پوشش بسته

معنی کلمه پوشش بسته در فرهنگستان زبان و ادب

{closed covering} [ریاضی] برای مجموعۀ S در یک فضای توپولوژیکی، گردایه ای (collection ) از مجموعه های بسته که اجتماع آنها شامل S باشد

معنی کلمه پوشش بسته در ویکی واژه

برای مجموعۀ S در یک فضای توپولوژیکی، گردایه‏ای (collection) از مجموعه‏های بسته که اجتماع آنها شامل S باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه پوشش بسته

نخستین پیش‌نمونه نخستین بار ماه ژانویه سال ۱۹۳۹ به پرواز درآمد. مشکلات متعددی در عملکرد هواگرد پدیدار شد. یکی مهم‌ترین آن‌ها نیروی پسار بالا در محفظه موتور بود. برای حل این مشکل در پیش‌نمونه دوم که ماه مه سال ۱۹۳۹ تکمیل شد، از پوشش بسته موتور با گردونه مجرا دار استفاده شد. در این پیش‌نمونه همچنین ارابه فرود برقی شد. با این وجود مشکل محفظه موتور همچنان باقی بود و عملکرد هواگرد همچنان راضی‌کننده نبود. بدین شکل کار بر روی پیش‌نمونه‌ها متوقف شد.
حجاب زن شکل الماس داشته و با جلیقه‌ای روشن در زیر لباس او هماهنگی دارد. گرچه زن اندکی زاویه‌دار تصویر شده، موقعیت او به‌وسیلهٔ خطوط درهم‌رفتهٔ بازوان، چاک سینه و حجاب، در وسط نقاشی قرار گرفته‌است. سر زن اندکی روشن است و باعث شده تا اختلاف نور شدیدی بین سر و پوست او وجود نداشته باشد. او چهره‌ای باریک و بلند و ابروها و پلک‌هایی برداشته‌شده دارد و حد فاصل موها و پیشانی‌اش، برای بلندترشدن پیشانی، خالی از مو است.[ب] موهای او به‌سفتی پشت سرش و در یک پوشش بسته شده و مقدار باقی‌مانده هم بالای گوش‌هایش قرار گرفته‌است. روسری بلند و حد فاصل دقیق و واضح میان موها و چهرهٔ زن، صورت بلند او را برجسته‌تر ساخته و ظاهری حجارانه به آن داده‌اند.