نویره

معنی کلمه نویره در لغت نامه دهخدا

( نویرة ) نویرة. [ ن ُ وَ رَ ] ( ع اِمصغر )تصغیر نار است. ( از منتهی الارب ). رجوع به نار شود.

معنی کلمه نویره در فرهنگ فارسی

تصغیر نار است ٠

جملاتی از کاربرد کلمه نویره

خالد در راه حمله به یمامه در بطاح که مرکز بنی‌تمیم بود توقف کرد و سریه‌هایی به اطراف فرستاد و گفت هر که اذان نگفت و نماز نخواند را بکشند، و هر که نماز خواند ولی زکات نداد مالش را تاراج کنند. یکی از این سریه‌ها مالک ابن نویره و جمعی را دستگیر کردند. عده ای از مسلمانان شهادت دادند که آن‌ها نماز خواندند یعنی مسلمانند اما خالد آن‌ها را حبس کرد و شبانگاه دستور قتل آنان را داد و همان شب با زن مالک ازدواج کرد که اعتراضات فراوانی را برانگیخت تا حدی که به مدینه هم رسید، و عمر خواستار قصاص او شد. ولی ابوبکر گفت شمشیری که خدا به روی از‌دین‌برگشتگان کشیده، را غلاف نمی‌کند.
لا ویتور نویره در معرض اطلاعات نادرست قابل توجهی در مورد مالکیت آن قرار گرفته‌است. تعدادی از روزنامه‌ها، نشریات و وبلاگ‌های آنلاین ادعاهای نادرستی مبنی بر اینکه کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی مالک این خودرو بوده‌است ایجاد و منتشر کردند. این شایعه، که اعتقاد بر این است که از گزارشی از روزنامه ورزشی اسپانیایی مارکا سرچشمه گرفته‌است، توسط سخنگوی رونالدو تکذیب شد. علیرغم این ادعای آشکارا نادرست، این باور که رونالدو مالک لا ویتور نویره است همچنان در فضای آنلاین فراگیر است.
رولز-رویس سوئیپ‌تیل، یک خودروی لوکس تولید شده در بریتانیا توسط شرکت رولز-رویس موتور کارز است. در هنگام معرفی در ماه مه ۲۰۱۷، این خودرو با قیمت ۱۲٫۸ میلیون دلار، گران‌قیمت‌ترین خودروی امروزی جهان به‌شمار می‌رفت. رتبه دوم، متعلق به بوگاتی شیرون بود که هزینه‌ای معادل ۲٫۹ میلیون دلار داشت.این خودرو بعد از رولز-رویس بوت تیل، بوگاتی لا ویتور نویره و پاگانی زوندا بارچتا گرانترین خودرو ساخته شده‌ی مدرن در جهان است.
هادی نویره در ۲۳ فوریه ۱۹۷۱، در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
طبق گزارش‌های روزنامه‌های تبلوید، لا ویتور نویره در دسامبر ۲۰۲۱ در زوریخ سوئیس به ثبت رسید. لا ویتور نویره متعلق به یکی از اعضای خانواده فردیناند پیک است؛ مردی که در ابتدا ماشین برای او سفارش داده شد؛ ولی قبل از دریافت آن از دنیا رفت.