( آمه ) آمه. [ م َ / م ِ ] ( اِ ) ظرف که در آن سیاهی کنند نوشتن را. دوات. دویت. خوالستان. خوالسته. مِحْبَره. سیاهی دان : ای ترا تنبک آمه نی خامه لوح تعلیم تخته نرد است.طرطری.|| اَمنه ، به معنی پشته هیزم و شاید یکی از دو کلمه آمنه و آمه بدین معنی ، مصحف دیگری باشد. آمه. [ آم ْ م َ ] ( ع ص ) شکستگی سر که میان او و میان دماغ پوستکی تُنُک ماند. ( السامی فی الاسامی ). مأمومه. آمه. [ م َ ] ( ع اِ ) فراخی سال. || باران. || آنچه می برند از ناف کودک یا خرقه ای که کودک را درآن پیچند. || آنچه برمی آید با کودک زمان زادن. || عیب. نقصان. || ذلت. امه. [ اَم ْه ْ ] ( ع مص ) پیمان کردن. ( از شرح قاموس ). عهد کردن و پیمان نمودن. ( از منتهی الارب ). امه الرجل امهاً ( از باب نصر )؛ عهد کرد و پیمان نمود آن مرد. ( ناظم الاطباء ). || اُمِه َ الرجل ( بطور مجهول )؛بی عقل گردید آن مرد. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ). امه. [ اَ م َه ْ ] ( ع مص ) فراموش کردن. ( از منتهی الارب ) ( از شرح قاموس ) ( از ناظم الاطباء ). || ( حامص ) فراموشی. و از آنست در قرأت بعض مردم :و اذکر بعد امه. ( از منتهی الارب ) ( از ناظم الاطباء ) . || اقرار دادن و اعتراف کردن. ( از شرح فارسی قاموس ). اقرار کردن. ( از منتهی الارب ) ( از ناظم الاطباء ). || ( حامص ) اقرار و اعتراف. ( ناظم الاطباء ). || امهت الغنم امهاً و امیهةً؛آبله برآورد گوسفند. ( از منتهی الارب ). اُمهت ( بطور مجهول )؛ آبله برآورد. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ). امه. [ اُ م ِ ] ( اِخ ) ازشخصیتهای داستان معروف ادیسه است ، و خدمتگزار باوفا و سرپرست دسته های اولیس بود. رجوع به لاروس شود.
( آمه ) دوات، ظرفی که در آن مرکب بریزند. کنیز، کنیزک.
معنی کلمه آمه در فرهنگ فارسی
( آمه ) ( اسم ) ظرفی که در آن مرکب ریزند برای نوشتن دوات . کنیز، کنیزک، امائ و اموات جمع ( اسم ) ۱ - پیرئان پس روان. ۲ - گروه جمع : امم امتان یا امت مرحوم گروه پیروان رحم شده مسلمانان . نام چند تن از زنان صحابی است
معنی کلمه آمه در دانشنامه عمومی
امه (بلژیک). شهر امه ( به فرانسوی: Amay ) در شهرستان اویی در استان لیئژ در منطقه فدرال والوون در کشور بلژیک واقع شده است.
معنی کلمه آمه در دانشنامه اسلامی
[ویکی فقه] آمه. آمّه یا مأمومه به نوعى جراحت در سر اطلاق می شود. آمّه زخمى است که استخوان سر را شکافته و به پرده مغز رسیده است. احکام آمّه در فقه از آمّه در باب قصاص و دیات بحث شده است. ← دیه فردی که بر سرش آمّه وارد شده ۱. ↑ جواهر الکلام ج۴۳، ص۳۳۴-۳۳۷. ... [ویکی الکتاب] معنی أُمَّةً: گروهی از مردم(که بواسطه دین واحد یا مکان و زمان واحد گرد هم باشند و قصد و هدف مشترکی داشته باشند) - دین (در عبارت "بل قالوا انا وجدنا اباءنا علی امة و انا علی آثارهم مهتدون "کلمه امت به معنای طریقهای است که مقصود آدمی باشد چون ماده أم ، یؤم به معنای... معنی أُمُّهُ: مادرش معنی أَمَةٌ: کنیز معنی یَأْخُذُوهُ: که او را بگیرند (در عبارت"وَهَمَّتْ کُلُّ أُمَّةٍ بِرَسُولِهِمْ لِیَأْخُذُوهُ ") معنی مَعْذِرَةً: ازجهت انجام تکلیف - به جهت حجت وعذر (آیه ی "وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً ﭐللَّهُ مُهْلِکُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَاباً شَدِیداً قَالُواْ مَعْذِرَةً إِلَیٰ رَبِّکُمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ " یعنی گروهی از بنیاسرائیل [که... معنی یَعْدِلُونَ: معادل و همتا می گیرند - به عدالت حکم می کنند - عدول می کنند - منحرف می شوند (کلمه عدل به معنای حد وسط در بین افراط و تفریط است . عبارت "مِمَّنْ خَلَقْنَا أُمَّةٌ یَهْدُونَ بِـﭑلْحَقِّ وَبِهِ یَعْدِلُونَ " یعنی : از آنان که آفریدیم گروهی هستند که مردم... ریشه کلمه: امم (۱۲۴ بار)ه (۳۵۷۶ بار)
معنی کلمه آمه در ویکی واژه
(قدیم): دوات، جای دوات. خامهات که عنبربیز است و آمهات عبیرآمیز. «قائممقامفراهانی» (توهینآمیز): آمه ممکن است در زبان معیار باستان به صورت آم - مِه تلفظ میشده؛ که معنی کلی از آن، کنایه از مهبل کسانِ مؤنثِ مخاطب بوده است. نَنَهین آمِّه.
جملاتی از کاربرد کلمه آمه
الکساندر همیلتون بولاک پسر سارا دیویس و روفاس بولاک در ۲ مارس، ۱۸۱۶ در شهر رویالستون ماساچوست بهدنیا آمد. پدر او بازرگان و دهقان بود که یک آسیاب کوچک نیز داشت و در امور سیاسی محلی فعال بود. او قبل از رفتن به آکادمی لستر در مدارس محلی شرکت کرد. بولاک در سال ۱۸۳۶ از کالج آمهرست و در ۱۸۴۰ از مدرسهٔ حقوق هاروارد فارغ شد. سپس به دادگاه ماساچوست پذیرفته شد و به شرکت حقوقی اموری واشبورن در ووستر پیوست. با این حال از حقوق کنارهگیری نموده در کاروبار بیمه به عنوان نماینده مشغول شد. او در نهایت به شرکت ایالتی تضمین زندگی مشترک که جان دیویس اولین رئیس آن بود، پیوست.
هزار افسوس و صدهزار دریغ که مرا چونان که بایست دستی در انشاء نثر و انشاء نظم تازی نیست، که آن همه عبارت پردازی را روده درازی و اسب تازی کنم. ماشاالله خامة ات که عنبر بیز است و آمه ات عبیرآمیز و نامة را عطرآمیز میکنی بازار خویش و آتش ما تیز میکنی. کیست که با مایة درویشی با آن قافیه اندیش ها، لاف بیشی و پیش زند؟
ادوین گنتزلر استاد برجسته ادبیات تطبیقی و مدیر سابق مرکز ترجمه در دانشگاه ماساچوست آمهرست است.
آلبرت دوم در سال ۱۹۷۶ دبیرستان را به پایان رسانید. در سال ۱۹۸۱ مدرک لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی از کالج آمهرست بوستون دریافت نمود. او پس از پایان دوره مقدماتی سربازی به عنوان دانشجوی دانشکده افسری به خدمت آکادمی علوم دریایی ارتش فرانسه درآمد. پس از پایان تحصیلات نظامی در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۶ به درجه سرهنگی نائل آمد. او در ۱۸ اوت ۱۹۸۸ از طرف دولت فرانسه به منظور تحکیم وحدت سیاسی و دوستانه بین دو کشور، به فرماندهی سپاه ذخیره نیروی دریایی فرانسه منصوب گشت.
به امداد آمه به نامه ز خامه رقمکردم این چامهٔ نغز راتب
ادرسون در ترکیب موقت برزیل برای کوپا آمه ریکا سنتناریو نامگذاری شد، اما به دلیل مصدومیت از ترکیب نهایی حذف شد. اولین بازی او برای تیم ملی در پیروزی 3-0 مقابل شیلی در مقدماتی جام جهانی 2018 در اکتبر 2017 بود. در می 2018، او در فهرست نهایی 23 نفره تیته برای جام جهانی روسیه قرار گرفت.
براون در سال ۱۸۴۸ وارد کالج آمهرست شد و از همان ابتدا تلاش کرد تا در سال دوم تحصیلش، به دانشگاه هاروارد راه یابد. وی در زمان تحصیلاتش در دانشگاه هاروارد، از طریق نوازندگی ارگ درآمد کسب کرد و با دلی ناخواسته چند ماه تابستان را به عنوان معلم روستا تدریس نمود. او با هوراتیو الجر-همکلاسیاش در هاروارد- آشنا شد و افرایم ویتمن گرونی (که بعدها استاد فلسفه، تاریخ و رئیس دانشکدهٔ هاروارد شد) را به عنوان نزدیکترین دوست دانشگاهی خود برشمرد.
آنتونیو پریرا داسیلوا ، (زاده ۲۵ مه ۱۹۵۷) یک داور بازنشسته فوتبال اهل برزیل است. او مسابقات فوتبال را در بازیهای المپیک تابستانی ۱۹۹۶ در آتلانتا، ایالات متحده و کوپا آمهریکا ۱۹۹۷ قضاوت کردهاست.
نوک کلک فرخی در آمهٔ خون شد شناور تا که طوفانی نماید، این محیط بیکران را
چه نامه قطعه و چامه به سعی خامه و آمه بطی دفتر و نامه نهفته فکرت والا
آکاتسوکی (به ژاپنی: 暁، سحرگاه، طلوع) گروهی از نینجاهای درجه بالا بودند بنیانگذار آن یتیمهای آمه (یاهیکو، ناگاتو و کونان) بودند. این گروه در ابتدای شکلگیری به دنبال ایجاد صلح از طریق مذاکره و دفاع از مردم بود. با مرگ یاهیکو، اوبیتو اوچیها با فریب ناگاتو رهبری گروه را پنهانی به دست گرفت و با گردآوری نینجاهای قوی فراری از دهکدههای مختلف آکاتسوکی را به گروهی مزدور تبدیل کرد که در قبل کم هر مأموریتی را انجام میدادند. این گروه با گذشت زمان به هدف زنده کردن ده
«و کانت فی الفرس «آمه یهدون بالحق و به یعدلون» حکماء فضلاء غیر مشبه بالمجوس قد احیینا حکمتهم النوریه الشریفه … فی الکتاب المسمی بحکمه الاشراق و ما سبقت الی مثله» یعنی: «در پارس(ایران) گروهی بودند که به حق هدایت میکردند و به آن عدالت میورزیدند؛ حکیمان و دانشورانی بیشباهت به مغان. ما در کتاب حکمه الاشراق خود حکمت نوریه آنها را احیا کردیم و هیچکس همانند من چنین کاری را نکردهاست.»
رزنیک تا سال ۲۰۱۳ میلادی به تدریس سیمینارهای دوره لیسانس و درسهای کارشناسی ارشد و هدایت پایاننامه تحقیقاتی در اقتصاد در دانشگاه آمهرست ماساچوست ادامه داد. او جوایز متعهدد تدریس بهدستآورد و کلاسهایی را در نظریهٔ اقتصاد، توسعه اقتصاد و تاریخ اقتصاد تدریس کرد. رزنیک علایق ابتدائی تحقیقاتی خود را به عنوان نظریهٔ مارکسیستی و تاریخ و توسعه اقتصادی فهرست کرد.
این مؤسسهٔ آموزشی در سال ۱۹۲۶ میلادی و با نام مدرسهٔ خوانندگی وبر داگلاس شروع به کار نمود و برپاکنندگان آن، «والتر جانستون داگلاس» و «آمهرست وبر» نام داشتند. الهامبخش برپایی این مؤسسه، یک مدرسهٔ عالی خوانندگی در پاریس بود که در سال ۱۹۰۶ تأسیس شده بود. بخش آموزشهای تئاتر و درام این مرکز از سال ۱۹۳۲ آغاز بهکار نمود و نامش را «مدرسه عالی هنرهای نمایشی و خوانندگی وبر داگلاس» تغییر دادند. محل این مدرسهٔ عالی در شمارهٔ ۳۰ خیابان کلیرویل واقع در کنزینگتون جنوبی بود.