اطلاعات شخصی

معنی کلمه اطلاعات شخصی در ویکی واژه

اطلاعات شخصی (جمع اطلاعات شخصی‌ها)

جملاتی از کاربرد کلمه اطلاعات شخصی

حکاکی‌های ساخته شده توسط دیگران با عناوین، شغل و اطلاعات شخصی بهبود یافته‌است.
حریم خصوصی را می‌توان با محدودیت دسترسی دیگران به فرد با "سه عامل رازداری، ناشناس بودن و تنهایی "تقسیم نمود. ناشناس بودن حق هر فردی می‌باشد و برای محافظت از توجه ناخواسته و زیر ذره بین بودن افراد اشاره می‌گردد. تنهایی به عدم نزدیکی جسمی فرد با دیگران اشاره دارد. رازداری به حمایت از اطلاعات شخصی از انتشار گسترده گفته می‌شود.
زمانی که اطلاعات شخصی کسی به دیگری فاش گردید این امر مبتنی بر این است که فرد دریافت‌کننده اطلاعات نباید آن را به دیگران فاش سازد.
تأکید بر اصل برائت به معنای احترام به حقوق خصوصی افراد است. در این راستا، مواردی نظیر حفظ حریم خصوصی، ممانعت از نفوذ غیرمجاز، محافظت در مقابل استفاده‌های نادرست یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی به عنوان یکی از جوانب اهمیت اصل برائت ذکر می‌شوند.
محرمانگی -بسته به ماهیت یا محتوای راز، اشخاص یا گروه‌های رازدار و نیز انگیزهٔ محرمانگی- معانی و کاربردهای مختلفی دارد. محرمانگی از سوی دولت‌مردان غالباً به دلیل دامن زدن به سوءمدیریت تقبیح شده‌است، حال اینکه افشاسازی بی‌مورد اطلاعات شخصی ممکن است با رعایت حریم خصوصی یا رازداری در تعارض باشد. محرمانگی نقطه مقابل شفافیت اجتماعی‌ست.
جاسوس‌افزارها هر گونه اطلاعاتی را می‌توانند جمع‌آوری کنند. این اطلاعات می‌تواند اطلاعات شخصی یک کاربر مانند گشت و گذارهای وی بر روی اینترنت یا مشخصات حساب‌های مختلف وی مانند رمز عبور پست الکترونیکی و… باشد. علاوه بر این، جاسوس‌افزارهای می‌توانند در کنترل رایانه توسط کاربر اختلال ایجاد کنند. به عنوان مثال، جاسوس‌افزارهای می‌توانند کاربر را به بازدید از یک صفحهٔ خاص اینترنتی مجبور کنند یا اینکه با تغییر تنظیمات رایانهٔ وی، باعث کاهش سرعت اینترنت و دسترسی غیرمجاز به رایانهٔ وی شوند.
او از مصاحبه‌کننده پرسید اگر وارد برنامه مزبور شود، ملزم به شرکت در گروه‌ها خواهد بود؟ و خاطرنشان کرد گروه او را بسیار عصبی می‌کند، زیرا احساس می‌کند اگر بیش از حد اطلاعات شخصی خود مانند میزان موجودی حساب بانکی‌اش را فاش کند، دیگران سرش کلاه می‌گذارند یا از او سوء استفاده خواهند کرد.
افراد هنگام انجام معاملات و ثبت نام برای خدمات، اطلاعات شخصی را تحویل می‌دهند. روش تجارت غیراخلاقی با تأمین اطلاعاتی که می‌تواند با زیر پا گذاشتن راز داری، ناشناس بودن و تنهائی منجر گردد. تجار باید از حریم شخصی مشتریان خود محافظت کنند. اطلاعات کارت اعتباری، شماره کد ملی، شماره تلفن‌ها، نام اجداد، آدرس‌ها و تلفن‌ها که به‌طور رایگان از طریق اینترنت جمع‌آوری و به اشتراک گذاشته می‌شود می‌تواند منجر به از بین رفتن حریم خصوصی شود.
بسیاری از قوانین حقوقی و مقررات حاکم بر حفاظت از اطلاعات شخصی، از جمله قوانین حفاظت از حریم خصوصی اطلاعات در اکثر کشورها، با هدف اجرای اصل برائت و حفاظت از حقوق شخصی افراد به وجود آمده‌اند. این قوانین اغلب مقرراتی را تعیین می‌کنند که سازمان‌ها و افراد باید به آنها پایبند باشند تا اطلاعات شخصی افراد مورد حفاظت قرار گیرد.
اقتصاد اطلاعات شخصی با استفاده از اطلاعات شخصی همه افراد به طور مستقیم یا غیرمستقیم شکل می‌گیرد.