الاف

معنی کلمه الاف در لغت نامه دهخدا

( آلاف ) آلاف. ( ع اِ ) ج ِ اَلْف. هزاران. || ( ص ، اِ ) ج ِ اِلْف.
الاف. [ اِ ] ( ع مص ) الف ( دوستی دادن ) کسی را به مکانی یا به کسی. ( منتهی الارب ). موءالفت.
الاف. [ اُل ْ لا ] ( ع ص ، اِ ) ج ِ آلف. ( منتهی الارب ).

معنی کلمه الاف در فرهنگ معین

( آلاف ) [ ع . ] ( اِ. ) جِ الف ، هزارها، هزاران .

معنی کلمه الاف در فرهنگ عمید

( آلاف ) = اَلْف

معنی کلمه الاف در فرهنگ فارسی

( آلاف ) جمع : الف هزارها هزاران .
هزاران
پادشاه سوئد در قرن ۱٠ م . یا الف بیورنسون پادشاه حدود ۹۳۲ م . یا الف اسکوتکو نونگ پادشاه سوئد ( حدود ۱٠۲۲ - ۹۶۵ ) . وی مسحیت بود .
هزارها، جمع الف
جمع آلف .

معنی کلمه الاف در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] آلاف. ریشه کلمه:
الف (۲۲ بار)

جملاتی از کاربرد کلمه الاف

در سالن خزندگان با مار افعی بسیار خطرناک بازی می‌کند تا سر کنت الاف را گرم و در نتیجه ویولت بودلر بتواند هویت اصلی کنت الاف را ثابت کند.
و به اين معنا آيه مورد بحث با آيه (و لقد نصركم الله ببدر و انتم اذله فاتقوا اللهلعلكم تشكرون ، اذ تقول للمؤ منين الن يكفيكم ان يمدكم ربكم بثلاثه الاف من الملائكهمنزلين ، بلى ان تصبروا و تتقوا و ياتوكم من فورهم هذا يمددكم ربكم بخمسه الاف منالملائكه مسومين ، و ما جعله الله الا بشرى لكم و لتطمئن قلوبكم به و ما النصر الا منعند الله العزيز الحكيم ) كه آن نيز اشاره به همين داستان مى كند سازگار مى شود.
فرگوسن در استکهلم به دنیا آمد و در ناحیه واساستان در مرکز استکهلم بزرگ شد. مادرش رزمری فرگوسن، انگلیسی است و در ۲۵ سالگی از بریتانیا به سوئد نقل مکان کرد. مادرش به گروه آبا کمک کرد تا اشعار آلبوم واترلو (۱۹۷۴) را به انگلیسی ترجمه کند و همچنین نامش در جلد صفحهٔ آلبوم هم‌نام گروه (۱۹۷۵) قرار داشت. پدر او، الاف سوندستروم، بازرگان سوئدی است. فرگوسن نام خانوادگی مادرش را به‌عنوان نام هنری خود برگزید. مادربزرگ مادری او اهل ایرلند شمالی و پدربزرگ مادری او اهل اسکاتلند است.
ویولت بودلر و کلاوس بودلر و سانی بودلر برای فرار از تهمتی که بهشان خورده است به سمت بیمارستانی به نام هایم‌لیک می‌روند که رئیس بیمارستان کنت الاف و همکاران کنت الاف کارمندان بیمارستان هستند و کلاوس و سانی زیر نظر رئیس بخش مدارک بیمارستان کار می‌کردند تا ویولت را پیدا کنند در نهایت او را در بخش سالن جراحی پیدا کردند که نزدیک به انجام دادن یک عمل ابداعی به نام کرانیو اکتومی است در این عمل چون منشا بسیاری از بیماری‌ها مغز شناخته شده گردن بیمار زده می‌شود(!!!) ولی پس از لو رفتن هویت آن‌ها ٬مجبور به فرار می‌شوند. تا در صندوق عقب ماشین کنت الاف مخفی شوند و این خودش آن‌ها را به ماجرای بعدی یعنی سیرک مرگبار می‌رساند.
و اذغدوت من اهلك تبوّى المؤ منين مقاعد للقتالو اللّه سميع عليم (121) اذ همّت طائفتان منكم ان تفشلا و اللّه وليهما و على اللّهفليتوكّل المؤ منون (122) و لقد نصركم اللّه ببدر و انتم اذلّه فاتّقوا اللّه لعلّكمتشكرون (123) اذ تقول للمؤ منين الن يكفيكم ان يمدّكم ربّكم بثلاثة الاف من الملئكهمنزلين (124) بلى ان تصبروا و تتّقوا و ياتوكم من فورهم هذا يمددكم ربّكم بخمسةالاف من الملائكه مسوّمين (125) و ما جعله اللّه الا بشرى لكم و لتطمئن قلوبكم به و ماالنّصر الا من عنداللّه لعزيز الحكيم (126) ليقطع طرفا من الّذين كفروا او يكبتهمفينقلبوا خائبين (127)ليس لك من الامر شى ء او يتوب عليهم او يعذّبهم فانّه م ظلمون(128) وللّه ما فى السموات و ما فى الارض يغفر لمن يشاء و يعذّب من يشاء واللّه غفوررحيم (129).
ژاک اسنیکت فقط در کتاب هفتم یعنی دهکده شوم حضور داشته‌است. در کتاب زمانی که مجمع بزرگان دارند او را به خاطر شباهتش با کنت الاف به اشتباه محکوم به مرگ می‌کنند. در حالی که داد می‌زند تا برای بودلرها رازی را آشکار کند، می‌میرد.
او بسیار شبیه کنت الاف است. یک ابروی دراز یک سره و خالکوبی چشم روی قوزک پا دارد.
سپس بودلرها به خانه مونتگمری مونتگمری (عمو مونتی) خزنده‌شناس معروف می‌روند. کلاوس متوجه می‌شود که عمو مونتی دوربینی دارد که قبلاً مشابهٔ آن را در وسایل پدر و مادرش نیز دیده‌است. مدتی بعد کنت الاف با چهرهٔ جدیدِ دکتر استفانو به عنوان دستیار عمو مونتی مشغول به کار می‌شود و وی را به قتل می‌رساند ولی توطئه‌اش در مورد دزدیدن بچه‌ها ناکام می‌ماند.