از کار افتادن

از کار افتادن

معنی کلمه از کار افتادن در فرهنگ معین

( ~. اُ دَ ) (مص ل . ) ۱ - خراب شدن . ۲ - کارآیی را از دست دادن ، فلج شدن .

معنی کلمه از کار افتادن در فرهنگستان زبان و ادب

{crash} [رایانه و فنّاوری اطلاعات، مهندسی مخابرات] خراب شدن تجهیزات سخت افزاری یا به وجود آمدن مشکل نرم افزاری که باعث توقف کامل فعالیت سامانه می شود

معنی کلمه از کار افتادن در دانشنامه عمومی

ازکار افتادن یا کِرَش کردن ( به انگلیسی: Crash ) در علوم رایانه به حالتی گفته می شود که در آن با بروز مشکلی در تجهیزات سخت افزاری یا نرم افزاری ( اعم از نرم افزار کاربردی یا سیستم عامل ) ، بخشی از سامانه به کلی از کار می افتد. در اغلب موارد برنامه ای که ازکار می افتد به نظر گیر کرده است و تا زمانی که یکی از سرویس های گزارش ازکارافتادگی موضوع را مستندسازی کند برنامه در این حالت باقی می ماند. اگر برنامهٔ ازکارافتاده بخش مهمی از هستهٔ سیستم عامل باشد، کل رایانه ممکن است ازکار بیفتند. تفاوت این حالت با گیرکردن در این است که در گیرکردن سیستم عامل بدون پاسخ مشخصی به ورودی ها به کار خود ادامه می دهد.

معنی کلمه از کار افتادن در دانشنامه آزاد فارسی

از کار افتادن (crash)
از کار افتادن ناگهانی رایانه. crash معمولاً برای بیان توقف فعالیت یک فایل یا دیسک گردان به کار می رود. از کار افتادن یک برنامه منجر به از دست رفتن تمام داده های ذخیره نشده می شود و می تواند موجب ناپایداری در سیستم عامل شود تا حدی که کاربر مجبور شود رایانه را مجدداً راه اندازی کند. crashشدن یک دیسک گردان که گاهی به آن disk crash می گویند، منجر به از کار افتادن آن می شود و می تواند منجر به از دست رفتن داده ها نیز بشود.

معنی کلمه از کار افتادن در ویکی واژه

خراب شدن.
کارآیی را از دست دادن، فلج شدن.

جملاتی از کاربرد کلمه از کار افتادن

چون وزیر و پیل و رخ از کار افتادند و شاه ماند بی‌اصحاب با یک زخم کاری می‌کشند
پیچیدگی‌های موجود در این دستگاه‌ها را اصطلاحاً پیچیدگی‌های کاهش‌ناپذیر می‌نامند. طرفداران نظریه آفرینش هوشمند معتقدند که دستگاه‌های دارای پیچیدگی‌های تجزیه ناپذیر، نمی‌توانند از تکامل تدریجی و انتخاب طبیعی به وجود آمده باشند چرا که هر تغییر جزئی در آن‌ها به قیمت از کار افتادنشان تمام می‌شود.
چندین موتور رپتور در طول پرواز از کار افتادند. در حدود ۲۷ ثانیه پس از پرواز، اسپیس‌اکس ارتباط خود را با موتور دیگری به دلیل «نوعی رویداد پر انرژی» از دست داد. اسپیس‌اکس در پخش اینترنتی خود نشان می‌دهد که تعدادی از موتورها به درستی کار نمی‌کنند یا خاموش هستند.
مورد استفاده آینه‌ها در اینترنت ایجاد نمودن منابع متعدد برای داده‌های یکسان است. آینه‌ها امکان دسترسی همیشگی و قابل اطمینان کاربران را به وبگاه‌هایی با حجم درخواست و بارگذاری بالا، فراهم می‌کنند. در این صورت در هنگام از کار افتادن یک سرویس دهنده به دلیل ترافیک بالا، نسخه پشتیبان دیگری قادر به سرویس دهی خواهد بود.
گفته شده‌است که انفجار کوچکی که در حوالی ۳۰ ثانیه پس از پرتاب قابل مشاهده است، از کار افتادن یک واحد برق هیدرولیک بوده‌است، اما این موضوع هنوز تأیید نشده‌است.
قبل از اجرا، ابتدا یک برنامه باید نوشته شود. این کار به‌طور کلی در کد منبع انجام می‌شود، که سپس در مدت زمان کامپایل (و پیوند استاتیکی در زمان پیوند) به یک فایل اجرایی ترجمه می‌شود. سپس این فایل اجرایی اغلب توسط یک سیستم عامل فراخوانی می‌شود که برنامه را در حافظه بارگذاری می‌کند (زمان بار)، احتمالاً پیونددهنده پویا (داینامیک) را انجام می‌دهد و سپس با انتقال کنترل به نقطه ابتدایی برنامه، اجرای آن را شروع می‌کند. تمام این مراحل بستگی به رابط دودویی نرم‌افزار سیستم عامل دارد. در این مرحله اجرا شروع می‌شود و برنامه وارد مرحلهٔ زمان اجرا می‌شود. سپس برنامه تا زمانی که تمام شود، اجرا می‌گردد؛ چه به‌طور طبیعی خاتمه یابد و چه از کار افتد (از کار افتادن).
اغلب به عنوان معیاری از قابلیت اطمینان یا ثبات سیستم عامل رایانه استفاده می‌شود، به این ترتیب، این زمان نشانگر زمانی است که یک کامپیوتر بدون از کار افتادن بدون مراقبت می‌تواند باقی بماند، یا نیاز به راه اندازی مجدد برای اهداف اداری یا تعمیر و نگهداری داشته باشد.
حادثه‌ای در آزمایشگاه فیزیک دانشگاه گوتینگن اتفاق افتاد. یک ابزار اندازه‌گیری گران‌قیمتی، بدون هیچ دلیل آشکاری ناگهان از کار افتاد، با این‌که پائولی در حقیقت غایب بود. جیمز فرانک، رئیس موسسه این حادثه را در نامه‌ای به همکارش پائولی در زوریخ گزارش داد، در حالی‌که به مزاح برای او نوشت که حداقل این‌بار او بی‌گناه بوده‌است. اگرچه بعد مشخص شد که پائولی در سفرش با قطار به مقصد کوپنهاگ در همان زمان از کار افتادن دستگاه قطارش را در ایستگاه گوتینگن عوض کرده‌است. این اتفاق در کتاب جورج گاموف سی سالی که فیزیک را تکان داد، آمده است. در این کتاب ضمنا ادعا شده که هر چه یک فیزیکدان نظری بااستعدادتر باشد، اثرش قوی‌تر است.
یکی از عوامل تاثیر گذار بر خاصیت الاستیسیته دما است، معمولا در صنعت از مواد الاستیسیته در دستگاه هایی در مجاورت دما و حرارت بالا قرار می‌گیرند، باید از موادی استفاده کرد که در دمای اتاق دارای خاصیت الاستیسیته کمی هستند تا از آسیب و از کار افتادن دستگاه جلو گیری کرد.
احمد کاظمی در ۱۹ دی سال ۱۳۸۴ در سانحه هوایی سقوط هواپیمای داسو فالکون ۲۰ در نزدیکی ارومیه کشته شد. به گفته رحیم صفوی، فرمانده وقت سپاه پاسداران، در نشست خبری ۱۹ دی ۱۳۸۴ علت سقوط هواپیما، از کار افتادن دو موتور آن اعلام گردید. وی بنا به وصیتش در جوار حسین خرازی و رضا حبیب‌اللهی، در گلستان شهدای اصفهان دفن گردید.سنگ بنای یادبودی از احمد کاظمی در قطعه ۲۹ بهشت زهرای تهران وجود دارد.