فوق الذکر

معنی کلمه فوق الذکر در فرهنگ معین

(فُ قُ ذِّ ) [ ع . ] (ص مر. ) یاد شده در بالا.

معنی کلمه فوق الذکر در فرهنگ عمید

سابق الذکر، پیش گفته.

معنی کلمه فوق الذکر در فرهنگ فارسی

سابق الذکر.توضیح از غلتهای مشهور است که بجای سابق الذکر و سالف الذکر و امثال آنها استعمال میشود .

جملاتی از کاربرد کلمه فوق الذکر

این روستا از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان در جنوب شرق ایران است روستای خنامان بین شهرهای کرمان زرند رفسنجان است فاصلهٔ این روستا تا شهر کرمان حدود ۸۵کیلومتر و تا شهر رفسنجان حدود ۶۰کیلو متر وتا زرند حدود ۶۵ کیلو متر می‌باشد راه‌های ارتباطی و مواسلاتی این روستا با شهرهای فوق الذکر به وسیلهٔ جاده اسفالته می‌باشد .
آثار مکشوفه فوق الذکر عبارتند از کاسه وکوزه والتی شبیه به تبر از جنس مفرغ و چند عدد گوشواره ودست بند نقره وچند دانه عقیق و ظروفی شبیه چراغ وجامهایی کوچک در بررسی‌های دیرینه‌شناسی در مورد تبر مکشوفه خنامان کارشناسان موزه قدمت آن را به دور هخامنشین میدانند.
جدایی زاویه‌ای این دو ستاره فوق الذکر ۳/۹ ثانیهٔ قوسی است.
تأیید در باپتیست، آناباپتیست و سایر گروه هایی که تعمید مؤمن را آموزش می دهند، انجام نمی شود. بنابراین، مراسم مقدس یا آیین تأیید برای کسانی که از آن گروه‌های فوق الذکر دریافت می‌شوند، علاوه بر کسانی که از مذاهب غیر مسیحی گرویده‌اند، اجرا می‌شود.
مسعود حجازی می نویسد: صبح روز بعد به منزل دکتر خنجی رفتم و راجع به آنچه در جلسه ی هیئت سیاسی گذشته بود صحبت کردیم؛ اما نتوانستیم درباره ی موقعیت خلیل ملکی و نظریات او درباره وضع سیاسی کشور به نتیجه ی مشخصی برسیم. اگرچه متن اعلامیه ی فوق الذکر با روش دو ماه اخیر او انطباق داشت؛ ولی نمی توانستیم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا ما دو نفر را به اتفاق مهندس قندهاریان به عنوان هیئت سیاسی حزب انتخاب کرده است و با اکثریت مطلق که در هیئت سیاسی داشتیم، آن هم در برابر شخصی مانند قندهاریان که هیچگاه روش قاطعی نداشته و قدرت مقاومت در برابر نظریات ما را نمی داشت به چه دلیل خلیل ملکی رهبری سیاسی حزب را به ما دست ما سپرده است؟