یک نشست

معنی کلمه یک نشست در لغت نامه دهخدا

یک نشست. [ ی َ / ی ِ ن ِ ش َ ] ( ص مرکب ) به معنی یک شست است که همنشین و رفیق و مصاحب باشد. ( برهان ). یک شست. ( آنندراج ). کنایه از همنشین. ( انجمن آرا ). همنشین. مجالس. مصاحب. ( ناظم الاطباء ). || ( ق مرکب ) یک بار. یک هنگام. فی المجلس. ( یادداشت مؤلف ). در یک جلسه. بی فاصله زمانی : فلان کس سه تا خربزه را یک نشست خورد.

معنی کلمه یک نشست در فرهنگ فارسی

(صفت ) یکجا یک کاسه یکهو : فلانکس سه تاخربزه را یک نشست خورد.

جملاتی از کاربرد کلمه یک نشست

بربود صبر یک جا از یک نشست و برخاست اندر نشست نیمی و اندر قیام نیمی
لندی در طول سال‌های تحصیل خود از تماشای مسابقات دو نیمه‌استقامت لذت می‌برد. او طی دوران دانشگاه به یک دونده جدی تبدیل شد و در سال ۱۹۴۹ به باشگاه ورزشی گیلونگ گیلد پیوست. لندی در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۵۲ هلسینکی و ۱۹۵۶ در ملبورن عضو تیم المپیک استرالیا بود و در المپیک ۱۹۵۶ به ادای سوگند المپیک پرداخت. در ۲۱ ژوئن ۱۹۵۴، در یک نشست بین‌المللی در تورکو، فنلاند، لندی پس از راجر بنیستر، دومین مردی شد که به رکورد یک مایل در زیر ۴ دقیقه دست یافت و رکورد جهانی ۳:۵۷٫۹ را ثبت کرد که توسط اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی بر حسب قوانین گرد کردن در آن زمان عدد رکورد ۳/۵۸ تأیید شد. این رکورد بیش از سه سال حفظ شد.
داعش مسئولیت حمله به این مسجد را بر عهده گرفت. نیروهای امنیتی در ۱۴ مرداد/اسد ۱۳۹۸ در یک نشست خبری، خبر از دستگیری طراح این حمله خبر داد. طراح حمله به مسجد امام زمان، شخصی به نام «عید محمد» که به «ابوذر» نیز شناخته می‌شود بود که در حملات دیگری از جمله، حمله به وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نیز نقش داشته‌است.
در سال ۱۹۷۴، یک نشست مشورتی از رهبران زن در کره جنوبی، در مورد انسان سازی زنان در حالی که مشکلات زنان کره ای و کلیشه‌هایی که در زندگی با آنها مواجه هستند، مورد بحث قرار گرفت. اعضا پیش نویس اعلامیه انسانی کردن زنان را تهیه کردند که پدرسالاری و نابرابری جنسیتی در کره جنوبی را به عنوان موانعی بر سر راه آزادی و پیشرفت انسان در این کشور معرفی کرد. در نتیجه، آکادمی مسیحی «برنامه‌های آموزش اجتماعی» را برای زنان جوان کره ای ایجاد شد تا از فعالیت‌های زنان و جنبش‌های آزادیبخش حمایت کند. بسیاری از زنانی که در این برنامه‌ها شرکت کردند، دانشجویان جوانی بودند که قبلاً به اعلامیه فمینیستی، فمینیسم غربی و چپ نو علاقه‌مند بودند. بسیاری از آنها بعداً در سال ۱۹۸۳ به جنبش زنان کره جنوبی پیوستند.
ائتلاف بزرگ ملی افغانستان که از چهره‌های سیاسی شناخته شده و بانفوذ افغانستان است دولت و کمیسیون مستقل انتخابات را به تقلب سازمان یافته متهم کرد. آن‌ها در یک نشست خبری بیش از هزاران شناسنامه جعلی را به رسانه‌ها منتشر کرد و ادعای دولت و کمیسیون مستقل انتخابات در ثبت نام ۹ میلیون نفری در انتخابات پیش رو کذب و باطل خواند. این ائتلاف هشدار داد برای جلوگیری از تقلب گسترده در انتخابات پیش رو دست به هر کاری می‌زند و طرفداران این ائتلاف در ۲۴ سنبله/شهریور دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت‌های هرات، بلخ، قندهار را بستند.
در ۳ آگوست ۲۰۱۶، زامل در یک نشست سطح بالا با دونالد ترامپ جونیور، اریک پرینس، استیون میلر و جورج نادر شرکت کرد. در دسامبر ۲۰۱۶ پس از یک جلسه تحلیف با جورج نادر، استیو بنن، معاون سابق کمبریج آنالیتیکا، و جرد کوشنر به دنبال آن دیدار کرد.
در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴، در یک نشست مطبوعاتی که در آن آیفون ۶ نیز ارائه شد، محصول جدید اپل توسط تیم کوک به عنوان «فصل بعدی در داستان اپل» با یک ویدیو که به طراحی آن پرداخته شده بود برای کاربران به نمایش درآمد.
ادوارد وینتروپ، رئیس بخش مستقل «دو هفته کارگردانان» جشنواره فیلم کن در یک نشست خبری در شهر پاریس اسامی فیلم‌های حاضر در این بخش از جشنواره را اعلام کرد.
حدِّ نِصاب کمینهٔ شمارِ نیازمند (حداقّل تعداد لازم) برای برگزاری یک نشست است. برپایهٔ حد نصاب قانونی، شمار باشندگان یک مجلس شورایی یا هر بنیادی دیگر، باید برابر با نیمی از اعضای آن باشد تا مصوبات آن نشست قانونی گردد.
در چهارمین روز از این دور از مذاکرات، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجهٔ جمهوری اسلامی ایران، به‌طور مستقل با همتایان چینی، فرانسوی، آلمانی و آمریکایی خود دیدار و مذاکره کرد. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که وزیران امور خارجهٔ ایران و کشورهای ۵+۱ به همراه فدریکو موگرینی، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای برگزاری یک نشست مشترک آماده شده‌اند که نخستین نشست در چند ماه اخیر است و تحلیل‌گران «آن را نشانه نزدیک شدن دو طرف به امضای یک تفاهم‌نامه سیاسی یا انتشار یک بیانیه مشترک ارزیابی می‌کنند».
برجام سرانجام پس از ۲۲ ماه مذاکره محمد جواد ظریف به همراه تیم مذاکره‌کننده ایرانی بعد از ۱۷ روز مذاکره فشرده، سه‌شنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) در وین پایتخت اتریش، موفق به دستیابی به یک توافق جامع و نهایی با گروه ۱+۵، بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران شدند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ظریف، در یک نشست رسمی در مقابل رسانه‌ها در وین با خواندن بیانیه‌ای به زبان انگلیسی و فارسی اعلام کردند که توافق نهایی در برنامه هسته‌ای ایران به دست آمده است.