میس
معنی کلمه میس در لغت نامه دهخدا

میس

معنی کلمه میس در لغت نامه دهخدا

میس. [ م َ ] ( ع اِ ) درختی است کلان. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( از ناظم الاطباء ). به لغت سریانی نام درختی است بزرگ که ثمره ومیوه آن را به یونانی لوطوس خوانند و بعضی گویند لوطوس نام همان درخت است. ( برهان ). لوطوس و آن درختی است نزدیک به جوز رومی و دارای چوبی با بوی خوش و دانه سیاه و گرم و خشک. ( از تذکره ضریر انطاکی ص 334 )( از تحفه حکیم مؤمن ) ( از مخزن الادویه ). داغداغان.درخت کژم. کژم شیردار. کژوم. درخت چارمغز. ( یادداشت مؤلف ). چار مغز. ( زمخشری ). کژم. ( دهار ). اسم عربی است و به یونانی لوطوس نامند. درختی است قریب به جوزرومی و برگش باریکتر و زواید او بیشتر و شبیه به برگ کرفس و چوبش مایل به سیاهی و سرخی و صلب و خوشبو ودانه او سیاه و از دانه کنار کوچکتر و با تندی. ( از تحفه حکیم مؤمن ). || نوعی از مویز. || نوعی از درخت انگورکه بر یک تنه قایم و برپا باشد. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ).
میس. [ م َ ] ( ع مص ) میسان. خرامیدن. ( منتهی الارب ) ( دهار ) ( تاج المصادر بیهقی ) ( آنندراج ). تبختر نمودن. ( ناظم الاطباء ). || بی باکی کردن.( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ). || افزون کردن خدای مرض کسی را. ( از منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) || خشک شدن. ( المصادر زوزنی ).
میس. ( اِخ ) نام یکی از قرای جبل عامل بعنی جبل لبنان امروزی است و شیخ لطف اﷲبن عبدالکریم بن ابراهیم که مسجد معروف به مسجد شیخ لطف اﷲ را شاه عباس برای او ساخته است از آن قریه است. ونیز از آنجاست شیخ ابراهیم میسی. ( یادداشت مؤلف )

معنی کلمه میس در فرهنگ عمید

درختی بزرگ با دانه های سیاه و چوبی تیره و خوش بو.

معنی کلمه میس در فرهنگ فارسی

دختر خانم انگلیسی
( اسم ) تاقوت .
نام یکی از قرای جبل عامل یعنی جبل لبنان امروزی است و شیخ لطف الله بن عبدالکریم بن ابراهیم که مسجد معروف به مسجد شیخ لطف الله را شاه عباس برای او ساخته است از آن قریه است .

معنی کلمه میس در دانشنامه عمومی

میس ( به اسپانیایی: Meis ) یک شهرستان در اسپانیا است.

جملاتی از کاربرد کلمه میس

او پسر قاضی، تئودوروس دبلیو. بروارد، هم اسم با شهرستان بروارد، فلوریدا و کرولین ای. میس بروارد بود. او داماد ریچارد کی. کال، فرماندار منطقه فلوریدا نیز بود. مورخ و مربی، کرولین میس بروارد، دختر او است.
در تاریخ 6 سپتامبر 2015 ، اسکانلان پس از هشت ماه نامزدی با جان موکادلو ، فروشنده اتومبیل کانتیکت ، ازدواج کرد، موکادلو و اسکانلان به طور رسمی برای سازمان بورس تحصیلی میس کانتیکت در برنامه دوشیزه آمریکا خدمت کردند. در سال 2016 ، اسکانلان و همسرش صاحب یک پسر شدند و بعداً در همان سال طلاق گرفتند.
خطوط میس معمولاً نوارهای سفیدی هستند که از عرض ناخن عبور می‌کنند. همان‌طور که ناخن رشد می‌کند، خطوط میس به سمت انتها حرکت می‌کنند و در نهایت با کوتاه کردن آنها، ناپدید می‌شوند.
کسی را گر میس ر گشت این ذوق فلک گرد سرش گردد به صد شوق
اسمیت در سال ۲۰۱۰ به عنوان کارآموز دفاعی و دستیار اداری اول میس استخدام شد.
تاریک و تیره تر یک بازی چند نفره تاریک فانتزی و نبرد رویال است که از طرف استودیوی کره جنوبی آیرون میس ساخته شده است. تاریخ انتشار این بازی انتظار می رود که در ماه چهارم میلادی سال ۲۰۲۳ باشد.
این دانشگاه به‌ویژه در رشته معماری دارای شهرت بسیار بالایی در تاریخ است. لودویگ میس فن در روهه در این مؤسسه تدریس می‌کرد. او در واقع معمار پردیس کنونی این دانشگاه است که امروزه یکی از آثار ملی فرهنگی آمریکا است.
او داور نمایش بین‌المللی نپال آیدل است. همچنین او یک مسابقه آواز و رقص تلویزیونی برای کودکان، بنام مسابقه موی سالم کلینیک، که توسط کانال کانال برگزار شد را داوری کرد. همچنین داوری میس نپال ۲۰۱۶ و من هانت نپال ۲۰۱۷ بوده‌است.
در طول جنگ پنج پادشاه، پایان طوفان از رنلی حمایت کرد و زمانی که او تلاش کرد حکومت را غصب کند، توسط استنیس محاصره شد. هنگامی که قلعه‌بان، کورتنی پنروز، حتی پس از مرگ رنلی حاضر به تسلیم قلعه نشد، توسط متحد استنیس، کشیش ملیساندر، کشته و قلعه تسلیم شد. بعداً قلعه توسط ارتشی قوی به فرماندهی میس تایرل محاصره شد، اما او پس از چند هفته محاصره را رها کرد تا پس از دستگیری دخترش مارجری توسط سپتون بالا، به بارانداز پادشاهی بازگردد. چنانچه از رقصی با اژدهایان بر می‌آید، قلعه در دست استنیس براتیون باقی مانده‌است.
او در این کتاب گرایش‌های معماری مدرن به اجتناب از هر تزئینات خارجی را نقد کرده و معمارانی چون لویی سالیوان را تحسین می‌کند. هدف اصلی نقد او معماری مدرن و سبک بین‌الملل به‌خصوص در کار معمارانی چون میس وندرروهه، لوکوربوزیه و والتر گروپیوس است.
فریرا در نوجوانی کار خود را با ارسال عکس‌های مدلینگ به یک فراخوان اوپن بازیگری آمریکن اپارل آغاز کرد. او از آن زمان برای برندهایی مانند آئری، آدیداس، آسوس، فوراور ۲۱، اچ اند ام، میس گایدد، و تارگت مدل بوده. عکس‌های روتوش نشده فریرا و یک مصاحبه ویدیویی از او در کمپین آئری در سال ۲۰۱۶ در فضای مجازی پر بازدید شد اواخر همان سال، تایم او را در فهرست ۳۰ نوجوان تأثیرگذار در سال ۲۰۱۶ قرار داد.