که بسپردم ترا انگد ولیعهد به کار او فراوا ن بایدت جهد
خرمن . . . ن را بر باد گروگان کسان باد کن جان پدر تا نکنندت گه بار
یکی از خواص زبان لاری دارا بودن یک صدا در برخی گویشهای آن همانند گویش فداغی است. این تلفظ میانه گ و ن است که به صورت غنه (تلفظی در ادای کلمات عربی) ادا میگردد همانند فَلَزِئنگ که نوعی نان محلی است که با مهیاوه درست میشود. در گویش بیدشهری حرف-ُ-در کلمه اَچُم به صورت اَچام تلفظ میشود که حرف ا بینُ و آ بیان میگردد.[نیازمند منبع]
از سوزش . . . ن روانه گردی زانگونه که در نیایدت بیر
ز احداث . . . ن تو این را و آنرا زهی نان پخته خهی گاوزاده
برای کلانشهر شیراز واگذاری پلاکهای فک شده کد ایران ۶۳ ،۹۳ (و تعداد جزئی ۸۳ص، ۸۳ج) برای شیراز آغاز شدهاست. که در کد ۶۳ ،۹۳، ۸۳ هر کدام در هفتههای جداگانه به متقاضان داده میشود حروفهای پلاک هیچکدام پایان نیافته بلکه بهصورت پراکنده و سیستمی داده میشود کد ۶۳ با حروفهای (ب ج د س ص ط ق ل م ن و ه ی) طبق روز دقیقاً یک سال شمسی از مالک قبلی فک به مالک جدید داده میشود.
. . . ری چو تبر دسته سخت اک همی خورد تا . . . ن چو تبر دسته چو سوراخ بتر ماند
نبوت در اسرائیل همزمان با ظهور پادشاهان پدیدار شد و با سقوط پادشاهی از بین رفت. این اتفاقی نبوده است؛ انبیاء عمیقاً بخشی از مناسبات سیاسی اسرائیل بودند و پدیدهٔ نبوت را نمیتوان جدا از سیاست اسرائیل دید. انبیاء گاه از تصمیمات پادشاه حمایت و گاه انتقاد میکردند. انبیای یهوه در واقع نوعی توازن بر قدرت پادشاه اعمال میکردند، چه از جانب یهوه سخن میگفتند و مستقیماً تحت فرمان پادشاه نبودند. کتب انبیاء در بخش دوم تنخ قرار دارند؛ نوییم که حرف ن در تنخ نشانگر آن است. خود این بخش به قسمت تقسیم میشود: انبیای متقدم که شامل یوشع، داوران، کتابهای سموئیل و کتابهای پادشاهان است؛ و انبیای متاخر که اشعیاء، ارمیا، حزقیال و دوازده نبی صغیر را شامل میشود.
رفیقا کاف . . . ن بر . . . ر من نه پس آنگه خوه بکف، خواهی بیاماس
در زلف بتان چین چین افکن و تاب افکن . . . ن زن دشمن کن مانند . . . س بی چین
-حداقل سازی از دست دادن آب بارا ن با تقلیل محوطه سازی با مصالح سخت و روشهای جمعآوری مناسب آب.
زیستبوم «اینجی لی» از شمال به زیستبومهای «آج اشمه» و «جعفرآباد» از جنوب به روستاهای سمت شمالی شهرستان گرمی، از غرب به زیستبوم «آقامحمدبیگلو» و از شرق به کشور جمهوری آذربایجان متصل است. عشایر زیستبوم «انجیرلو» از ایل بزرگ شاهسئوه ن و از طایفههای علی بابالو، قوجا بیگلو، اودولو، مرادلو، بیگ باغلو، جهان خانملو، شاهعلی بیگلو، یئکه لو، ساری نصیرلو، خامسلو، ساری خان بیگلو، بالابیگلو، حسینکلو و مستعلی بیگلو میباشند.
آنچه رفتار پا کند صد سال در دمی بیش از آ ن کند پر وب ال
«فریدون کرد» روزی که «ضحاک» را اسیر کرد و ایران را از شر او نجات داد مردم آن روز را جشن گرفتند و این دلیل مهم دیگری بر یکپارچگی آن مردم و جشن دسته جمعی در میا ن آنان میبا شد.
. . . ن ترک من، آن بت سیمین هست سرخ و سپید و گرد و سمین
یک دو روزی می شدم تنها به راه بعد از آ ن دیدم دو شخص نیکخواه