گربه سانان

معنی کلمه گربه سانان در فرهنگ عمید

تیره ای از جانوران گوشت خوار که شبیه گربه هستند، مانند شیر، پلنگ و ببر.

معنی کلمه گربه سانان در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع گربه سان ( گربه مانند ) تیره ایست از گوشتخواران که هیئت ظاهری آنها مانند گربه است و انگشت رو میباشند و چنگالهای قوی دارند که در حال استراحت دنباله ای از پوست روی آنها را میپوشاند بقسمی که در این موقع بزمین نمیرسند ولی هنگام حمله از غلاف خارج میشوند . شیر و پلنگ و ببر و یوزپلنگ و گرب. وحشی و گرب. خانگی در این تیره جای دارند تیر. گربه پنجه روان پنجه داران .

جملاتی از کاربرد کلمه گربه سانان

یکی از جهانی‌ترین رفتارها در طرفداران خزدار، ایجاد فورسونا است - یک نمایش یا آواتار حیوانی انسان‌وار. بیش از ۹۵٪ از شیفتگان خزدارها فورسونا دارند - یک آواتار انسان‌نما یا نمایشی از خودشان. نزدیک به نیمی از طرفداران این فندوم گزارش می‌دهند که آنها تنها یک فورسونا داشته‌اند تا خودشان را نمایندگی کنند. تا حدی، این به دلیل این واقعیت است که برای بسیاری از فیوری‌ها، فورسوناها نمایانگر شخصی مهم و معنادار از خود ایده‌آل آنها هستند. از محبوب‌ترین گونه‌های فورسونا می‌توان به گرگ، روباه، سگ، گربه سانان بزرگ و اژدها اشاره کرد.
کاپلان رئیس اجرایی هیئت مدیره کورپوریشین پنترا است، خیریه ای که او و زنش در سال ۲۰۰۶ با الن رابینوویتس تأسیس کردند. پنترا وقف حفظ گربه‌های بزرگ و اکوسیستم‌های آنها شده و به عنوان یکی از نیروهای راهبر در حفاظت از گربه سانان شناخته شده‌است. داگلاس تامپکینز از نشنال جیوگرافیک گفته پنترا «سازمان پیشتاز حفاظت از گربه‌های بزرگ است و جامع‌ترین تلاش از هر نوع در حفاظت از گربه‌های وحشی را انجام می‌دهد.»