بارسا
معنی کلمه بارسا در لغت نامه دهخدا

بارسا

معنی کلمه بارسا در لغت نامه دهخدا

بارسا. ( اِ ) کاری که از روی شتاب کرده شود. ( ناظم الاطباء ). || آغاز کاری. ( دِمزن ). شروع در کار. ( ناظم الاطباء ). بمعنی اول کار است. ( شعوری ج 1 ورق 150 ). اول کار. ( دِمزن ).

معنی کلمه بارسا در دانشنامه عمومی

بارسا (گوئیباره). بارسا شهری در شهرستان گوئیباره در استان بام در بورکینافاسوی شمالی است و جمعیت آن ۵۶۳ نفر است.
بارسا (کومونه). بارسا ( کومونه ) ( به ایتالیایی: Baressa ) یک کومونه در ایتالیا است که در استان اریستانو واقع شده است.
بارسا ۱۲٫۶ کیلومترمربع مساحت و ۷۴۶ نفر جمعیت دارد و ۱۶۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه بارسا در دانشنامه عمومی

جملاتی از کاربرد کلمه بارسا

الزلزولی در ۳۱ اوت ۲۰۲۱ به بارسلونا بی منتقل شد. او اولین بازی حرفه ای خود را با بارسلونا در تساوی ۱–۱ لالیگا مقابل آلاوز در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱ انجام داد و در دقیقه ۸۰ به عنوان یار تعویضی به میدان رفت؛ بنابراین ازازولی به اولین بازیکن مراکشی الاصل تبدیل شد که برای تیم اصلی بارسا به میدان رفت. او اولین گل خود را برای بارسلونا مقابل اوساسونا در تساوی ۲–۲ به ثمر رساند.
گفت: گوز اوستا گیلرام باشیننگ باشینگ اگر بارسا تامور تاشیننگ
این شهر توسط یکی از فرمانروایان پادشاهی بطلمیوسی، احتمالاً بطلمیوس سوم اورژتس (۲۴۶–۲۲۱ قبل از میلاد) تأسیس شد و به نام آن نامگذاری شد. این شهر بر روی یک سکونتگاه کوچک یونانی با نامی ناشناخته ساخته شده‌بود که آن هم خود در اواخر قرن هفتم قبل از میلاد به وجود آمده بود و بندری برای شهر بارسا در ۲۴ کیلومتر (۱۵ مایل) آن بود. اما بطلمیوس به شهری تبدیل شد که ۲۸۰ هکتار را در داخل دیوارهای خود محصور کرد. بطلمیوس احتمالاً محل سکونت فرماندار بطلمیوسی منطقه بوده‌است، اما علیرغم وسعت زیاد، جمعیت آن با سیرنه، که تحت حاکمیت رومیان و پایتخت آن منطقه بود، قابل قیاس نبود.
میلان ۷بار، بارسا ۴ بار، آژاکس ۴بار و سلتیک ۱بار قهرمانی در لیگ قهرمانان/جام باشگاه‌های اروپا را در کارنامه خود ثبت کرده بودند. در روز پایانی میلان در ورزشگاه خانگی با آژاکس مساوی کرد و به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که آژاکس در صورت کسب پیروزی به جای میلان راهی مرحله حذفی می‌شد.
در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فصل ۱۵–۲۰۱۴، لیونل مسی و نیمار بازیکنان کلیدی بارسا در پیروزی ۵–۳ برابر بایرن بودند پیروزی ۳–۰ در نیوکمپ و سپس شکست ۳–۲ در آلیانز آرنا بارسلونا را راهی فینال آن فصل از رقابت‌ها کرد. سرمربی وقت بایرن در آن بازی پپ گواردیولا بود که پیش از این، در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ از جمله بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۰۹–۲۰۰۸ مقابل بایرن برای بارسلونا سرمربیگری کرده بود.
در ۲۱ دسامبر، بارسلونا با سویا در رامون سانچز پیزخوان به تساوی ۱–۱ رسید، با گل آغازین پاپو گومز برای لوس روژیبلانکوس و آرائوخو برای بارسا که در لحظات پایانی نیمه اول بازی را به تساوی کشاندند.
دلوفئو فوتبال را در زادگاه خود و در آکادمی بارسلونا آغاز کرد، وی اولین بار و در هنگامی که تنها ۱۷ سال سن داشت، وارد تیم بزرگسالان شد. این بازیکن اسپانیایی پیش از پیوستن به اورتون در سال ۲۰۱۵، به طور قرضی برای تافی‌ها و سویا به میدان رفت. گذراندن یک دورهٔ موفق قرضی در سری آ و برای آث میلان، مدیران بارسا را مجاب کرد تا در ژوئن ۲۰۱۷ او را به نیوکمپ برگردانند. اما فوتبالیست پرورش یافته در لاماسیا، هنگامی که به خانه برگشت، نتوانست اعتماد مربی و مسئولان وقت باشگاه را جلب و جایی در ترکیب اصلی پیدا کند. سرانجام در پی نیمکت نشینی های پیاپی و نرسیدن بازی به مهاجم کاتالان، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ با انتقالی قرضی، به واتفورد ملحق شد و در اواخر همان سال نیز با باشگاه مذکور انگلیسی قرارداد امضا کرد.
در ۱۴ اوت، فصل ۲۰–۲۰۱۹ برای بارسلونا پس از باخت ۸–۲ مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید. توماس مولر و فیلیپه کوتینیو، بازیکن قرضی بارسا، دو گل زدند، در حالی که ایوان پریشیچ ، سرژ گنابری ، یزوا کیمیش و روبرت لواندوفسکی هر کدام یک گل به ثمر رساندند. داوید آلابا یک گل‌به‌خودی برای بلوگرانا به‌ثمر رساند و سوارز نیز گلزنی کرد. این باخت بزرگترین شکست تاریخ بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا بود.
گر شبوة کمال بپرسد کسی زانو گوسوفی ایست و رند ولی بارسا نماست
در ۲۷ اکتبر، بارسلونا دوباره شکست خورد، این بار توسط رایو وایکانو ۱–۰ خارج از خانه، با گل پیروزی بخش رادامل فالکائو در نیمه اول بازی. این اولین پیروزی رایو در لیگ بر بارسا در ۱۹ سال بود.
وی در ۳۰ ژوئیه ۱۹۳۰ و به دنبال پاره از مشکلات شخصی و ناامیدی از تیمی که تاسیس کرده بود، با خودکشی به زندگی خود پایان داد. در سال‌های اخیر چند تیم اسپانیایی مانند بارسا به احترام وی جامی را با نام این شخص برگزار می‌کنند.
باکرو در سال ۱۹۸۸ به بارسلونا پیوست موقعی که بازیکنانی همچون تکسیکی بگیریستین، لوییز لوپز رکارته و خوان سالیناس از اتلتیکو مادرید به بارسا آمده‌بودند که همچنین آن‌ها سابقه بازی در اتلتیک بیلبائو را هم داشتند. دو سال بعد بازیکن دیگری از سوسیداد نیز به نام آندونی گویکوئتسکا به بارسلونا ملحق شد. وی در بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۷ برای بارسلونا بازی کرد و توانست در همان چهار سال اول حضورش ۴۷ گل به ثمر برساند. او در ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶ بعد از برد ۶ بر ۱ بارسا مقابل وایادولید اعلام بازنشستگی کرد اما بعد از مدتی به مکزیک رفت و برای تیم وراکروز بازی کرد؛ این در حالی بود که او از تیم‌های میدلزبورو و نورویچ سیتی نیز پیشنهاد داشت.