آرژان

معنی کلمه آرژان در فرهنگ اسم ها

اسم: آرژان (دختر، پسر) (فرانسوی) (تلفظ: arzhan) (فارسی: آرژان) (انگلیسی: arzhan)
معنی: نقره

معنی کلمه آرژان در ویکی واژه

(شیمی): نقره.

جملاتی از کاربرد کلمه آرژان

آرژانتین، ۱۹۸۵ برای نخستین بار در ۳ سپتامبر ۲۰۲۲ در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز اکران شد. نمایش‌های بیشتری در جشنواره‌های فیلم سن‌سباستین (اواسط سپتامبر) و لندن (اکتبر) برنامه‌ریزی شده‌است.
این بالگرد تا سال ۲۰۰۶ مشغول خدمت در نیروی دریایی ایالات متحده بود و هنوز هم در کنار بالگردهای جدیدتر یواچ-۶۰ بلک هاوک در اسکادران مخصوص جابجایی رئیس‌جمهور آمریکا فعال است. سی کینگ علاوه بر آمریکا در ایتالیا (شرکت آکوستا)، بریتانیا (وستلند) و ژاپن (میتسوبیشی)، کانادا (یونایتد ایرکرافت) هم تحت لیسانس سیکورسکی تولید شده و به کشورهای دیگری از جمله ایران (نیروی دریایی ارتش ایران)، برزیل، آرژانتین، هند، مصر، مالزی، پرو، عربستان، کانادا، دانمارک، اسپانیا و ایرلند نیز صادر شده و در برخی از آن‌ها همچنان فعال است.
وی همچنین در تیم ملی فوتبال زیر ۱۸سال آرژانتین بازی کرده‌است.
بر سر مالکیت چندین منطقه از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا اختلاف است. اسپانیا خود را مالک جبل‌الطارق می‌داند، آرژانتین مدعی جزایر فالکلند و جورجیای جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی است و بر سر مالکیت «قلمرو اقیانوس هند بریتانیا» با موریس و سیشل اختلاف وجود دارد. همچنین بسیاری از کشورها قلمرو بریتانیایی جنوبگان را به رسمیت نمی‌شناسند و معتقد هستند که هیچ کشوری حق مالکیت بر قطب جنوب ندارد.
او در سال ۲۰۰۷ رقابت‌های زیر ۲۰ سال جهان را سوت زد او بازی بین تیم‌های کانادا با شیلی و بازی فینال بین آرژانتین و جمهوری چک را سوت زد او تنها داور اسپانیایی در جام جهانی ۲۰۱۰ بود.
رقبای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۸، شهرهای دیترویت آمریکا، بوئنوس آیرس آرژانتین و لیون فرانسه بودند که نهایتاً شهر مکزیکوسیتی برای میزبانی نوزدهمین دوره بازی‌های المپیک انتخاب شد.
د گرلاش پس از فارغ‌التحصیلی از کالج دریایی اوستنده، با درجهٔ ستوان دوم و سوم بر روی کشتی‌های گارد شیلات مشغول به کار شد. در اکتبر سال ۱۸۸۷، او به عنوان دریانورد در کشتی انگلیسی کریجی برن برای سفر به سانفرانسیسکو نام‌نویسی کرد اما کشتی نتوانست دماغه هورن را دور بزند و در آنجا گرفتار شد و در نهایت تحت عنوان مستعمل و فرسوده در مونته‌ویدئو به فروش رسید. او پس از مدتی حضور در اروگوئه و آرژانتین به اروپا بازگشت. پس از سفری به قسطنطنیه و دریای سیاه و قبل از انتصاب در نیروی دریایی بلژیک با درجهٔ ستوان، به عنوان افسر چهارم در مسیر هلند به آمریکا فعالیت می‌کرد. تا ژوئیه ۱۸۹۴ او افسر کشتی‌های اوستنده-دوور بود، در همین حین دوره‌های آموزشی را گذراند و در ۲۲ اوت ۱۸۹۴ به درجهٔ سروان رسید.
استان نئوکن یکی از استان‌های ۲۳ گانه آرژانتین، واقع در غرب کشور و شمال منطقه پاتاگونیا می‌باشد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ناسیونال اروگوئه، باشگاه فوتبال استودیانتس، باشگاه ورزشی دفنسور، و باشگاه فوتبال آرژانتینوس جونیورز اشاره کرد.
یکی از این پوکاراها در پرواز برگشت به پورت استنلی به کوه بلو برخورد کرده و از بین رفت - جسد خلبان (ستوان میگل گیمنز) در سال ۱۹۸۶ پیدا شد و توسط خانواده اش، با افتخارات نظامی در گورستان کشته شدگان نظامی آرژانتین واقع در پورت داروین به خاک سپرده شد. بستگان خلبان متوفی که در مراسم خاکسپاری شرکت کردند، اولین آرژانتینی‌هایی بودند که پس از پایان جنگ به فالکلند وارد شدند.