پشتیبانی مستقیم

معنی کلمه پشتیبانی مستقیم در فرهنگستان زبان و ادب

{direct support} [علوم نظامی] مأموریتی که در جریان آن یک نیرو می تواند مستقیماً به درخواست پشتیبانی نیروی دیگر پاسخ دهد

معنی کلمه پشتیبانی مستقیم در ویکی واژه

مأموریتی که در جریان آن یک نیرو می‌تواند مستقیماً به درخواست پشتیبانی نیروی دیگر پاسخ دهد.

جملاتی از کاربرد کلمه پشتیبانی مستقیم

در ادامه، رحمان نبی‌اف با توزیع ۱۷۰۰ قبضه کلاشنیکف میان هواداران خود و پشتیبانی مستقیم ارتش روسیه عملاً جنگ داخلی را آغاز کرد. با این کار مخالفان دولت، تعدادی از اعضای کابینه دولت و نمایندگان مجلس را به گروگان گرفتند و هواداران دولت با سلاح‌های توزیع شده دولتی پراکنده شدند.
اولین بار پژوهشگران آلمان نازی بودند که رابطه بین سرطان ریه و دخانیات را ثابت کردند. اما تحت تبلیغات وسیع متفقین در جریان جنگ جهانی دوم بسیاری از موفقیت‌های پزشکی در آلمان نازی از یاد رفت به‌طوری که بسیاری از مردم گمان می‌کنند اولین بار دانشمندان آمریکایی و بریتانیایی به این مسئله پی برده‌اند. مبارزه با دخانیات در آلمان نازی بسیار گسترده بود و جنبش مبارزه با دخانیات تحت پشتیبانی مستقیم هیتلر قرار داشت به‌طوری که نازی‌ها ترک سیگار و دخانیات را یک وظیفه ناسیونال سوسیالیستی می‌دانستند. یکی از شعارهای معروف در دوره رایش سوم برای ترویج سلامت مادران این جمله بود.
عبدالکریم سروش، پشتیبان پلورالیسم اسلامی، براین باورست که بنیادگرایی در ایران با تضاد درونی که خود را از درون متلاشی می‌کند، روبه‌روست. ایده‌های مشابهی نیز توسط اندیشمند ایرانی سعید حجاریان مطرح شده‌است. عبدالکریم سروش، محسن کدیور، سعید حجاریان و سید حسین نصر از منتقدان برجسته بنیادگرایی در ایران هستند. امروزه نو بنیادگرایان ایرانی در حوزه‌های علمیه قم اقلیت هستند. با این حال، آن‌ها از حمایت دو مرجع بزرگ، یعنی ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی و همچنین پشتیبانی مستقیم رهبر عالی ایران، علی خامنه ای، برخوردارند.
ارمنستان روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر ترکیه را به پشتیبانی مستقیم نظامی از جمهوری آذربایجان در درگیری نظامی تازه بین دو جمهوری سابق شوروی بر سر منطقه ناگورنو قره‌باغ متهم کرد.
پس از حصول برتری هوایی در عرض چند روز، لوفت‌وافه از روز ۲۵ ژوئن توجه خود را معطوف به پشتیبانی مستقیم یا غیر مستقیم نیروی زمینی کرد. لوفت‌وافه در جریان این پشتیبانی تا پایان ماه نوامبر به شکل میانگین ۲۳۲۷۰ تن مواد منفجره بر سر دشمن فرود می‌آورد.