اسپزیا

معنی کلمه اسپزیا در لغت نامه دهخدا

اسپزیا. [ اِ پ ِ ] ( اِخ ) رجوع به اسپدزیا شود.

جملاتی از کاربرد کلمه اسپزیا

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال سارایوو، چزنا و اسپزیا کالچو اشاره کرد. وی سابقه ۲۷ بازی برای تیم ملی فوتبال یوگسلاوی در کارنامه دارد.
بنونتو (در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰) و کروتونه (در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰) دو تیمی بودند که به طور مستقیم و هر دو پس از دو سال غیبت، از سری بی صعود کردند. در ۲۰ اوت ۲۰۲۰، اسپتزیا در بازی پلی‌آف سری بی پیروز شد تا برای اولین بار به سری آ صعود کند؛ اسپزیا شصت و ششمین تیمی است که حضور در دسته برتر فوتبال ایتالیا را تجربه می‌کند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال باری، باشگاه فوتبال ویرتوس لانچانو، اسپزیا کالچو، باشگاه فوتبال آسکولی و باشگاه فوتبال آنکونا اشاره کرد.
همچنین در ۳۱ اوت ۲۰۲۱ او به صورت قرضی به مدت یک فصل نیز به اسپزیا پیوست.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به فیورنتینا، اسپزیا کالچو، یوونتوس، سمپدوریا، ناپولی، لاتزیو، پیاچنزا و کالیاری اشاره کرد.
او در تیم اسپزیا بازی می‌کند. از تیم‌های سابق او می‌توان به پارما، میلان و فیورنتینا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به سانتاکروز، کروزیرو، ناسیونال، کالیاری، ورونا، اسپزیا، اسپزیا و باری اشاره کرد.
بنا بر روایات، سنت ونریوس (در ایتالیایی سن ونریو)، قدیس نگهبان خلیج لا اسپزیا در جزیرهٔ تینو گوشه‌نشینی اختیار کرده و به‌عبادت مشغول بود. او سپس به مقام راهب بزرگ رسید و تا پایان عمرش در ۶۳۰ در این جزیره ماند. روز جشن سن ونریو تاریخ ۱۳ سپتامبر است و این روز هرساله در این جزیره جشن گرفته می‌شود. همچنین این گمان وجود دارد که محرابی در محل مرگ ونریو ساخته شد تا جسدش را در آن بگذارند و این محراب کوچک در سدهٔ یازدهم توسعه یافته و به کلیسایی بدل گردید. بقایای این کلیسا را امروزه می‌توان در کرانه‌های شمالی جزیرهٔ تینو دید.
در ۳۱ اوت، بارسلونا با لایپزیگ برای انتقال ایلاکس موریبا به مبلغ ۱۶ میلیون یورو با ۶ میلیون یورو به صورت متغیر به توافق رسید؛ با اسپزیا برای انتقال قرضی ری مانای به مبلغ ۳۰۰٬۰۰۰ یورو با بند خرید ۲٫۷ میلیون یورویی در پایان فصل به توافق رسید. با تاتنهام برای انتقال امرسون به مبلغ ۲۵ یورو به توافق رسید. و با اتلتیکو مادرید برای انتقال قرضی آنتوان گریزمان به مبلغ ۱۰ میلیون یورو با بند خرید اجباری ۴۰ میلیون یورو به توافق رسید. بارسا همچنین اعلام کرد که لوک دی یونگ را از سویا به صورت قرضی و طولانی مدت با بند خرید به خدمت گرفته‌است.