیوان عالی دادگستری قانونی شده‌است. کاستاریکا اولین کشور در آمریکای مرکزی بود که ازدواج‌های همجنس را به رسمیت شناخت و انجام داد.
آمریکای مرکزی به صورت یک باریکه خاکی در ادامه جنوبی آمریکای شمالی است که از سوی جنوب شرقی خود به آمریکای جنوبی می‌پیوندد. آمریکای مرکزی دربرگیرنده هفت کشور مستقل به نام‌های بلیز، کاستاریکا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوآ و پاناما است. به‌جز بلیز که زبان رسمی آن انگلیسی است، زبان رسمی در شش کشور دیگر آمریکای مرکزی، اسپانیایی است.
در قسمت اول فصل ۳ که جنیفر آنیستون در نقش صدای معلم ایفای نقش می‌کند، کاستاریکا را کشوری عقب افتاده که مملو از فاحشهها است، معرفی می‌کند.
در ۲۲ فوریه ۲۰۰۸ رئیس‌جمهور هندوراس، مانوئل زلایا از ایالات متحده درخواست کرد به منظور کاهش قتل‌های ناشی از مواد مخدر در هندوراس، این مواد را قانونی کند. کوکائین از راه هندوراس بین کلمبیا و ایالات متحده قاچاق می‌شود. در این کشور که تنها ۷ میلیون نفر جمعیت دارد، روزانه ۸–۱۰ تن کشته می‌شوند که ۷۰٪ این قتل‌ها با تجارت جهانی مواد در ارتباط است. به گفته زلایا همین مشکل در گواتمالا، السالوادور، کاستاریکا و مکزیک نیز وجود دارد.
رتبه ۴۹ از ۱۶۸ کشور (جایگاه پنجم در آمریکای لاتین پس از بولیوی، کاستاریکا، پاناما، السالوادور)
بیشترین میزان شرکت در اتحادیه از ۲۸ سپتامبر ۱۹۳۴ (زمانی که اکوادور به آن پیوست) تا ۲۳ فوریه ۱۹۳۵ (زمانی که پاراگوئه انصراف داد) با ۵۸ عضو بود. در این زمان، فقط کاستاریکا (۲۲ ژانویه ۱۹۲۵)، جمهوری اول برزیل (۱۴ ژوئن ۱۹۲۶)، امپراتوری ژاپن (۲۷ مارس ۱۹۳۳) و آلمان نازی اکتبر ۱۹۳۳ خارج شده بود و فقط پادشاهی مصر برای پیوستن باقی مانده بود (در ۲۶ مه ۱۹۳۷).
وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۲۰ سال کاستاریکا و کاستاریکا بازی کرده‌است.
رتبه ۵۳ (آزاد) از ۱۹۴ کشور (رتبه دوم در آمریکای لاتین پس از کاستاریکا)
اواک در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، برزیل، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، سوئد، لهستان و کاستاریکا آثاری را به نمایش گذاشته است. در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶، او جزو هنرمندان مقیم انستیتو ساکاتار برزیل محسوب می‌شد.
بنیتو از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۸ به عنوان منشی کانون وکلای دادگستری کاستاریکا کار کرد. او در سال ۱۹۷۸ به سمت دفاتر مشترک وزیر دادگستری و دادستان کل منصوب شد، که تا سال ۱۹۸۲ که حزب آزادیبخش ملی منصب ریاست جمهوری را از ان خود کرد در ان مقام باقی ماند.