آنها

معنی کلمه آنها در لغت نامه دهخدا

( آنها ) آنها. ( ضمیر ) ج ِ آن. آنان. ایشان. اوشان :
گر آنها که می گفتمی کردمی
نکوسیرت وپارسا بودمی.سعدی.
انها. [اِ ] ( ع اِ ) آگاه کردن. ( تاریخ بیهقی ) ( آنندراج ). خبر دادن. ( غیاث اللغات از منتخب اللغة ) :
خداوندی که در وحدت قدیمست از همه اشیا
نه اندر وحدتش کثرت نه محدث را از او انها.ناصرخسرو.- انها کردن ؛ آگاه ساختن. اطلاع دادن. خبر دادن : قضات و صاحب بریدانی که اخبار انها میکنند... ( تاریخ بیهقی ). بوالقاسم بوالحکم که صاحب و معتمد است آنچه رود بوقت خویش انها میکند. ( تاریخ بیهقی ). بسمع شاه انها کردند. ( سندبادنامه ). حال او بسلطان انها کردند. ( ترجمه تاریخ یمینی ). بعد از حادثه ٔناصرالدین بمسامع سلطان انها کردند که... ( ترجمه تاریخ یمینی ). رجوع به انهاء شود.

معنی کلمه آنها در فرهنگ عمید

رسانیدن پیغام، رسانیدن خبر، اطلاع دادن.

معنی کلمه آنها در فرهنگ فارسی

( آنها ) جمع : آن . ۱ - در مورد غیر ذوی العقول آید. ۲ - در تداول برای اشخاص نیز استعمال شود آنان ایشان .
( مصدر ) ۱ - آگاه کردن اطلاع دادن خبر دادن . ۲ - رسانیدن پیغام .

معنی کلمه آنها در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی إِنَّهَا: یقیناً او(مؤنث)
معنی أَنَّهَا: که او
معنی عَنْهَا: از آن
معنی أَثَاماً: سزا-مجازات - کیفر سخت
معنی أَثْخَنتُمُوهُمْ: بسیار آنها را کشتید- برآنها غلبه کردید - آنان را از قدرت و توان انداختید (کلمه اثخان به معنای بسیار کشتن ، و غلبه و قهر بر دشمن است . کلمه ثِخَن به معنی غلظت و بی رحمی است و اثخان کسی به معنی بازداشتن و مانع حرکت وجنبش او شدن است مثلاً با کشتن او . د...
معنی أَثَرِ: اثر-جای پا
معنی أَثَرْنَ: زیر ورو کردند-برپا نمودند
معنی أَثَرِی: در پی من
معنی أَثْقَالاًَ: بارهای سنگین
معنی أَثْقَالَکُمْ: بارهای سنگینتان
معنی أَثْقَالَهَا: بارهای سنگینش
معنی أَثْقَالَهُمْ: بارهای سنگینشان
ریشه کلمه:
انن (۱۸۳۵ بار)ها (۱۳۹۹ بار)

معنی کلمه آنها در ویکی واژه

‍‍‌‍‍‌*/آن/ها/
آن‌ها
ضمیر اشاره به دور جمع. آنها متشکل از دو اصطلاح آن - ها که معنای باستانی آن در زبان معیار باستان یعنی دائم سوگند، همیشه و مقید به قسم.

جملاتی از کاربرد کلمه آنها

همچنین علم و هنرها و حرف چون بدید افزون از آنها در شرف
عبارات گیج کننده نیز ممکن است برای فریب کاربران به قبول رسمی یک گزینه استفاده شود که آنها باور دارند معانی مخالفی دارد. به عنوان مثال، یک دکمه موافقت با پردازش اطلاعات شخصی با استفاده از منفی دوتایی مانند "اطلاعات شخصی من را نفروشید" استفاده می‌کند.
در این جدول آکوردهای ماژور از نت پایه، سوم و پنجم با نماد آنها نمایش داده می‌شود.
همچنین در افیون حمامهای آب‌گرم ژئو ترمال وجود دارد که ادعا می‌شود بعضی از آنها در درمان برخی بیماری‌های پوست و استخوان بسیار مؤثر هست و همین امر باعث شده که هر روزه تعداد زیادی گردشگر به این استان سفر کنند.
پس، به جهت تشخیص امراض نفسانیه و تعیین صفات ردیه می گوییم: دانستی که رذایل صفات که امراض روح هستند، نیست مگر انحراف و تعدی اخلاق از حد اعتدال، و دانستی که قوای انسانیه که اخلاق و صفات متعلق به آنها است، سه نوع است: اول: قوه تمیز و ادراک
ناید از مردمم گیاه آنها که آید ز آدمی ورچه در صورت بود چون آدمی مردم گیاه
در شروع فصل بعدی، استوکس عملکرد خود را تصدیق کرد و از جنبه‌های بیشتر برای پیشرفت خود، سخن گفت. در ادامه به سلتیک منتقل شد، انتقالی که سرمربی سلتیک، نیل لنون گفته بود که «استوکس بازیکن مورد علاقه ماست». رسانه اسکاتمن گزارش داد که در ابتدا هیبرنین با این انتقال مخالفت کرده، اما در ادامه آنها پیشنهاد دوم سلتیک را در روزهای بعدی قبول کردند.
گر بسی سختی و پیچاپیچ بود در بر جان دادن آنها هیچ بود
زمانی که ارتش بیزانس در سال ۱۰۴۱ به استان شیراک رسید، اشراف محلی ارمنی (ناخارار) به فرماندهی ژنرال وهرام پهلوونی بر ضد آنها متحد شدند. سپس پهلوونی بدنه‌ای متشکل از ۳۰۰۰۰ پیاده و ۲۰۰۰۰ سواره نظام برگزید و سه لشکر تشکیل داد که با لشکریان بیزانس جنگیدند.
سیستم به بسته‌های عبوری را شنود کرده و آنها را بر روی حافظه ذخیره می‌کند.
شماری از کارشناسان و گفتند که این شرکت‌ها «به خاطر ارزان‌تر شدن پروژه‌شان پیشنهاد خشک کردن هورالعظیم را دادند.» احمد میدری معاون وزیر رفاه نیز گفت که خشک کردن تالاب هورالعظیم بدون اجازه سازمان حفاظت محیط زیست بود و آنها از «شوراهای بالادستی» مجوز گرفته بودند.
آنها که انده تو رساند بشخص من وقت گداختن نرساند بشکر آب
ابن نصوح غیر از دیوان، مثنوی مشهوری به نام محبت‌نامه یا ده‌نامه، از نوع ده‌نامه‌های سده ۸ق دارد که به بحر هزج مسدس مقصور یا محذوف سروده شده است. موضوع محبت‌نامه وصف حالات عاشق و معشوق و عشق است که در نامه‌های متعددی (ده‌نامه) به وسیله واسطه‌هایی مانند باد، نسیم صبحگه، شانه، آینه و جز آنها بین عاق و معشوق رد و بدل می‌گردد.
الفاوت معرب الپاوت نام طایفه ای از ترکان اغوزی متحد با قره قویونلوها است که در حال حاضر بخشی از آنها از زمان سلجوقیان تا کنون در همدان سکونت دارند. الپاوت در زبان مغولی به معنای «تابعین رئیس و صاحبان ملک» است.
غم آنها بگیردش دامن آز و حرص و نیاز پیرامن
هر گاه چنین کسانیکه در عقل آنها ضعف باشد و مرتبه‌ى دانش و علمشان ناقص، البته آنچه از آنها بظهور و بروز میرسد همه باطل است.
اهل گمان که منکر عشاق می شوند آنها بذوق عشق یقین ره نمی برند
دادیم نویدها به آنها گفتیم که ای عزیز جان‌ها
پس به این جهت پروردگار حکیم اعضایی از برای حیوانات آفرید که تو ظاهر آنها را می بینی و از اسرار و حکمتهای آن غافل و بی خبری.
3. کاربردهای دکوراتیو: شیشه‌های تیغه‌ای عمدتاً برای تزئین دکوراتیو در پنجره‌ها، درب‌ها، تابلوها، پنل‌ها، و حتی میزها و مبلمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها به دکور و زیبایی فضاها جلب توجه می‌کنند.