آرتریت

معنی کلمه آرتریت در ویکی واژه

(پزشکی): آماس مفصلی که با گرم و قرمز شدن، تورم، درد، و محدودیت حرکت مفصل همراه است.

جملاتی از کاربرد کلمه آرتریت

آرتریت روماتوئید، به راحتی در افرادی که دارای بیماری تثبیت شده تیپیک هستند، تشخیص داده می‌شود. در اکثر مبتلایان، تظاهرات بالینی مشخصه بیماری، ظرف ۱ تا ۲ سال پس از شروع آن دیده می‌شوند. دقت کنید که تشخیص آرتریت روماتوئید بر اساس علائم فرد صورت می‌گیرید و نتایج آزمایشگاهی صرفاً برای کمک به پزشک در تصمیم‌گیری هستند و در تشخیص بیماری نقشی ندارند.
بیمارستان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، ۲۹بیمار، برخی مبتلا به آرتریت روماتوئید، را در معرض تابش کل بدن (دوز۱۰۰ تا۳۰۰ رادی) قرار داد تا اطلاعاتی برای ارتش به دست آورد.
اسمتاسین در درمان استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، اسپوندیلیت انکیلوزان و سایر انواع التهاب روماتوئید، و همچنین در درد و حمله نقرس پس از عمل و پس از سانحه موثر است. استفاده از یک دوز آن برای درد پس از عمل به خوبی توسط مطالعات پشتیبانی نمی‌شود.
عفونت‌های استافیلوکوکی از طریق تماس با چرک زخم یا پوست با پوست انتقال پیدا می‌کنند. تماس با وسایل شخصی مانند حوله، ملحفه، لباس و وسایل ورزشی نیز در انتقال عفونت از فردی به فرد دیگر نقش دارند. عفونت‌های عمیق ممکن است شدید باشند مانند آرتریت سپتیک، اندوکاردیت و پنومونی.
سابقه استئوآرتریت یا انجام ورزش‌های سنگین که شامل حرکت سریع زانو باشد - مثل فوتبال یا تنیس - به این معنی است که فرد بیشتر در معرض افیوژن مفصل زانو قراردارد.
۲- افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک درمقایسه با بیماران مبتلا به پسوریازیس، ۳۰ درصد بیشتر به فشارخون بالا مبتلا می‌شوند.
یکی از دلایل ادامه تفوّق پنی‌سیلین آن است که این دارو علیه طیف وسیعی از موجودات ذره‌بینی آسیب‌رسان مؤثر است. از این دارو در درمان سفلیس، سوزاک، تب سرخ، دیفتری و همچنین برخی اشکال آرتریت، بُرُنشیت، مننژیت، مسمومیت خون، می‌شود. یکی دیگر از امتیازات پنی‌سیلین استعمال بی‌ضرر مقادیر زیاد آن است. یک دُز ۵۰۰۰۰ واحدی پنی‌سیلین برای درمان برخی عفونت‌ها مؤثر است. امّا تزریق یکصد میلیون واحد پنی‌سیلین در روز بدون هیچ گونه مخاطره و عوارض جنبی تجویز می‌شود. البته برخی افراد نسبت به پنی‌سیلین حساسیت داردند ولی این دارو برای بیشتر مردم سلامتی و توانایی را به ارمغان می‌آورد.
۵- آرتریت پسوریاتیک مانند دیگر بیماری‌های خودایمنی، می‌تواند باعث خستگی و بی‌حالی شود. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که دچار درد جسمی یا استرس روانی هستند، بیشتر احساس خستگی را تجربه می‌کنند .التهاب ناشی از این بیماری از دیگر دلایل ایجاد خستگی است
آرتریت تاکایاسو سومین واسکولیت شایع در کودکی (بعد از پورپورای هنوخ شوئن لاین و کاوازاکی) می‌باشد. البته بیشتر در زنان آسیایی جوان (بین ۱۵ تا ۳۰ سال) مشاهده می‌شود. دختران ۹–۸ برابر بیشتر از پسرها مبتلا می‌شوند.
استئوآرتریت: درد زانو معمولاً زمانی که مفصل متحمل وزن است، بروز میابد بنابراین اغلب با استراحت بهتر می‌شود؛ برخی از بیماران از درد شدید رنج می‌برند، بعضی هم احساس ناراحتی زیادی نمی‌کنند. حتی اگر یک زانو بسیار بزرگتر از دیگری باشد، ممکنست درد وجود نداشته باشد.