پولانی

پولانی

معنی کلمه پولانی در لغت نامه دهخدا

پولانی. ( اِ ) نوعی از آش آرد. ( برهان ). طعامی است. ( شرفنامه ).

معنی کلمه پولانی در فرهنگ عمید

۱. آش آرد.
۲. آش بلغور.

معنی کلمه پولانی در دانشنامه عمومی

پولانی ( به مجاری: Polány ) یک منطقهٔ مسکونی در مجارستان است که در ناحیه کاپوشوار واقع شده است. پولانی ۱۲٫۸۷ کیلومتر مربع مساحت و ۲۳۰ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه پولانی

در سال ۱۹۳۴ اگون اورووان مایکل پولانی و جئوفری اونگرام تیلور تقریباً به‌طور همزمان تشخیص دادند که تغییر شکل مومسان مواد نرم می‌تواند بر اساس تئوری نابجایی‌ها توجیه گردد. صحیح‌ترین تئوری مومسانی تئوری جریان مومسانی است که استفاده از یک سری از معادلات غیر خطی و غیر انتگرالی استفاده می‌کند تا کرنش و تنش را نسبت به حالت‌های قبلی توجیه کند.
میراث پولانی و پس از آن بحث ذات گرایی در مقابل تشریفات گرایی از علاقه به مباحث اقتصادهای بازار پیشاصنعتی کاسته‌اند و یک دوگانگی بازار/ نه به بازار در تاریخ اقتصاد سیاسی به‌وجود آورده‌اند. با این حال، به دلیل پژوهش‌های بیشتری که در زمینهٔ تجارت و نظام‌های تجاری مایا انجام شده، مدل‌های چندگانه ای پیشنهاد شده‌اند که سطوح بالاتر پیچیدگی، درجات گوناگون مشارکت و مقیاس‌های اقتصادی در حال نوسان مربوط به سازمان‌های سیاسی و ورشکستگی را شناسایی می‌کنند. عمدتاً به دلیل پژوهش باستان‌شناسی در حوزهٔ تهیه، توزیع، تولید و مبادلهٔ ابسیدین مایا، طبقه‌بندی راه‌های تجاری و پذیرش محل‌های فروش و اقتصادهای تبادل بازاری افزایش یافته‌است.