خودتان

معنی کلمه خودتان در لغت نامه دهخدا

خودتان. [ خوَ /خ ُ دِ ] ( ضمیر ) شما. نفْس شما. ذات شما. ج ِ خودت.

معنی کلمه خودتان در فرهنگ فارسی

شما نفس شما

جملاتی از کاربرد کلمه خودتان

از سرهنگ مصلحت کن که فوج کنار شهر بماند خاطر جمع است یا کمال آباد برود؟ بگو هرچه بگوئی همان را میکنم و نیک و بد را از تو خواهم دید. حاجی آقا در باب مهدی خان با سرهنگ حرف بزند چون سرهنگ و مهدی خان پر جوانند، به شاهزاده عرض کن محرم تر از حاجی آقا کسی را ندارید و این حرف را باید خودتان بمردم نزنید.
تمام مدل‌ها بر اساس درس‌هایی ساخته می‌شود. هر درس چهارچوب شکل موردنظر را تشکیل می‌دهد و در ساختن چندین شکل متفاوت به کار می‌رود. با ساختن شکل‌های مختلف به‌تدریج بر طرح‌های هر درس مسلط می‌شوید و بعد از مدتی تکرار و تقلید از روی مدل‌های داده‌شده، خودتان می‌توانید شکل‌های تازه‌تری خلق کنید.
یا وعده نادهید که با ما وفا کنید یا برقرار وعده، خودتان وفا کنید
گوش بیرونی یا خارجی را که دیگران آن را می‌بینند لاله گوش می‌گویند. مهمترین کار گوش (بیرونی) گرفتن صداها است. وقتی که صدا ایجاد می‌شود، امواج صوتی تولید و در هوا منتشر می‌شوند؛ بعد از اینکه امواج وارد گوش بیرونی شدند از طریق سوراخ گوش وارد گوش می‌شوند و راهی گوش میانی می‌گردند. یکی از وظایف گوش بیرونی حفظ گوش از طریق جرم گوش می‌باشد؛ این جرم مخصوص، گوش را از پوست اطراف سوراخ گوش در مقابل عفونت‌ها محافظت می‌کند. گوش‌ها ماده‌ای شبیه موم ترشح می‌کنند تا از داخل گوش محافظت نمایند. اگر ترشح موم خیلی زیاد باشد، سفت می‌شود و ممکن است گوش را به درد بیاورد واگر خودتان بخواهید موم سفت شده را از گوش خارج کنید به گوشتان آسیب خواهد رساند.
ما بر آن بودیم که هرگز اشتیاق دیگرگون نکنیم. ما دیگرگون نکردیم اما بجان خودتان شما چنین کردید.
آرمیدن در مزاج عاشقان عرض فناست شعلهٔ بیطاقت ما رفت از خودتانشست
اگر این مقاله واجد شرایط معیارهای حذف سریع نیست، یا این که قصد دارید اشکالات آن را برطرف کنید، لطفاً این اعلان را بردارید، اما این اعلان را نباید از صفحه‌هایی که خودتان ایجاد کرده‌اید حذف کنید. اگر خودتان این صفحه را ایجاد کرده‌اید و با دلیل ارائه‌شده برای حذف موافق نیستید، می‌توانید روی دکمهٔ زیر کلیک کنید و با قرار دادن پیامی توضیح دهید که چرا باور دارید این مقاله نباید حذف شود. همچنین می‌توانید به صفحهٔ بحث سر بزنید و ببینید که آیا پاسخی به پیام شما داده شده است یا خیر.
بخش از نقشه مشمول محیط‌های دریایی است که شما با ادرستیا یا کشتی خودتان و خدمه‌هایتان و همچنین یار همیشگی تان بارناباس به سیر بپردازید کشتی نیز قابلیت آپدیت را دارا می‌باشد و همچنین می‌توانید ظواهر آن را به شکل‌های مختلفی طراحی کنید و بخش افسران کشتی با استفاده از دستگیری دشمنان و منسوب کردن آنها به این مقام با دادن پول به آنها از راه‌های استفاده از این قابلیت می‌باشد.
تکنیک‌های تجسم: به طور مرتب خودتان را در حال رسیدن به اهداف و تجربه احساسات مثبتی که با آن‌ها همراه است، تجسم کنید.
سرانجام دادگاه در خصوص اتاق امن، محرابیان و همکارش را محکوم کرده و علی الظاهر قاضی به آن‌ها گفته است بروید خودتان بین خودتان قضیه را حل کنید و با هم کنار بیاید.