آدمخوار

معنی کلمه آدمخوار در ویکی واژه

آدم‌خوار
خورنده گوشت انسان؛ آدم‌هایی که عادت به خوردن گوشت هم‌نوع خود دارند. آدمخور. بشر از بَدو پیدایش مجبور می‌شد در مواقع قحطی از همنوع خود استفاده کند، این عادت در سایر جانوران به قوت خود باقیست.[۱]
↑ هرودوت پدر تاریخ، می‌نویسد اسکیت‌ها شاه ماد را دعوت کردند و غذای عالی به او دادند سپس از او پرسیدند غذا چگونه بود؟ گفت عالی، آنگاه استخوان‌های فرزندش را پیشش نهادند.

جملاتی از کاربرد کلمه آدمخوار

نه از اینخاکدان آدمخوار عاقبت زیر خاک خواهی شد
پدر فیش هنگامی که وی ۵ ساله بود درگذشت و وی را به یتیم خانه فرستادند و وی بارها از یتیم خانه گریخت. فیش در ۴۹ سالگی با حادثه ای روبرو شد که زندگی وی را تغییر داد. زنش با ترک وی به سراغ مردی دیگر رفت. پس از آن بود که شخصیت وی بتدریج دگرگون و رفتارش بشدت عجیب و خصمانه شد. قربانی وی کودکانی بودند که جذب رفتار مهربان و پدرانه وی می‌شدند، هیولایی که شکنجه‌های غیرقابل تصوری را بر روی قربانیان خردسال خود به کار گرفت. وی به جمع‌آوری اخبار مربوط به آدمخوارانی چون فریتز هارمن معروف به «خون‌آشام هانوور» علاقه داشت. فیش در سال ۱۹۲۸ علاقه‌اش به خوردن گوشت انسان را نمایان کرد و در آن سال دختری ۱۲ ساله به نام گرِیس باد را قربانی این عادت عجیبش کرد.
ریگ این بادیه خون آشام است خاک این مرحله آدمخوارست
نرهای این گونه‌ها رقابتی و قلمرو طلب هستند. نرها با قرار گرفتن خود به موازات یکدیگر، سر تا دم، با باله‌های پشتی و دمی راست و خارهای ادنتود گونه به سمت هم نمایش داده می‌شوند. اگر این به نبرد افزایش یابد، نرها دور یکدیگر حلقه زده و حملات خود را به سمت سر هدایت می‌کنند. اگر یک نر مزاحم موفق شود نر دیگری را از لانه بیرون کند، ممکن است بچه نر دیگر را آدمخوار کند.
از ماجرای آدمخواران ساوو، تاکنون چندین اقتباس سینمایی نیز تهیه شده که مشهورترین آنها فیلم سینمایی شبح و ظلمت به کارگردانی استیون هاپکینز و با بازی مایکل داگلاس و وال کیلمر می‌باشد
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به قصه‌های ممنوعه… دربارهٔ برهنگی، مربی اسکی، کُنتس از خنده مُرد، جان‌سخت، پاپایا، الهه عشق آدمخواران، ارگاسم سیاه، بوم‌شناسی جنایت، تیم اضطراری، بلاندی، خواهر امانوئل، مثلث برمودا، پیرانا ۲: تخم‌ریزی، پلیس قاتل، لو مان، میانبری به جهنم، ضیافت تراژیک، رودخانه تمساح بزرگ و دون بوسکو اشاره نمود.
آریادنه، دختر مینوس، پادشاه کرت بود که عاشق تزه که از آتن آمده بود، شد. تزه بنابه روایتی از آتن آمده بود تا خود را بعنوان قربانی، تسلیم مینوتائور کند. آریادنه مخفیانه شمشیری به او داد تا با آن غول آدمخوار را بکشد و دوک ریسمانی به او سپرد که هنگام پیشروی در دالان‌ها [دالانهای پیچاپیچی که مینوتائور در آنها زندگی می کرد]، آن را بگشاید، تا در موقع بازگشت بتواند راه خود را بیابد.
آدمخوار اولین تلفیقی کشا خوانندهٔ سبک پاپ آمریکایی است که در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۰ منتشر شد. تهیه‌کنندگی این آلبوم بر عهده دکتر لوک بود و بنی بلانکو و مکس مارتین در این آلبوم با وی همراهند. اولین آهنگی که از این آلبوم وارد بازار شد با نام ما هستیم کسایی که هستیم بود که آهنگ موفقی شد. این آهنگ در کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا مقام اول آورد. همچنین مقام ۳۰ را در بیلبورد ۱۰۰ پایان سال بدست آورد.
تاختی از وادی ایمن غزالان حرم را پس اسیر پنجهٔ گرگان آدمخواره کردی
بعضی از قوم‌های آدم‌خوار برای بزرگداشت خویشان و بزرگان قوم و قبیله خود، و دست یافتن به روح و نیرو و صفت‌های خوب آنها، گوشت آن‌ها را، پس از مرگ، می‌خوردند. ماساژت‌ها، که در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد، در کناره شمال شرقی دریای خزر می‌زیستند، برای بزرگداشت خویشاوندان سالمند خود، آن‌ها را قربانی می‌کردند و گوشتشان را می‌خوردند. بعضی از قوم‌های آدمخوار نیز برای نشان دادن خشم و نفرت و کینه خود گوشت دشمنان خود را می‌خوردند.
آدمخوار یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی جواد مزدآبادی محصول سال ۱۳۸۵ است که از شبکه دو سیما پخش شد و پخش مجدد آن از مهرماه سال ۱۳۹۵ از شبکه ای فیلم فارسی روی آنتن رفت.
یک روان‌پزشک که در سال ۱۹۳۴ با پیرمرد ۶۶ ساله آدمخوار مصاحبه کرد، در پرونده وی می‌نویسد کاری نبود که آلبرت فیش نکرده باشد. فیش یک نقاش ساختمان و پدر ۶ فرزند علاوه بر قتل و اذیت و آزار کودکان، آدمخوار نیز بود. اینگونه ادعا می‌شود که فیش به بیش از ۱۰۰ کودک حمله کرده‌است.
خبر فتح عمان توسط پرتغالی ها باعث دلواپسی قابل توجهی در هرمز شده بود و شایعاتی منتشر شده بود که پرتغالی ها حتی آدمخوار هستند.احتمالاً به همین دلیل، هیچ فرستاده ای از آلبوکرک مورد استقبال قرار نگرفت.