پیش رونده

معنی کلمه پیش رونده در فرهنگ عمید

آن که پیش برود و پیشی بجوید.

جملاتی از کاربرد کلمه پیش رونده

اندام‌های حیاتی بدن مانند قلب و مغز و کلیه‌ها برای عملکرد نیاز به اکسیژن دارند و آنوکسی از عملکرد آنها جلوگیری می‌کند.این وضعیت به سرعت پیش رونده بوده و ظرف مدت کوتاهی (بسته به شرایط جسمی بیمار و علت وقوع آنوکسی) سبب آسیب منتشر و غیرقابل بازگشت سلول‌های مغز (مرگ مغزی) می‌شود؛ بنابراین درمان آن یک فوریت اورژانسی است.
بسیاری از درمان‌ها برای کاهش سرعت تخریب و از دست دادن بینایی یا بهبود دید عصبی با استفاده از روش‌های عصبی هستند. مطالعات در کم بینایی نشان داده‌اند که در برخی موارد دید نمی‌تواند به سطح نرمال برسد اما کاهش بینایی پیش رونده می‌تواند از طریق مداخلات متوقف شود.
در این دوره، همچنین در پاسخ به افزایش سطح استروژن، نیمه تحتانی لگن و در نتیجه باسن پهن می‌شود (یک کانال زایمان بزرگتر فراهم می‌کند). بافت چربی به میزان بیشتری از ترکیب بدن نسبت به مردان افزایش می‌یابد، به خصوص در توزیع معمول زنان در سینه‌ها، باسن، ران‌ها، بازوها و شانه. اختلافات پیش رونده در توزیع چربی و همچنین تفاوت‌های جنسی در رشد اسکلتی موضعی به شکل معمول بدن زن تا پایان بلوغ کمک می‌کند. به‌طور متوسط، در ۱۰ سال، دختران ۶٪ چربی بدن بیشتر از پسران دارند.
شایع‌ترین نوع لرزش و رعشه است. این لرزش می‌تواند در برخی افراد خفیف و غیر وخیم شونده بماند و در دیگران به آرامی پیش رونده باشد به‌طوری‌که ابتدا در یک طرف بدن آغاز شده اما در کمتر از سه سال در هر دو طرف بدن مشاهده شود.
انقباضات پلک‌ها یک عارضه پیش رونده عصبی است که بیشتر در زنان میانسال و سالمند اتفاق می‌افتد. شایعترین شکل انقباض پلک‌ها «بلفارواسپاسم خود به خودی خوش‌خیم» است که به صورت بسته شدن مکرر غیر ارادی پلک‌ها تظاهر می‌کند.
این سازمان با تهیه و ارائهٔ مشاوره و توصیه‌های سیاسی و پشتیبانی تکنیکی و آموزش افراد در این ارتباط طرفداری خود را برای اصلاحات دموکراتیک و انجام مذاکرات و بحث‌های پیش رونده و استفاده از تجارت موفق دیگر کشورها و بهبود و افزایش ظرفیت‌پذیری نهادها و افراد اعلام کرده و کشورها را برای ایجاد چنین دولتی کمک می‌کند. این سازمان همچنین با تشویق این کشورها برای افزایش مناظرات و مذاکرات در سطح ملی و کمک به احزاب برای رسیدن به توافق بر سر برنامه‌های دولتی ملی در کشورهایی با دولت دموکرات، به آن‌ها نیز کمک می‌کند.
این بیماری مردان و زنان را به نسبت مساوی در حدود ۳۰ سالگی گرفتار می‌کند. بیماران دچار علائم روانی و جنسی مبهمی می‌شوند که در ابتدا با سردرد های شدید وسرگیجه های مدام و عدم تعادل خود را نشان میدهد و پس از هفته‌ها و ماه‌ها به زوال عقل پیش رونده منتهی می‌شود و اغلب با حرکات غیرطبیعی بدن و تحریک پذیری نواحی جنسی به همراه اختلال دید و توهم خواهد بود.علاوه بر این علائم ،علائمی چون کند عمل کردن مغز ،عدم انجام اعمال و رفتارهای طبیعی بدن همچون ادرار کردن و مدفوع کردن همراه می‌باشد .