مویزه

معنی کلمه مویزه در لغت نامه دهخدا

مویزه. [ م َ زَ / زِ ] ( اِ ) یک نوع گیاهی. ( ناظم الاطباء ). حمره. ( دهار ). نوعی از گیاه باشد که مانند عشقه بر درخت پیچد. ( برهان ) مویژه. || زغال سنگ ریز میان خاکه و کلوخه. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه مویزه در فرهنگ عمید

= دبق

جملاتی از کاربرد کلمه مویزه

در ۲ اکتبر، یوونتوس در شهرآورد دلا موله، مقابل تیم تورینو بازی کرد و ۱–۰ پیروز شد. تک گل یوونتوس را لوکاتلی در اواخر نیمه دوم وارد دروازه حریف کرد. همین نتیجه در مقابل تیم آ.اس. رم در ۱۷ اکتبر بدست آمد. مویزه کین در دقیقه ۱۶ گلزنی کرد. در ۲۴ اکتبر، یوونتوس شهرآورد ایتالیانو را در برابر اینتر میلان ۱–۱ مساوی کرد. پائولو دیبالا از روی نقطه پنالتی در اواخر نیمه دوم، جواب گل اینتر که توسط ادین جکو در نیمه اول زده شد را داد.
در ۸ دسامبر، یوونتوس یک پیروزی خفیف و خانگی مقابل تیم مالمو اف‌اف بدست آورد تا با ۱۵ امتیاز و با توجه به تساوی ۳–۳ چلسی و زنیت سن پترزبورگ، این تیم به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. تک گل یوونتوس توسط مویزه کین در دقیقه ۱۸ به ثمر رسید.
در ۲۲ اوت یوونتوس مقابل اودینزه قرار گرفت و در اولین بازی فصل با نتیجه ۲–۲ متوقف شد. دیبالا پس از گذشت سه دقیقه از شروع بازی گلزنی کرد و خوان کوادرادو در دقیقه ۲۳ اختلاف را دو برابر کرد. در دقیقه ۵۱، داور یک ضربه پنالتی پس از خطای شزنی، دروازه‌بان یوونتوس اعلام کرد. روبرتو پریرا از روی نقطه نقطه گلزنی کرد و اختلاف گل را کاهش داد. در دقیقه ۸۳، جرارد دلوفئو گل تساوی را با اشتباه شتزنی به ثمر رساند. در ۲۸ اوت، یوونتوس در بازی دوم با گل لئوناردو مانکوزو در دقیقه ۲۱ مقابل امپولی شکست خورد. در ۳۱ اوت، یوونتوس اعلام کرد که کریستیانو رونالدو فروخته شده‌است و مویزه کین به یوونتوس پیوسته‌است.