آلت تناسل

معنی کلمه آلت تناسل در ویکی واژه

آلت‌تناسلی
اندام تناسلی، عضوی از بدن که با آن عمل تولید مثل انجام می‌گیرد.

جملاتی از کاربرد کلمه آلت تناسل

مردان می توانند اشکال مختلفی از رابطه جنسی دهانی مانند قضیب‌لیسی،مقعدلیسی و خایه لیسی(مرد می تواند مکرراً کیسه بیضه خود را مانند فروکردن چای کیسه‌ای در جام در دهان شریک خود فرو ببرد و بیرون بیاورد.) را تجربه کنند.حالت ۶۹ باعث می شود که دستگاه تناسلی یا مقعد مردان به طور همزمان تحریک شود.(یک نفر می تواند مقعدلیسی را انجام دهد و نفر دیگر لیسیدن آلت تناسلی فرد دیگر را انجام دهد.)
برای جانوران وحشی می‌توان به بریدن دم در روباه‌ها، بریدن دست و پای پلنگ، بریدن آلت تناسلی کفتار، به دار آویختن برخی جانوران، کتک زدن برخی جانوران یا حتی سوزاندن برخی جانوران اشاره کرد.
مرد و شکل بالغ نشده آن یعنی پسر، بیضه و آلت تناسلی دارند و وقتی پسر بالغ می‌شود به مرد تبدیل شده و توانایی باروری جنسی دارد و آلت و بیضه‌های آن رشد می‌کنند.
در آلت تناسلی مردانه، نواحی حساسی وجود دارند که تحریک آن‌ها باعث تحریک جنسی فرد و راست شدن آلت می‌شود. در اوج لذت جنسی، مَنی حاوی اسپرم، از بیضه، ترشح شده و از آلت، خارج می‌شود. در صورت ریخته شدن منی در واژن، ممکن است تخمک زن با اسپرم‌های مرد ترکیب شده و زن، باردار شود.
ضربه‌های نافذ و صریح در مجموع تقریباً ۹۰ درصد از صدمات آلت تناسلی در صدمات غیرنظامی (هر کدام ۴۵ درصد) را تشکیل می‌دهند و ۱۰ درصد باقیمانده را سوختگی و سایر حوادث تشکیل می‌دهند.
دخول محافظت نشده آلت تناسلی به مقعد بیشتر در معرض خطر انتقال بیماری‌های مقاربتی است؛ چرا که بافت ماهیچه مقعد ظریف است و به راحتی دچار پارگی می‌شود که می‌تواند شرایط را برای ورود عوامل بیماری‌زا آماده نماید. تمرکز فراوان گلبول‌های سفید خون اطراف مقعد، همراه با خطر پارگی و عملکرد رودهٔ بزرگ در جذب مایع، باعث احتمال بیشتر بیماری‌های مقاربتی در رابطهٔ جنسی مقعدی است. گرچه استفاده از کاندوم باعث کاهش خطر انتقال بیماری‌های مقاربتی است، با این حال کاندوم ممکن است در طول رابطهٔ جنسی مقعدی پاره شود. در رابطهٔ جنسی مقعدی نسبت به دیگر اعمال جنسی، به‌دلیل اصطکاک ناشی از تنگی عضلات مقعد، پارگی کاندوم بیشتر رخ می‌دهد.
اگر هر یک از طرفین دارای مشکلات کمر یا برخی از بیماری‌های دیگر باشد، سبک سگی ممکن است یک پوزیشن جنسی ترجیحی باشد. در حین استایل سگی، کیسه بیضه گاهی اصطکاک به کلیتوریس ایجاد می‌کند، بنابراین احتمالاً باعث ایجاد ارگاسم یا تحریک جنسی در زن می‌شود. برای برخی از زنان، رابطه جنسی به سبک سگی به تحریک ناحیه ای که ممکن است «نقطه جی» نامیده می‌شود کمک می‌کند. با این حال، این وضعیت ممکن است فقط حداقل تحریک کلیتوریس را ارائه دهد؛ بنابراین برخی از زنان ممکن است برای رسیدن به ارگاسم نیاز به تحریک دستی داشته باشند. با این حال، برخی از مردان ممکن است بتوانند کلیتوریس را به ترتیب با آلت تناسلی و کیسه بیضه در طول رابطه جنسی به سبک سگی تحریک کنند.
گفت: به حکم اعتقادی که بنده را در اخلاص محبت و صفای مودت تست، به نظر احترام در لطف اندام تو می نگرد و این لطافت اعضا و نظافت هیات و تناسب اجزا و طراوت بشره می بیند و به سبب آنکه آلت تناسل و توالد تو که شعبه شجره انسانی و دوحه ثمره حیوانی است بغایت خرد و ناپیداست و این معنی در کمال احوال رجال، سبب نقصان فحول و فقدان اصول شمارند، بدین سبب رقت و شفقت بر من غالب گشت خصوصا که ایام زفاف نزدیک آمده است و هم اکنون ماه و مشتری درین عروسی، جلوه طاووسی سازند و اعدا و اولیا درین زفاف از مسرت دل انصاف جویند و خلق عالم به نظاره این سور و موسم این سرور، حاضر گردند و زبان دور گردون، این غزل در اوتار ارغنون افکند.
مدیریت پنیس فرورفته بزرگسالان بر اساس کیفیت و کمیت سلامت آلت تناسلی، کیسه بیضه و پوست شکم بسیار متفاوت است. علاوه بر این، علت آلت پنهان نقش زیادی در درمان و ترمیم جراحی دارد. به‌طور کلی، ترمیم آلت تناسلی دفن شده شامل وادفن کردن پنیس (بیرون آوردن)، برداشتن هر گونه بافت بیمار یا اضافی، چسباندن بافت به سمت پایین برای اصلاح زاویه پنوپوبیک (پنیس و پوبیس)، و پوشش با فلپ‌های پوستی موضعی یا پیوندهای پوستی است.
اسفنج پرینه از بافت نعوظی تشکیل شده‌است. در طول برانگیختگی جنسی، با فشار خون یک سوم بیرونی واژن همراه با پیازهای دهلیزی و اسفنج مجرای ادرار متورم می‌شود و در نتیجه واژن را سفت می‌کند و در صورت آمیزش، تحریک واژن و آلت تناسلی را افزایش می‌دهد.
به عارضهٔ تشکیل شدن پلاک یا تودهٔ سخت روی آلت تناسلی، بیماری پیرونی گفته می‌شود. پلاک معمولاً بالا یا گاهی پایین آلت، به صورت لایه‌های حاوی بافت نعوظی تشکیل می‌شود. ورم و التهاب موضعی، غالباً از علائم اولیهٔ تشکیل پلاک است که به‌مرور زمان تبدیل به توده‌ای سخت می‌شود. پلاک سخت‌شده، انعطاف‌پذیری را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود آلت هنگام خم شدن حین نعوظ درد بگیرد و دچار فشار شود. بیماری پیرونی، ناراحتی و اضطراب بیمار را نیز در پی دارد و میل جنسی و توانایی جنسی مرد را هنگام نزدیکی کاهش می‌دهد.